חדשות

המתמחים ביקשו להשתתף בהליך הגישור והר"י נענתה לבקשתם

המגשר הסכים להפגש עמם לאחר שהר"י נענתה לבקשתם להצטרף לדיונים. מנהל המרכז הרפואי רמב"ם קרא למנהלי המחלקות להשפיע על המתמחים לא להתפטר

הרופאים המתמחים ביקשו להשתתף בהליך הגישור שמנהל פרופסור יצחק פטרבורג – וההסתדרות הרפואית נענתה לבקשתם, על כך דיווח "קול ישראל" היום אחה"צ (יום ד'). קודם לכן ניסו נציגי המתמחים להיפגש באופן עצמאי עם המגשר פרופסור פטרבורג, ללא נציגי הר"י, אלא שהוא הודיע להם כי רק ההסתדרות הרפואית היא הגוף שיכול להיוועד עמו והוא זה שמייצג את הרופאים.

בנוסף לכך, כינסה היום הנהלת המרכז הרפואי רמב"ם את מנהלי המחלקות וביקשה שישפיעו על המתמחים שלא להתפטר. הפנייה נעשתה בכינוס דחוף של מנהלי המחלקות ויחידות המרכז שבו דנו במשבר ובאיומי המתמחים להתפטר. פרופסור רפי ביאר, מנהל בית החולים, נתן למנהלי המחלקות את זכות הדיבור לאחר שאמר להם: "בכל פורום אפשרי הודעתי שאני תומך במאבק הרופאים. יחד עם זאת, צריך לזכור שהרפואה הציבורית נפגעת. אין עדיין חשש לחיי אדם, אבל הרפואה הציבורית נפגעת כלכלית מהשביתה ונגרם סבל לחולים. כל אחד מכם, מנהלי המחלקות והיחידות, צריך לזכור שיש לכם כמנהלים חובה גם כלפי העובדים תחתיכם, אבל קודם כל כלפי החולים שאנו משרתים. הדעה שלי היא, שלא תמיד כדאי לשבור את הכלים ובמקרה של השביתה הנוכחית, ברור שבסופו של דבר תהיה פשרה".

מנהלי המחלקות הביעו דעות שונות. אחדים מקרב הבכירים קראו לתמוך בשביתת המתמחים ולהצטרף לאיום בפיטורים. אחד הבכירים אמר: "המתמחים ראו אותנו, המומחים המבוגרים שנאלצים לרוץ כדי להשיג שכר ראוי מבלי שהם ראו את הילדים בבית. חלק הרסו משפחות ופירקו בתים. המתמחים לא רוצים את אותו גורל. אני יותר מ -30 שנה במערכת ומרוויח 37שקל לשעת עבודה ".  

מנהל מחלקה ותיק אחר הוסיף: "מה שלא נשיג עכשיו לא נשיג בעוד שנים. אין דרך אחרת מלבד מכתבי הפיטורין. אף אחד במשרד הבריאות לא ילמד אותי על מחוייבות לחולים שלנו".

מנהלי המחלקות שהביעו התנגדות לצעדי ההתפטרות של המתמחים השמיעו דאגה עמוקה מהיום שבו מכתבי הפיטורין ייכנסו לתוקף. הם הדגישו כי לא תהיה למחלקות אפשרות לתפקד ללא המתמחים. מנהל מחלקה גדולה אמר: "יש לי  במחלקה 72 חולים. אני יכול לקחת דגימות-דם ולעשות תורנות, אבל אי אפשר יהיה לתפקד כך ללא המתמחים".

נושאים קשורים:  חדשות,  שביתת הרופאים,  פרופסור יצחק פטרבורג
תגובות