חדשות

למה רופא שרשיונו נשלל בבריטניה ממשיך לעבוד בגרמניה?

בכינוס השנתי של נציגי איגוד הרופאים הבריטי הוסכם כי רופא שרשיונו לעסוק ברפואה נשלל במדינה אחת, לא יהיה רשאי לעסוק בכך גם במדינות אחרות

14.07.2011, 12:30

בכינוס השנתי של נציגי איגוד הרופאים הבריטי הוסכם כי רופא שרשיונו לעסוק ברפואה באחת ממדינות אירופה נשלל, אינו אמור להיות רשאי לעסוק ברפואה במדינות אחרות.

רופא צעיר (אילוסטרציה)

אילוסטרציה

אלא שבמצב הנוכחי, מדינות האיחוד האירופי אינן נדרשות לשתף מידע לגבי רופאים שרשיונם נשלל, ולפיכך רופא שרשיונו נשלל במדינה אחת עדיין יכול לעבוד במקצועו במדינות אחרות.

כתמיכה לדרישתו העלה איגוד הרופאים הבריטי מקרה שאירע בפברואר 2008 ובו רופא גרמני גרם למותו של מטופל ביום הראשון לעבודתו בבריטניה, לאחר שהזריק לו מנת יתר של diamorphine. אותו רופא רשאי עדיין לעסוק ברפואה בגרמניה, למרות שרשיונו נשלל בבריטניה.

כמו כן צוין כי המועצה הרפואית בבריטניה משתפת באופן אקטיבי רשויות פיקוח במדינות אחרות במידע לגבי שלילת רשיונם של רופאים, ונדרש כי כל מדינות האיחוד האירופי יחויבו לנהוג כך גם כן.

דרישה זו הועלתה על רקע פרסום של ה-European Commission שמבקש לאפשר רישוי אוטומטי של רופאים, שהוסמכו באחת ממדינות האיחוד האירופי, במדינות האיחוד האירופי האחרות.

ערכה: ד"ר ורד פרכטר

למקור ב-BMJ Careers

נושאים קשורים:  חדשות,  שלילת רשיון,  האיחוד האירופי,  המועצה הרפואית בבריטניה,  רשיון לרפואה
תגובות