חדשות

פרקליטות המדינה לבג"ץ: התפטרות המתמחים אינה חוקית

אם יקבל בג"ץ את הטיעונים הללו, אפשר יהיה להוציא צווי ריתוק למתמחים. הנהלות בתי החולים ושירותי בריאות כללית קוראים למתמחים לחזור בהם מהתפטרותם

פרקליטות המדינה הגישה אתמול (יום ג') לבג"ץ חוות דעת משפטית ולפיה התפטרות המתמחים אינה חוקית. חוות הדעת הוגשה במסגרת עתירה שהגיש עו"ד דוד פורר במטרה להורות לראש הממשלה ושר הבריאות בנימים נתניהו להתערב במשבר הרופאים. העתירה הובילה להאצת הדיונים בין הר"י לאוצר על ההסכם שנחתם.

על-פי חוות הדעת, המתמחים שהצהירו כי בכוונתם לא להגיע לעבודה החל מ-4 בספטמבר נוקטים בכך צעד ארגוני בלתי חוקי שלא על פי הנחיות ארגונם היציג – ההסתדרות הרפואית. עוד נכתב בחוות הדעת כי מהלך המתמחים אף נוגד צו של בית הדין לעבודה מ-21 ביולי.

ערן הלפרן (צילום: מכון הצילומים בילינסון)

ד"ר ערן הלפרן (צילום: מכון הצילומים בילינסון)

"הארץ" מסר כי ההשלכות המעשיות של חוות הדעת נבחנות במשרד הבריאות. אם יקבע בג"ץ שההתפטרות אינה חוקית, אפשר יהיה להוציא צווי ריתוק למתמחים המתפטרים.

עורך הדין נחום פיינברג, מומחה ליחסי עבודה, אמר הבוקר ל"קול ישראל" כי למתמחים המתפטרים אין עילה חוקית לצעדם. להערכתו ההתפטרות אינה לגיטימית משום שהר"י היא ארגונם היציג בעת הזאת.

הנהלות בתי החולים ושירותי בריאות כללית קראו אתמול למתמחים לחזור בהם מהתפטרותם. ד"ר ערן הלפרן, מנהל המרכז הרפואי בלינסון, שלח מכתב למתמחים ובו התריע שההתפטרות עשויה לחשוף כל אחד מהם באופן אישי לסיכון כלכלי ותעסוקתי ללא הגנה פרופסיונאלית. נציגות הרופאים הצעירים פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לבחון את תוכן המכתב.

נושאים קשורים:  חדשות,  הר"י,  בג"ץ,  מחאת המתמחים,  פרקליטות המדינה
תגובות