חדשות

סגן יו"ר הר"י: המתמחים נפלו קורבן לספין מכוער של סגן שר הבריאות

ד"ר משה קוסטינר אמר את הדברים ל"קול ישראל". הדגיש כי בכל הדיונים נושא המתמחים ניצב בלב המו"מ. ח"כ אדטו: באוצר חוככים ידיים במחשבה שהצליחו לפצל בין המתמחים למומחים וזה לא המצב"

ד"ר משה קוסטינר (יח"צ)

ד"ר משה קוסטינר (יח"צ)

ד"ר משה קוסטינר סגן יושב ראש ההסתדרות הרפואית אמר היום (יום ד')  ל"קול ישראל" כי הרופאים המתמחים "נפלו קורבן לספין מכוער שביצע סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שהוליך אותם שולל לגבי ההסכם המתגבש". כמו כן הוסיף קוסטינר בראיון כי המתמחים אינם מעודכנים בפרטי המשא וממתן שהתנהל עד לפנות בוקר ושעלה על שרטון.

ד"ר קוסטינר הדגיש כי בשלושה חודשי המשא ומתן נדונו באופן מיוחד הנושאים החשובים לרופאים המתמחים, כמו בעיית התורנויות והשגת התקנים עבורם.

"לא הייתה ולו פגישה אחת במשך כל התקופה הזאת של דיונים מתמשכים עם האוצר, שבה לא נדונו ובאופן מיוחד כל הנושאים הקשורים במתמחים, במטרה לתת להם פתרונות נכונים", הדגיש ד"ר קוסטינר.

ד"ר קוסטינר דחה את טענות הרופאים המתמחים כאילו נזנחו – והיפנה את האצבע המאשימה כלפי סגן שר הבריאות וצורת ההתערבות מצידו "במיוחד בימים האחרונים, בבית הדין הארצי לעבודה".

חברת הכנסת ד"ר רחל אדטו, ראש שדולת הבריאות בכנסת שהגיעה לתמוך במחאות הרופאים הצעירים והמתמחים אמרה כי "המאבק הזה צריך להיות של כולם, והוא חייב להוות רוח גבית למנהלי המו"מ מצד הרופאים. "ברגעים אלו במשרד האוצר חוככים ידיים במחשבה שהצליחו לגרום לפיצול בין המתמחים למומחים – אלא שלא זה המצב. מה שקורה עכשיו חייב לעורר סוף-סוף את הממשלה שלא התכנסה אפילו פעם אחת לדון בשביתה הזאת".

פרופסור רפי ביאר (צילום: אדוארד קפארוב)

פרופסור רפי ביאר (צילום: אדוארד קפארוב)

באסיפת מחאה גדולה שקיימו רופאי רמב"ם היום,  אמר פרופסור רפי ביאר מנהל המרכז הרפואי, כי המשבר הקשה בו שרויה כיום הרפואה הציבורית בישראל הוא תוצאה של מצוקה ההולכת וגדלה עם השנים. בדבריו התייחס פרופסור ביאר למחסור בתקציבים ובתקנים ולתופעת הזליגה המתמשכת לרפואה הפרטית, המובילה לפגיעה ברפואה הציבורית. הוא התריע על הסכנות הצפויות לרפואה הציבורית אם המצב יימשך. בהקשר זה ציין פרופסור ביאר את העומס הקיים במחלקות מזה זמן רב ואת תופעות האלימות כלפי צוות בית החולים- תוצאה ישירה של תנאי האשפוז והטיפול הבלתי אפשריים שנוצרו ברפואה הציבורית.

"יש לנו חולים שממתינים לעלות למחלקות ואין לנו איפה לאשפז אותם" אמר פרופסור ביאר, "הכסף הולך מהמערכת הציבורית למערכת הפרטית. אף אחד לא טורח להעביר את הכספים למערכת הציבורית. התקנות שיוצאות מקשות על בתי החולים הציבוריים להעסיק את הרופאים בבתי החולים שלנו..המאבק שלנו היום הוא המאבק להצלת הרפואה הציבורית. אני רוצה להזכיר שברמב"ם לפני שש שנים נפלו טילים. הרופאים היחידים והצוותים היחידים שהיו כאן בזמן המלחמה היו רופאי הרפואה הציבורית. הרפואה הפרטית  - נעלמה".

נושאים קשורים:  חדשות,  רחל אדטו,  שביתת הרופאים,  שר הבריאות יעקב ליצמן,  ההסתדרות הרפואית בישראל
תגובות
י.אשר
20.07.2011, 15:49

לא היה פה שום ספין, אלא, נתק של נציגנו, שמצאו עצמם מנהלים משא ומתן בדלתיים סגורות. הנתק הוא לא רק מהמתמחים אלא גם מהמומחים. אתם מסכמים על דברים שכלל לא מקובלים על רובינו.
לכן דר" קוסטינר וחבריו למשא ומתן יכולים להאשים רק את עצמם, ולהסיק המסקנות בהתאם. ויפה שעה אחת קודם.
י.א רופא מומחה.

דר. יובל זהר
12.12.2011, 23:34

רופאים יקרים צעירים ומבוגרים, מתמחים , מומחים ופרופסורים ובעקר מנהלי בתי חולים, מספיק עם מריבות ברמה של שוק הרוכלים.תתחילו לעסוק ברפואה ליד מיטת החולה. כי זאת ההילה שלנו והיעוד שלנו. אל תהיו קרדום להריסת תדמיתנו בידי הפקידים והפוליטיקאים.
תפסיקו לקלל, לגדף ולבאיש את עצמכם ואותנו הותיקים.
דר. י.זהר
מנהל מחלקה בעבר