חדשות

ד"ר אידלמן: "זה ההסכם הכי חברתי שיכול להיות"

עוד אמר יו"ר הר"י בראיון ל-ynet כי "אני בפירוש ממשיך לחבק את כל האנשים שהפגינו אתמול. אי אפשר בהסכם אחד לרצות את כולם"

ד"ר ליאוניד אידלמן (צילום: יונתן בלום)

ד"ר ליאוניד אידלמן (צילום: יונתן בלום)

יושב ראש ההסתדרות הרפואית ד"ר ליאוניד אידלמן הגיב היום (יום ד') על הביקורת שנמתחה כנגד ההסכם שהר"י חתמה עם האוצר. בשיחה עם YNET אמר ד"ר אידלמן: "מנהיג צריך לדעת שלא כולם יהיו מרוצים. אני בפירוש ממשיך לחבק את כל האנשים שהפגינו אתמול (בהתכוונו למתמחים, מערכת דוקטורס אונלי). אני לא מרגיש נבגד ולא מתייחס לכך באופן אישי. מנהיג צריך לדעת שהוא הולך עם היעדים שנקבעו ולא תמיד כל האנשים יהיו מרוצים מזה. אי אפשר בהסכם אחד לרצות את כולם".

"אני בטוח", הדגיש ד"ר אידלמן, "שההסכם הזה הכי חברתי שיכול להיות. אני מקבל כל יום מאות פניות של אנשים שתומכים בנו. אני משוכנע שחלק גדול מהרופאים לא למדו עדיין את כל פרטי ההסכם הזה - כיוון שהוא מאוד מורכב והשינויים שאמורים להיות בעקבותיו, לא יבואו באופן מיידי. אבל השינויים עונים על היעדים שהגדרנו בתחילת הדרך יחד עם כל הרופאים כולם".
על הביקורת שהשמיעו מתנגדיו, אמר ד"ר אידלמן: "חלק מהאנשים במהלך המאבק, חיפשו לעצמם מטרות אחרות. בין היתר שבלי תורנויות וכוננויות תהיה ההשתכרות מאוד גבוהה. כמובן שאין לי שום דבר נגד זה, אבל הסברנו שהעלאת שכר השעה משמעה שמי שיעשה יותר תורנויות - ירוויח יותר. וזה מה שהוחלט בהסכם".

יו"ר הר"י ציין כי "עלות ההסכם גבוהה בהרבה ממה שחשבו שאפשר להגיע (בתחילת המאבק) - אבל החלוקה של התקציב היא דיפרנציאלית - מחזקת את המקצועות שבהם מתקשים לגייס מתמחים. חלק מהמקצועות על סף הכחדה. עוד דגש הוא חיזוק הפריפריה. יש אנשים שמתקשים לקבל זאת, כיוון שחלק גדול מהרופאים נמצאים במרכז הארץ. אם היינו עושים חלוקה שווה ורוחבית, כולם היו באותה מידה מרוצים, ובאותה מידה גם לא מרוצים. אם רואים שרופאים אחרים מרוויחים יותר זה גורם לאי נחת בקרב הרופאים".

"ההתפטרות היא צעד לא נכון ולא מוצדק", הדגיש עוד ד"ר אידלמן. "הרופאים צריכים לחזור בהם. אני בטוח שהרופאים האלו רואים ברפואה דרך חיים - והם צריכים להמשיך בהתמחות וללמוד את המקצוע, וכמובן לתת זמן להתרגל לתנאים החדשים שמיטיבים עם המתמחים – ומיטיבים גם עם המומחים הצעירים".

לידיעה המלאה ב -YNET

נושאים קשורים:  חדשות,  שביתת הרופאים,  מחאת המתמחים,  פרופ' ליאוניד אידלמן
תגובות
ישראל אשר
02.09.2011, 07:33

ד"ר אידלמן אתה מצטלם יפה על רקע בנייני התאומים בר"ג, אבל, איבדת את אמוננו צעירים וותיקים, ככל שעובר הזמן ומתבררות תוצאות ההסכם, אתה מאבד תומכים, ונשאר גנרל ללא חיילים. אנא רד מהבמה ומה"הסכם ההיסטורי" שלך ושל עמיתך, ובכך אולי תמנע את פרוקה של הר"י או דילדולה מחבריה הפגועים.