חדשות

"קול ישראל": המתמחים יקבלו את תוספות השכר העיקריות ומשמעותית

"קול ישראל" מסר ב-1 בצהריים (יום ד') פרטים נוספים הקשורים בטיוטת ההסכם המתגבש בין הרופאים לאוצר

מכלול ההסכם שהתגבש בין הר"י למשרד האוצר טרם פורסם אולם פרטים שונים מתוכו כבר רואים אור. על פי דיווח שפורסם אחר הצהריים ב"קול ישראל" ובאמצעי תקשורת אחרים, הודגש כי הרופאים אמורים ליהנות  מתוספת שכר רוחבית ועליה יתווספו תוספות ספציפיות שונות. בסך הכול מסתכמות התוספות בעליה ממוצעת ניכרת בשכר השעה של הרופאים  וסעיף זה מהווה 47% מהיקף ההסכם הקיבוצי, שעלותו מסתכמת בכ-2.6 מיליארד שקל ל-9 שנים החל מיולי 2010 ועד אוגוסט 2019.

הודגש כי 70% מהתוספות בעלות ההסכם, יינתנו כבר ב-5 השנים הקרובות, הראשונות לתקופת ההסכם. מדובר בהסכם קיבוצי מהסוג שמזכיר את ההסכם "עוז לתמורה" עם המורים התיכוניים ו"אופק חדש" ל מורי היסודיים.

עיקר התוספות יינתנו למתמחים,  ואזי שכר השעה לרופא בפריפריה יעלה ב-52% כלומר  עד ל-123 שקל, במרכז הארץ העלאת שכר השעה תהיה ב-29% - ל-104 שקל . שעות נוספות יזכו לתוספת שכר בהתאם.

הפרטים המלאים והסופיים יימסרו בשעה מאוחרת יותר היום, בתדרוך מיוחד לכתבי התקשורת.

נציג המתמחים ד"ר אריאל מרגוליס אמר בשידור כי הוא וחבריו, הקובלים על התנהלות האוצר והמדינה במאבק, עדיין לא מבינים מדוע עד היום לאורך כל התקופה האחרונה, ראש הממשלה שהוא גם שר הבריאות לא התערב, כלל לא התייחס ולא השמיע את קולו – בנושא כה אקוטי עבור כלל אזרחי ישראל.

נושאים קשורים:  חדשות,  מתמחים,  שביתת הרופאים
תגובות
טלי
24.08.2011, 16:53

איך בדיוק בוצעו החישובים לגבי שכר השעה ?
ציטוט מהכתבה:
"עיקר התוספות יינתנו למתמחים, ואזי שכר השעה לרופא בפריפריה יעלה ב-52% כלומר עד ל-123 שקל, במרכז הארץ העלאת שכר השעה תהיה ב-29% – ל-104 שקל . שעות נוספות יזכו לתוספת שכר בהתאם"
זה אומר שהיום שכר המתמחה במרכז לשעה הוא 80? ..... הרי השכר לשעה נע סביב 23-24 שקלים. איך הגעתם למספרים הללו??

בלפר
24.08.2011, 23:49

על מנת ש52% תוספת תביא את שכרי לשעה ל 123 שח - אמור שכרי כעת להיות 80.92 שח לשעה
מה אעשה אם הוא רק חצי מזה................ ברוטו??????

מה קורה כאן?
גם לנו לא מדווחים את הנתונים הנכונים?

יהושוע
25.08.2011, 09:14

"במרכז הארץ העלאת שכר השעה תהיה ב-29% – ל-104 שקל". אם השכר של מתמחה כעת הוא 28 ש"ח ברוטו לשעה, משמע שאחרי הגדלת 29% השכר הוא 36.12 ש"ח בשעה. איך הגעתם ל- 104 ש"ח? ואם כבר השגתם העלאת שכר, אז מדוע לגרור אותה על מס' שנים, כך שבכל שנה יתווספו 1.5 ש"ח בלבד?

דר כצבמן חיים
25.08.2011, 12:48

כל הכבוד, אני שמח בשביל מתמחים, אבל התמחות רק כמה שנים בלבד, מה לעשות עם עודף מומחים אחר כך. מערכת זקוקה לאנשים שיעשו עבודה שחורה ועבודה פרארפואית כגון לקיחת דמים ע"י מתמחה תורן לחצי מחלקה(כולל הכנת פתקים בערב) או במשך היום, כתיבה אינסופית מכתבי שחרור, הזמנת בירורים, יעוצים, במחלקה שלנו למשל היתי צריך לעשות גם א.ק.ג. לחולים, להכניס ונפלנים,
כמו כן לכסות מרפאות כדי שיהיו לבתי חולים תקנים ועוד ועוד... מומחים של מקצועות כירורגיים אחרי סיום התמחות רובם לא מנתחים, עובדים במרפאות, נשחקים ומדרדרים מבחינה מקצועית למרות שהתורים לניתוחים בבתי חולים ציבוריים מאוד ארוכים כמות המנתחים לא יפתור את הבעיה כי צריכים לבנות יותר חדרי ניתוח, יותר מקומות התאששות, כמובן יותר מרדימים ואחיות כאשר עכשיו יש חוסר משמעותי .זה רק חלק קטן של הבעיות מערכת בריאות ישראילית. נכון צריך תוספת שכר אבל לדעתי זה לא יציל את הרפואה הציבורית בלי רפורמות עמוקות יותר .

רועי
25.08.2011, 18:23

איך בדיוק הגיעו לזה? מה? גם אצלי יש שכר כזה ולא ידעתי?

תתתעעעוורררווווו בבקשה

מדובר באתר של הר"י, שמזמן הפכה לגוף שמכר את העובדים שלו בשקל תמורת משרה פוליטית של היושב בראשה. הם האחראים להפצת השטות הזאת לתקשורת והם האחראים להביא אותה פה. הכל כדי שלרופאים לא יהיה פתחון פה מול הציבור כי כביכול הם עושים טונות של כסף.

אידלמן שכח מזמן מאיפה הוא יצא. הוא זוכר רק לאן הוא הולך - תפקיד פוליטי במשרד הבריאות.

עצוב שזה מי שייצג אותנו.
מעניין אם התגובה הזו תפורסם, ואם כן כמה זמן יקח עד שתיעלם...

דר. יובל זהר
08.12.2011, 10:55

שמח אני על חתימת ההסכם עם המתמחים לא רק בגלל ההישגים אלא גם מפני שבזה יהיה סוף להופעה המבישה,המבישת והמדאיגה של פרחי הרפואה עם שלט "משתינים עלינו" והצהרות טלויזיונית על ירידה מן הארץ, ("אקח את רגליי מכאן") ובטואים שהתאימו למריבות בשוק ולא לויכוח אקדמי, ועוד בלבוש מדי צה"ל.
אני גם שואל את עצמי מאיפה נבעה הגסות המילולית כלפי דר. אידלמן שסוחב על כתפיו תפקיד קשה לאחר שנבחר בהצבעה דמוקרטית.תפקיד בו הוא זקוק לתמיכת הרופאים ולא לאווירה של אנרכיה חסרת כבוד.אנרכיה וגסות רוח עלולים למוטת את המוסד, המבצר שמגן עלינו.
דר. י. זהר