חדשות

השופט בדימוס אמנון סטרשנוב - הממונה על אמצעי המשמעת במקצועות הרפואיים

מחליף את השופט ורדי זילר, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים

השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, בעבר הפרקליט הצבאי הראשי (תת-אלוף) ושופט בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, הוא מעתה הממונה על אמצעי המשמעת במקצועות הרפואיים, כך הודיע היום (יום ב') משרד הבריאות.

השופט סטרשנוב, המשמש כנשיא המוסד לבוררות עסקית נכנס לתפקידו החדש בעקבות החלטה "להאצלת סמכויות בנושא המשמעת" שקיבל שר הבריאות וראש הממשלה בנימין נתניהו, על פי המלצת סגן השר יעקב ליצמן. השופט סטרשנוב יחל בתפקיד באופן רשמי ב-22 בנובמבר ויחליף את השופט ורדי זילר לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים.

האצלת הסמכויות בנושאי משמעת מקנה לשופט סטרשנוב סמכות לקבל החלטות בענייני משמעת לגבי כלל אנשי המקצועות הרפואיים – רופאים, אחים ואחיות, רופאי שיניים ורוקחים.

בתוך כך דיווח הבוקר "ידיעות אחרונות" כי השופט סטרשנוב החליט, כבר מתוקף תפקידו החדש, לשלול לארבע שנים את רישיונו של האונקולוג ד"ר אריה פיגר שהורשע בנטילת שוחד ממטופליו בעת שכיהן כסגן מנהל מחלקה בבית החולים איכילוב (2005-1998). בית המשפט המחוזי בתל-אביב החמיר בעונשו בערעור על פסק הדין שניתן בבית משפט השלום, וגזר עליו שנת מאסר בפועל. הנושא הועבר גם לידי וועדת המשמעת של משרד הבריאות והשופט סטרשנוב החליט על שלילת רישיון העבודה של ד"ר פיגר ל-4 שנים, מיום תחילת מאסרו (שאותו הוא מרצה עתה).

נושאים קשורים:  חדשות,  ורדי זילר,  אמנון סטרשנוב,  הממונה על המשמעת במקצועות הרפואיים,  אריה פיגר,  משרד הבריאות,  ראש הממשלה בנימין נתניהו,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב
תגובות