חדשות

במקביל לשביתת הרעב: צעדת מחאה למשרד ראש הממשלה בירושלים

צפויות צעדות מחאה נוספות של רופאי בתי החולים וכן שתי הפגנות המוניות - היום בירושלים ובתל-אביב

משלחת רופאים יצאה היום (יום ב') אחר הצהריים ממשרדי ההסתדרות הרפואית ברמת גן לירושלים, ותצעד לשם במשך כיומיים וחצי. בראש המשלחת היו"ר השובת רעב, ד"ר ליאוניד אידלמן.

מחר וביום רביעי, בעוד נציגי מטה המאבק ממשיכים בצעדה, מתוכננות צעדות מחאה נוספות של רופאי בתי החולים בערים הגדולות - וזאת מבלי לשבש את הצעדים הארגוניים שעליהם הודיעה הר"י הבוקר.

ביום חמישי בבוקר יחברו כל הרופאים המוחים למטה המאבק ויקיימו צעדה המונית מבנייני האומה למשרד ראש הממשלה בירושלים - כדי למסור לו את העצומה עליה חתמו עשרות אלפי אזרחים, הקוראת לו לדאוג לשיפור המצב במערכת הבריאות. במקביל הודיעו הרופאים המתמחים על כוונתם לקיים היום שתי הפגנות - האחת מול בית ראש הממשלה בירושלים, והשנייה בערב במתחם הסינמטק בתל אביב.

ד"ר אביב שאול, מתמחה ברפואה פנימית מבית החולים בילינסון, שגם הוא הופיע במסיבת העיתונאים היום, בשמה של נציגות הרופאים הצעירה, הודיע שגם המתמחים שוקלים להצטרף לשביתת הרעב שבה פתח ד"ר אידלמן: "ניסיונות ציניים של משרדי הבריאות והאוצר לתקוע טריז בין המתמחים להסתדרות הרפואית נדונו לכישלון. מכאן יוצא עתה מסר של אחדות".  הוא הוסיף שתי דרישות שיש לארגון לגבי ההסכם עם הממשלה והמעסיקים: קיצור תקופת ההסכם וכן שרופאים מומחים לא יחויבו בתורנויות.

באת כוח ההסתדרות הרפואית, עו"ד אורנה לין, אמרה אמש בבית הדין לעבודה, כי בלא התערבותו של ראש הממשלה נתניהו להגדלת מסגרת ההסכם – לא יוכלו הצדדים לגשר על הפערים ביניהם.

מנכ"ל שירותי בריאות כללית, אלי דפס, פנה אף הוא לנתניהו להתערב. פניות דומות שוגרו אליו גם מהמתמחים ומתנועת אומ"ץ. ח"כ רחל אדטו, יו"ר שדולת הבריאות בכנסת, אמרה: "ראש הממשלה שרק אתמול, בישיבת הממשלה ומול מצלמות הטלוויזיה והמיקרופונים, דרש משריו לעזור בסחיבת האלונקה - שכח כי אין מקום לפנות אליו את הפצוע כי  בתי החולים סגורים והרופאים שובתים. התעלמותו המוחלטת של נתניהו כבר 128 יום ממאבק הרופאים ועיצומיהם מותירה את מערכת הבריאות מדממת ובמצב קריטי. עליו להפסיק להסתתר מאחורי נציגי משרדי האוצר והבריאות ולגלות מנהיגות אמיתית. אין  מקום לפתרונות סופר טאנקר למערכת הבריאות. דרושים תקציבים שרק בסמכותו של נתניהו כראש הממשלה להקצות בעת הזאת".

נושאים קשורים:  חדשות,  רחל אדטו,  שביתת הרופאים,  אורנה לין,  פרופ' ליאוניד אידלמן
תגובות
ד"ר מאיר ויסברוד
26.07.2011, 09:50

משביתת הרופאים נפגעים אלה שזקוקים לשרות רפואי ולא רוב האוכלוסיה שהם אזרחים בריאים. לצערי לא מורגשים צעדי המחאה ע"י נבחרי העם ומשפחותיהם. לכולנו ידוע, שכאשר אחד מאותם "מורמים מעם", נזקק לשירות רפואי עבורו או עבור בני משפחתו, רצים הטלפונים לכל עבר כולל מנהלי בתי חולים ומחלקות ומיד מופעל לחץ כבד להחריגו מהטיפול לכלל האזרחים, כולל טיפולים בחול עם המלצה רפואית, שעליה חתם רופא בכיר כל שהוא.
כאשר השביתה תורגש היטב גם ע"י נבחרינו השונים, ישתנה המצב.