חדשות

בניית חדר המיון הממוגן בברזילי תידחה ל-2014

סגן השר יעקב ליצמן הכריז כי אינו מתכוון להעביר את התקציב לבניית חדר המיון הממוגן בשל ההתייקרות בעלויות הבנייה

יעקב ליצמן (מקור: ויקיפדיה)

יעקב ליצמן (מקור: ויקיפדיה)

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הודה השבוע לראשונה מעל דוכן הכנסת, כי עקב קיצוץ בתקציב משרדו, החליט לדחות את מימון בניית חדר המיון הממוגן עבור המרכז הרפואי ברזילי באשקלון. כך עולה מתשובה שמסר השר לשאילתא בעניין זה של ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה).

בעבר התעכבה בניית חדר המיון הממוגן עקב מציאות קברים עתיקים בשטח שיועד להקמתו. משנמצא פתרון להעתקת הקברים, התברר שמשרד הבריאות החליט שלא להעביר את חלקו בתיקצוב הפרויקט. סגן השר כינה זאת "קיצוצים בתקציב".

לדברי סגן השר, העיכוב שחל במימון הפרויקט נובע בין היתר מכך שעלותו בפועל גדלה מאז שנת 2007, עקב התייקרות דרמטית של חומרי הגלם במאות אחוזים. לכן, אמר, עלות הפרויקט שאמורה הייתה להיות כ-160 מיליון שקלים, זינקה ל-225 מיליון שקלים.

משרד האוצר העביר את חלקו במימון הפרויקט בסך של 90 מיליון שקלים. יתרת הכסף אמורה הייתה להגיע ממשרד הבריאות, אך העברת הכספים תידחה. בחודש הבא יחלו בשטח עבודות השלד שיימשכו כ-16 חודשים, אבל הבנייה תסתיים ככל הנראה רק בסוף 2014, עיכוב של למעלה משנתיים מהמועד המקורי.

ח"כ פלסנר אמר בתגובה: "תאריך סיום הקמת חדר המיון הממוגן באשקלון, כפי שהציג סגן השר ליצמן, איננו מתקבל על הדעת. לא ברור כיצד משרד הבריאות, המתוקצב בעשרות מיליארדי שקלים בשנה, מתקשה למצוא סכום של עשרות מיליונים בודדים להשלמת הבנייה".

איתמר שמעוני, חבר מועצת עיריית אשקלון, אמר כי לא ירפה מהנושא וידרוש מחברי הכנסת פלסנר וד"ר רחל אדטו להעלותו לדיון בוועדה לביקורת המדינה כבר בתחילת אוגוסט, במטרה להביא לביצוע החלטת הממשלה למגן את בית החולים.

נושאים קשורים:  חדשות,  חדר מיון ממוגן,  המרכז הרפואי "ברזילי",  שר הבריאות יעקב ליצמן
תגובות