חדשות

עשרות רופאים מצטרפים לצעדת המחאה של יו"ר הר"י

בצהריים אמור ד"ר אידלמן להיפגש עם מנהל לשכת ראש הממשלה בירושלים ואחר כך ימשיך בצעדה. השביתה נכנסת ליומה ה-113

המחאה בעיצומה: עשרות רופאים הודיעו כי יצטרפו היום (יום ג') לצעדת המחאה של יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, הצועד לבית ראש הממשלה בירושלים, כשהוא שובת רעב.

אידלמן החל אתמול בצעדה ואת הלילה הראשון בילה באוהל בכפר חב"ד, כשעימו כמה מבכירי הר"י. "עבר עלינו לילה נחמד", אמר הבוקר. "האמת שלא הספקתי לישון. תמיכתם של אנשים רבים כל כך עודדה אותנו. אנחנו מרגישים שהציבור עומד מאחורינו". ד"ר אידלמן המשיך לצעוד הבוקר ב-6:30. כשהגיע סמוך לבית החולים אסף הרופא, התקבל בקריאות עידוד מצד עשרות רופאים. חניית הצהריים נקבעה לאזור כפר שמואל. ב-4:30 אחר הצהריים תתחדש הצעדה למשך שלוש שעות נוספות וחניית הלילה מתוכננת באזור לטרון.

בצהריים ייסע ד"ר אידלמן לפגישה בירושלים עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי. אחר כך תתקיים ישיבת מו"מ עם האוצר ולאחריה הוא אמור להמשיך בצעדת המחאה.

בתוך כך, מחאת הרופאים בבתי החולים נמשכת. רופאי חדר הניתוח בוולפסון יצאו לצעדת מחאה בת שעה בחולון. צעדה דומה תתקיים בכפר-סבא בהשתתפות רופאים מבית החולים מאיר. רופאים מאסף הרופא ובית החולים קפלן הודיעו כי בכוונתם להצטרף לצעדה של אידלמן.

הבוקר חתמו עשרות רופאים מתמחים על מכתבי התפטרות והפקידו אותם בנאמנות בידי עורכת הדין טל קרת ממשרד זיסמן, אהרוני גייר, שהתנדבה לסייע להם. נציג המתמחים ד"ר יונה וייסבוך מסר כי נפגש הלילה עם ד"ר אידלמן והשניים סיכמו כי הרי"י תמשיך לקדם את תביעות הרופאים הצעירים מול האוצר.

השביתה נכנסת ליומה ה-113. היום יתקיימו בבתי החולים רק ניתוחים דחופים וניתוחים אונקולוגיים. כל מרפאות החוץ, המכונים ומכוני אשפוז יום עובדים כסדרם. גם טיפולי IVF (טיפולי פוריות), טיפולים אונקולוגיים ודיאליזה מתקיימים כרגיל. מרפאות הקהילה והמכונים בקהילה גם עובדים כסדרם.

מזכ"לית הר"י, עו"ד לאה ופנר, אמרה ל"דה מרקר" הבוקר כי "בית הדין הארצי לעבודה הכיר בכך שמערכת הבריאות נמצאת במשבר מתמשך ושיש תהום פעורה. השאלה מי יציב עליה גשר. יש לנו זכות לשביתה ומחאה".

ד"ר צאקי זיו-נר, ממלא מקום יו"ר הר"י, וראש ארגון רופאי המדינה אמר: "קיבלנו רוח גבית מהרופאים הצעירים והוותיקים. זעקת הצעירים מבטאת תסכול אמיתי לחלוטין. אנחנו ציבור רופאים אחד".
סגן יו"ר הר"י, ד"ר ישראל אייליג, הוסיף: "מי שניסה לשים חיץ בין הרופאים למתמחים, נכשל. מטרתנו משותפת".

נושאים קשורים:  חדשות,  שביתת הרופאים,  צעדת מחאה,  שביתת רעב,  לאה ופנר,  פרופ' ליאוניד אידלמן
תגובות