חדשות

יו"ר האיגוד לרפואת ילדים: "המדינה אחראית בלעדית על בריאות וחיי הילדים בבתי הספר"

משרד הבריאות והאוצר מגבשים פשרה לגבי מתן שירותי הבריאות לתלמידים לקראת הצגתו בשבוע הבא בבג"צ

פרופ' מתי ברקוביץ

פרופ' מתי ברקוביץ

יו"ר האיגוד לרפואת ילדים, פרופסור מתי ברקוביץ, הגיב אמש על המתווה המסתמן לחלוקת שירותי הבריאות לתלמידי בתי הספר (הניתנים בידי אחיות בבתי הספר) בין חברה פרטית למדינה: "כל הניסיונות להפריט את שירותי הבריאות לילדים התגלו עד היום ככישלונות מהדהדים. המדינה, ורק היא, האחראית הבלעדית על בריאותם וחיי הילדים".

על-פי הודעה הרשמית שהפיץ אתמול (יום ג') משרד הבריאות, שירות הבריאות לתלמידים יחולק בין המדינה לחברה פרטית. משרד הבריאות יטפל בנושא במחוזות הדרום והצפון, ובמקביל תצא המדינה למכרז להפעלת השירות לתלמידי בתי הספר במחוזות תל אביב, ירושלים וחיפה – בידי חברה פרטית.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בהקשר לכך: "היום לא הייתי מקבל החלטה על הפרטת השירות, אך בשל המחסור בתקנים יש עדיפות למהלך מהסוג הזה".

המתווה המסתמן,  כדי להיות מופעל מינואר הקרוב, במגעים שמנהלים בנושא זה משרדי הבריאות והאוצר, נעשים לקראת הצגתו לבג"צ, בעוד שבוע. בשלב זה עדיין אין הסכמה מצד האוצר גם לפשרה הזאת.

שירותי בריאות התלמיד  בבתי הספר מופעלים כיום בידי חברת נטלי. בג"ץ דחה את בקשת המדינה להאריך את ההתקשרות עם החברה בשנה נוספת - וקבע שעליה לצאת למכרז חדש או להחזיר את השירות למדינה עד סוף 2011. בית המשפט העליון הורה למדינה להשיב לקביעתו  עד יום ה' הבא, 25 באוגוסט.

"דה מרקר" המדווח על כך הבוקר, מסר כי השופטים לא חסכו ביקורת מהמדינה בדיון הקודם: "איננו מקבלים כתורה מסיני את הטענה שאין מקום להחלפת נותן שירות במהלך שנת הלימודים. כבר היו דברים מסובכים מזה מעולם".

למעט משרד האוצר, כל גורמי המקצוע בתוך ומחוץ למשרד הבריאות תומכים בהחזרת השירות במלואו לידי המדינה. משרד האוצר מתנגד לניהול השירות הזה בידי המדינה, ונציגיו טוענים שבמצב הנוכחי של מחסור באחיות "החזרת השירות לידי המדינה במתכונתו הנוכחית פירושו כישלון ידוע מראש".

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  שירותי הבריאות לתלמיד,  פרופ' מתי ברקוביץ
תגובות
פרופסור מתי ברקוביץ
21.08.2011, 17:04

שירותי בריאות לתלמיד כוללים רופאים בנוסף לאחיות.וחבל שמשום מה לא היתה כלל התיחסות לרופאים בבתי הספר