חדשות

רמב"ם ואוניברסיטת דרום קרוליינה ישתפו פעולה בחקר תאי גזע

היעד הראשוני: שימוש בתאי גזע לטיפול במחלות קרדיווסקולאריות. שיתוף הפעולה גם יאפשר השגת מימון מה-NIH

המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה והפקולטה לרפואה של הטכניון ישתפו פעולה עם האוניברסיטה לרפואה של דרום קרוליינה, ארה"ב, בחקר תאי גזע.

פרופסור אליעזר שלו, דיקן הפקולטה לרפוא בטכניון, פרופסור ריי גרינברג נשיא האוניברסיטה האמריקנית ופרופסור רפי ביאר, מנהל המרכז הרפואי רמב"ם, חתמו השבוע על מזכר הבנות בנושא זה.

המטרה היא שרופאים יוכלו להשתמש בעתיד בתאי עור של מטופל כדי להחיות לבבות ישנים, להצמיח שסתום-לב חדש או לשקם לב הסובל מבעיות קצב, בלי שיהיה צורך בקוצב לב. "היום הזה קרוב מכפי שאתם מדמיינים", אמרו החותמים בטקס שנערך בבניין החדש של המחלקה לביו-הנדסה באוניברסיטה לרפואה בדרום קרוליינה (MUSC), במהלך כנס בין-לאומי ראשון שעוסק בשיקום רקמות קרדיווסקולאריות. האירוע ציין את תחילתו של שיתוף הפעולה הרחב וארוך הטווח בתחום המחקר בין רופאים ומדענים בישראל ובארה"ב במטרה לקדם פריצות דרך בחקר תאי הגזע וליישם את החידושים שיושגו.

נציגי רמב"ם, הטכניון ואוניברסיטת דרום קרוליינה בצילום משותף אחרי חתימת הסכם השת"פ (צילום: אונ' דר' קרוליינה)

נציגי רמב"ם, הטכניון ואוניברסיטת דרום קרוליינה בצילום משותף אחרי חתימת הסכם השת"פ (צילום: אונ' דר' קרוליינה)

בין השאר מדובר ביצירת רקמות חדשות של עור, שריר ואיברים אחרים שיחליפו רקמות שניזוקו, בשיקום קצב הלב בלי צורך בקוצב לב מכני, בהחלפת רקמות שריר-לב שניזוקו בהתקף לב, בתיקון עורקים שנחלשו ובמניעת מפרצת.

שיתוף הפעולה בנושא זה יתרום להרחבת אפשרויות המימון למחקר מארגון הבריאות האמריקני (NIH) ויאיץ פיתוח שיטות טיפול שיירשמו כפטנטים וייושמו במוצרים מסחריים בעולם הרפואה.

נושאים קשורים:  חדשות,  תאי גזע,  הפקולטה לרפואה בטכניון,  המרכז הרפואי "רמב"ם",  האוניברסיטה לרפואה של דרום קרוליינה,  מחלה קרדיווסקולרית
תגובות