חדשות

שלושה רופאים זכו בפרסי שיבא לשנת 2011

בטקס הוענקו 8 פרסים ע"ש מייסד בית החולים. זאב רוטשטיין: "חיים שיבא גרס שהתורה שתצא מציון תהיה קודם כל התורה הרפואית"

לרגל השנה ה-40 לפטירת פרופסור חיים שיבא, מייסדו ומנהלו הראשון של המרכז הרפואי שיבא בתל-השומר, הוענקו שמונה פרסים הנושאים את שמו לעובדים במרכז, ביניהם שלושה רופאים.

הזוכים הם פרופסור אריה אורנשטיין, מנהל המרכז לטכנולוגיות מתקדמות שקיבל פרס מפעל חיים, פרופסור גידי פרת, מנהל המחלקה טיפול נמרץ ילדים ופרופסור רפאל קטן, מנהל המערך האונקולוגי.

מקבלי פרס שיבא (באדיבות דוברות שיבא)
עומדים (מימין לשמאל): פרופ' רפאל קטן, פרופ' גידי פרת, מר יוסי בוזלי, פרופ' אריה אורנשטיין. יושבות (מימין לשמאל): גב' בתיה סגל, גב' חנה אייזנבוד, גב' בתיה צדקה, גב' מלכה כהן (באדיבות דוברות שיבא).

בשאר הפרסים זכו: חנה אייזנבוד, סגנית מנהל המעבדה העל-אוטומטית, יוסי בוזלי, מנהל ענף הובלה והיסעים, מלכה כהן, אחות מתאמת במרכז מירב לבריאות השד, בתיה סגל, אחות מתאמת ביחידת הטראומה, בתיה צדקה, סגנית מנהל מחלקת השכר וראש ענף שכר עובדי המינהל והמשק.

בטקס אמר מנהל המרכז הרפואי, פרופסור זאב רוטשטיין: "פרופסור חיים שיבא גרס שהתורה שתצא מציון, היא קודם כל התורה הרפואית. שתל-השומר יהיה מרכז רפואי שיבואו אליו להתרפא מכל העולם. וזה בדיוק מה שקורה.

"התמזל מזלנו שפורץ-דרך כפרופסור שיבא הקים יסודות איתנים והותיר לנו ירושה מדהימה ומחייבת בדמות בית החולים תל-השומר. אין דרך נאותה יותר לכבד את זכרו ומורשתו מאשר להמשיך לעשות, להמשיך להפתיע, להמשיך לעזור לאנשים חולים הזקוקים לנו כדי להחזיר להם תקווה וחיוך".

פרופסור מרדכי שני העלה קווים לדמותו של שיבא. יו"ר ועדת הפרס לשנת 2011, פרופסור רפי ולדן, אמר: "רווחת בציבור תחושה של התמעטות הדורות ונוסטלגיה לימים שבהם היינו טובים יותר. בחינת המועמדויות לפרס הייתה חוויה מרנינה שבאה להזים תחושה זו. בכל המגזרים ותחומי העשייה של המרכז הרפואי שלנו הוצגו בפנינו דמויות מופת ונפרשה בפנינו מסכת של פעילויות עתירות ידע, ניסיון, מוטיבציה ומסירות".

נושאים קשורים:  חדשות,  טיפול נמרץ ילדים,  המרכז הרפואי "שיבא"
תגובות
קסוטקה
07.07.2011, 12:48

כתלמיד שם , אני יודע שהם טובים.
לא תמיד נחמדים.
לא תמיד זריזים , בואקום הענק הזה שבמסדרונות וביניהם.
אבל טובים.

כל הכבוד לצוות הסיעודי , לרופאים , ולטכנאים השונים ועוזריהם המפעילים את המרכז הענק הזה : אולי אחרון המקומות בארץ שנראה בלילה כמו קיבוץ עם ריח פרדסים. אבל הטכנולוגיה הפועמת בפנים וגם הלב האנושי צריכים לנצח את הגרועות בטראומות, את הקשות במחלות.

דר שרה בוגר גורן
19.07.2011, 07:54

ברכות לפרופ רפי קטן ולפרופ גידי פרת .

אריאלה
21.02.2013, 08:21

מה מצב המחקרים בנוגע לסוכרת. עם כל העתידניות, חוץ מתרופות שודאי הורסות לאורך השנים, אין כלום. למה לא עושים מחקרים על התאי בתא הללו שמשתבשים בפעולתם ומנסים להגיע לחקר הסיבה לשיבוש זה? הסכרת מחלה מפחידה ומבהילה עם התרופות ויחד עם כל ההקפדה והשמירה הקפדנית, מחלה קשה ביותר.