חדשות

לראשונה בעולם - כל המידע הרפואי מהצנתור מופיע ב-IPAD

הטכנולוגיה המתקדמת והראשונה מסוגה בעולם פותחה עבור מכון הצנתורים בבילינסון והיא מאפשרת להציג למטופל ולמשפחתו את כל מהלך הצנתור על גבי צג האייפד

במכון הצנתורים בבית החולים "בילינסון" החלו להפעיל טכנולוגיה מתקדמת שמאפשרת למטופל לצפות בכל החומר הרפואי שנאסף במהלך הצנתור ישירות על גבי מסך האייפד (IPAD). לדברי מנהל המכון לצנתורי-לב, פרופסור רן קורנובסקי מהמערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי רבין, טכנולוגיה זו היא הראשונה מסוגה בעולם והיא פותחה במיוחד עבור המכון.

האפליקציה החדשה היא פרי שיתוף פעולה של בית החולים עם חברת Mckesson והיא מאפשרת למצנתר להציג למטופל ולבני משפחתו את כל ההליך הרפואי שעבר באופן חזותי וברזולוציה גבוהה. יוזם הפרויקט, פרופסור רן קורנובסקי, מסר כי זו סנונית ראשונה, המבשרת עידן חדש ברפואה. "במקום להסביר למטופל ולבני משפחתו באקרובטיקה של מילים מהו צנתור ומה עשינו, אני מציג באמצעות האייפד את ההליך הרפואי באופן חזותי, ברור ומקצועי. זו חוויה מסוג אחר, המאפשרת לייצר רפואה 'בגובה העיניים'".

פרופ' רן קורנובסקי, מנהל מכון הצנתורים במרכז רפואי רבין (בילינסון) וד"ר חנה וקנין אסא, מצנתרת בכירה במכון, מסבירים מהלך צנתור על גבי ה- IPAD (צילום: מרכז רפואי רבין)

פרופ' רן קורנובסקי, מנהל מכון הצנתורים במרכז רפואי רבין וד"ר חנה וקנין אסא, מצנתרת בכירה במכון, מסבירים מהלך צנתור על גבי ה- IPAD (צילום: מרכז רפואי רבין)

פרופסור קורנובסקי העריך שבעתיד הקרוב גם ביישומים נוספים בעולם הדימות - רנטגן, MRI, אנגיו, CT ואחרים - ייעזרו בחוויית השימוש באייפד, מה שמבטיח שהשיח עם המטופל ישתנה ויהיה ענייני יותר. המטופל יוכל להתעמק ב"מה" במקום ב"איך".

באמצעות האפליקציה נקלט כל המידע שנאסף במהלך הצנתור - הניטור ומדידת הלחצים בתוך הלב, הזרקת חומר הניגוד להדגמת כלי הדם, הרחבת העורקים הכליליים בבלון והשתלת תומכנים (סטנטים). ניתן לצפות בכל אלו מיד בסיום ההליך. התוכנה גם מאפשרת להציג למטופל חומר הדרכה ומידע נוסף לפני ואחרי ההליך הרפואי מבלי שיצטרך לקום ממיטתו. בזכות ניידותו של המכשיר ורמת האבטחה הגבוהה, האפליקציה מאפשרת התייעצות בין אנשי צוות רפואי ממחלקות שונות בכל מקום ובכל זמן, ואף מאפשרת ביצוע מדידות ובדיקת ערכים, ישירות על גבי מסך המכשיר.

נושאים קשורים:  חדשות,  דימות רפואי,  צנתור לב,  IPAD,  אייפד,  פרופ' רן קורנובסקי,  המרכז הרפואי "רבין"
תגובות
אל
29.11.2011, 08:45

אני כבר שומע את החמות צועקת למנתח - הי.. אתה שם.. תשאיר את הצינור סגור....
והלילדים מזכירים למנתח שיש ירושה טובה.. אם לא יפתח יתחלקו...

ואם ח"ו קורה משהו במהלך בצינתור... יראו להם גם את ההחיאה ? או את הכשלון ???

מה יש למשפחה לראות את הצינתור והניתוח ? זו כבר קומדיה ולא רפואה.

ד"ר לובין דניאל
29.11.2011, 15:24

תיק אלקטרוני ממוחשב של מטופלי טיפול נמרץ פגים בבית החולים מעיני הישועה כולל כל בדיקות המעבדה דוחות יעוצים וכן כל בדיקות ההדמיה מוצגים בIPAD כולל בתקשורת G3 מזה כחצי שנה.
השיטה : מערכת CITRIX על IPAD מעלה תוכנות קמליון + קודאק .
בעת כוננות כל הצילומים כל בדיקות המעבדה בשידור ישיר באיכות מעולה בכל אתר בו יש קליטה של G3 .
החסרון שהעובדה איתך כל העת. היתרון שפעמים רבות ניתן לחסוך ביקור במחלקה לאור ממצאי צילום