מטרת הניסוי הייתה להעריך השפעת משחקי וידאו פעילים, במהלך תקופה של 6 חודשים, על משקל, הרכב הגוף, פעילות גופנית וכושר גופני.
עוד בעניין דומה
קבוצת החוקרים ביצעה ניסוי קליני דו-זרועי, מקביל, אקראי ומבוקר באוקלנד, שבניו זילנד. 322 ילדים בעלי עודף משקל והשמנת יתר בגילאי 10-14 שנים, שנהגו לשחק במשחקי וידאו בישיבה, חולקו באקראי לשתי קבוצות ביחס 1:1 , קבוצה שקיבלה חבילת שדרוג למשחק וידאו פעילים (התערבות, n=160) או קבוצה ללא שינוי במשחקי הוידאו (קבוצת ביקורת, n=162).
הנתון העיקרי שנבחן היה שינוי מקו הבסיס של מדד מסת גוף (BMI, בק"ג\מ²). נתונים משניים שנבחנו היו שינויים באחוז שומני הגוף, בפעילות הגופנית, בכושר לב-ריאה, באופי המשחק במשחק הוידאו ובנשנוש מזון.
לאחר 24 שבועות, הייתה יתרון להשפעת הטיפול על ה-BMIי(-0.24; 95% CI: -0.44, -0.05; P = 0.02) בקבוצת ההתערבות ("משחקי וידיאו פעילים").
השינוי ב- BMIי(±SE) מקו הבסיס גדל בקבוצת הביקורת (0.34±0.08), אך נשאר קבוע בקבוצת ההתערבות (0.09 ± 0.08). הייתה גם עדות להפחתה בשומן הגוף בקבוצת ההתערבות (-0.83%; 95% CI: -1.54%, -0.12%; P =0.02).
השינוי במשך הזמן היום-יומי שבילו בלשחק במשחקי וידאו פעילים, בנקודת זמן של 24 שבועות, עלה בקבוצת ההתערבות (10.03 min; 95% CI: 6.26, 13.81 min; P < 0.0001) ובו זמנית לווה בירידה בשינוי במשך הזמן היום-יומי שבו שיחקו במשחקי וידאו לא-פעילים (-9.39 min; 95% CI: -19.38, 0.59 min; P = 0.06).
מסקנת החוקרים הייתה שלמשחק במשחקי וידאו פעילים יש השפעה קטנה אך ברורה על ה- BMI ועל הרכב הגוף אצל ילדים הסובלים מעודף משקל והשמנה.
מקור: