חדשות

מנהל סורוקה נקרא לסייע בפתרון המשבר שמאיים על לימודי הרפואה באוניברסיטת בן-גוריון

בין שירותי בריאות כללית ואוניברסיטת בן-גוריון פרץ סכסוך בשל דרישת הכללית לקבל תשלום עבור שעות ההוראה שמעניקים רופאים מומחים לסטודנטים

ד"ר מיקי שרף (צילום: יח"צ)

ד"ר מיקי שרף (צילום: יח"צ)

ארגון הסטודנטים לרפואה ומדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון בבאר-שבע פנה אמש (יום ב') למנכ"ל המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה ד"ר מיכאל שרף וביקש את התערבותו במניעת סגירתו של בית הספר לרפואה בדרום.

החשש מסגירת המוסד הלימודי התעורר עקב סכסוך כספי שפרץ בין הנהלת האוניברסיטה לבין שירותי בריאות כללית, שהיא הבעלים של המרכז הרפואי סורוקה. הכללית מתנה את המשך העבודה של רופאיה באוניברסיטת בן-גוריון בהסכמת המוסד האקדמי לדון בהסכם שנחתם לפני כשנה וקובע את התמורה שיקבלו הרופאים עבור ההוראה. אם הצדדים לא יגיעו להסכמות בתוך ארבעה שבועות, קיים חשש שלימודי הרפואה של כאלף סטודנטים במוסד האקדמי יופסקו.

במכתב שנשלח לד"ר שרף כתבו ראשי ארגון הסטודנטים לרפואה בנגב (אסר"ן) כי הופתעו לגלות ששנת הלימודים הקרובה שלהם נמצאת בסכנה בעקבות הפסקת שיתוף הפעולה בין אוניברסיטת בן גוריון לשירותי בריאות כללית על רקע סכסוך כספי. "אנו מוצאים עצמנו כלואים במאבק שמנהלים כוחות כלכליים שבו אנחנו הם הניזוקים באופן ישיר ואנוש" הדגישו מחברי המכתב. "המרכז הרפואי סורוקה הוא מבחינתנו הבית השני. הסגל הוא מקור בלתי נדלה של מידע מקצועי, ערכי מוסרי ואתי שייעצב את דמותנו כאנשי מקצוע ברפואה. שיתוף הפעולה בין בית הספר לרפואה לבין סורוקה היטיב עם הרפואה בנגב כולו. חלק לא מבוטל מאיתנו רואה בסורוקה ובנגב את עתידו האישי".

פרופסור רבקה כרמי (מקור: ויקיפדיה)

פרופסור רבקה כרמי (מקור: ויקיפדיה)

נשיאת אוניברסיטת בן גוריון פרופסור רבקה כרמי, שגם היא מכותבת למכתב הסטודנטים לרפואה, קראה בשבוע שעבר לממשלה להתערב במשבר.

האוניברסיטה מסרה כי ועדה שהקימה המועצה להשכלה גבוהה מגבשת בימים אלו נהלים חדשים להתקשרות בין בתי החולים ברחבי הארץ לאוניברסיטאות, בכל הקשור להוראת מקצועות הרפואה.

משירותי בריאות כללית נמסר שהאוניברסיטה נתבקשה לדון עמה על הסדר תשלום כלשהו, אך שיתוף הפעולה לא הותנה בתשלום מלא עבור שירותי ההוראה.

למכתב ארגון הסטודנטים לרפואה בנגב (pdf)

נושאים קשורים:  חדשות,  אוניברסיטת בן גוריון,  שירותי בריאות כללית,  המרכז הרפואי "סורוקה",  מיכאל שרף,  ארגון הסטודנטים לרפואה בנגב,  פרופסור רבקה כרמי
תגובות