חדשות

חברת רוש מקדישה את משחק הפתיחה בכדורסל נשים למאבק בסרטן השד

החברה היא נותנת החסות לקבוצת רמת השרון. מנתוני האגודה למלחמה בסרטן עולה כי בעשור האחרון חלה עלייה של כ-3% בתחלואה בסרטן

26.10.2011, 10:55
rosche_logo

חברת התרופות רוש, נותנת החסות של קבוצת הכדורסל לנשים של רמת השרון, ממשיכה במסורת שלפיה משחק הפתיחה בליגה מוקדש למאבק בסרטן השד. האירוע עצמו צבוע בצבע וורוד, ושחקניות רמת השרון לובשות חולצות ורודות. משחק הפתיחה השנה, נגד מ.כ. הבקעה, גם מוקדש לזכרה של נורית מעוז ז"ל, אמה של תמר מעוז, עוזרת מאמן רמת השרון, שנרצחה לפני חודשיים בביתה בירושלים יחד עם בעלה נוח מעוז. נורית מעוז עצמה חלתה לפני שנים אחדות בסרטן השד והחלימה, אלא שבני המשפחה מסרו כי בחודשים האחרונים לחייה גילתה שהמחלה חזרה.

קבוצת הילדות שתעלה למגרש עם הבוגרות של רמת השרון בטקס הצגת השחקניות לפני המשחק, תישא על החולצות את המלה קרן, לזכרה של קרן אגמון. קרו היא אמה של אור, אחת השחקניות-הילדות, שנפטרה מסרטן. אב המשפחה תרם את הביגוד.

בתוך כך מסרה האגודה למלחמה בסרטן נתונים על היקף התחלואה והתמותה ממחלות הסרטן בישראל, לקראת מבצע ההתרמה השנתי הקש בדלת שיתקיים ב-31 באוקטובר. האגודה למלחמה בסרטן מסרה כי בשנים 1998–2008 חלה עלייה קלה של 2.9% בהיקף התחלואה, אולם האבחון והטיפול הרפואי השתפרו ולכן חלה ירידה של 13.2% בתמותה.

העלייה הגבוהה ביותר בשיעורי התחלואה מיוחסת לסרטן הערמונית - עלייה של 46.2%, המיוחסת בעיקר לעלייה במודעות ולגילוי המוקדם. בקרב נשים נרשמה עלייה גבוהה במיוחד בתחלואה בסרטן בלוטת התריס – 49.6% ועלייה של 11.4% בתחלואה בסרטן הריאה. לעומת זאת נרשמה ירידה משמעותית של 31.5% בתמותה מסרטן הערמונית,וכן ירידה בתמותה מסרטן הקיבה וסרטן המעי הגס. יציבות נרשמה בתמותה מסרטן הריאה והלבלב. עוד נמסר כי בקרב נשים בישראל, נרשמה עלייה של 10.9% בתמותה מסרטן הלבלב - סוג הסרטן היחיד שבו נרשמה עלייה בתמותה. ירידה משמעותית נרשמה בתמותה מסרטן המעי הגס וסרטן השד.

ד"ר ליטל קינן-בוקר ממנהל הרישום הלאומי לסרטן ומנהלת המרכז לבקרת מחלות במשרד הבריאות מסרה כי "בעשור האחרון נצפית באוכלוסיית הגברים היהודים יציבות בהופעת סרטן ומגמת ירידה בתמותה. בקרב גברים ערביים נראית מגמת עלייה בהופעת סוגי הסרטן השכיחים ביותר. היקף התמותה יציב בעיקרו. בקרב נשים ערביות נראית מגמת עלייה בתחלואה ובתמותה בסוגי הסרטן השכיחים".

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  רוש,  המרכז לבקרת מחלות,  סרטן שד
תגובות
שחר
08.01.2012, 09:08

יש לי עבודה על הסרטן ואני אשמח אם תתנו לי מידע ותענו לי על השאלה: אלו תהליכים עוברים בגוף כאשר יוצאים גידולים ?