חדשות

בוטלו חופשות רופאים ומנהלי מחלקות ב-10 בתי חולים

מנכ"ל משרד הבריאות הורה למנהלי בתי החולים להציג לפניו את היערכותם למתכונת פעילות שונה מהרגיל נוכח התפטרויות המתמחים

ד"ר חזי לוי (צילום: אתר בי"ח ברזילי)

ד"ר חזי לוי (צילום: אתר בי"ח ברזילי)

ראש מנהל רפואה במשרד הבריאות ד"ר חזי לוי הודיע אתמול (יום ב') במכתב ל-10 מנהלי בתי חולים ברחבי הארץ על ביטול נסיעותיהם לחו"ל. כן הורה להם לבטל חופשות של מנהלי מחלקות במסגרת היערכותה של מערכת הבריאות הציבורית להתפטרות המתמחים.

מכתבו של ד"ר לוי הופנה למנהלי בתי החולים איכילוב, שיבא, רמב"ם, אסף הרופא, וולפסון, בני ציון, מאיר, רבין, שניידר וקפלן. במכתב נאמר כי ב-4 באוקטובר יחלו להיכנס לתוקף מכתבי ההתפטרות של הרופאים המתמחים. להערכת משרד הבריאות יש בתי חולים ומחלקות שהתפטרות המתמחים בהם תגרום למצוקה במתן מכלול השירותים. משרד הבריאות נערך לתפעול בתי החולים ללא הרופאים המתפטרים, תוך שאיפה למזער את ההפרעות במתן השירות הרפואי.

לפי הנחיית מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור רוני גמזו על מנהלי בתי החולים להציג לפניו עוד השבוע את היערכותם למתן שירותי הרפואה החל מהשבוע שבו תיכנס ההתפטרות לתוקף. לפי ההנחיה, על המנהלים להציג נתונים על תאריך ההתפטרות של הרופאים תוך בידול בין מומחים למתמחים והצגת פיזורם על פני המחלקות בבית החולים.

היערכות בתי החולים למצב החדש תכלול סגירה או איחוד של מחלקות. ייקבעו לוחות תורנויות וכוננויות המשקפים את היעדרות הרופאים, בעיקר במחלקות שבהן שיעור המתפטרים גבוה מ-50%.
עוד נקבע כי הפעילות האלקטיבית והאמבולטורית תצומצם לפי הצורך. המנהלים נתבקשו להעריך את "אורך הנשימה" המשוער של הפעילות במחלקות השונות במתכונת הזאת.

ד"ר לוי הדגיש בהודעתו כי החל מ-4 באוקטובר בטלות החופשות והנסיעות לחו"ל של כל מנהלי בתי החולים. כן בטלות החופשות של מנהלי המחלקות שבהן אחוז הרופאים המתפטרים גבוה.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  מחאת המתמחים,  מנהל הרפואה
תגובות