השמנה ילדים

עיסוק פנאי במשחקי וידאו "פעילים" עשוי להשפיע לטובה על משקל ילדים

פעילות בישיבה, כגון במשחקי וידאו, קשורה באופן בלתי ישיר עם השמנת יתר. משחקי וידאו פעילים, כאשר השחקנים מגיבים פיזית מול תמונות במרקע, עשויים לסייע להגביר את הפעילות הגופנית ולשפר את הרכב הגוף

23.06.2011, 14:32

מטרת הניסוי הייתה להעריך השפעת משחקי וידאו פעילים, במהלך תקופה של 6 חודשים, על משקל, הרכב הגוף, פעילות גופנית וכושר גופני.

קבוצת החוקרים ביצעה ניסוי קליני דו-זרועי, מקביל, אקראי ומבוקר באוקלנד, שבניו זילנד. 322 ילדים בעלי עודף משקל והשמנת יתר בגילאי 10-14 שנים, שנהגו לשחק במשחקי וידאו בישיבה, חולקו באקראי לשתי קבוצות ביחס 1:1 , קבוצה שקיבלה חבילת שדרוג למשחק וידאו פעילים (התערבות, n=160) או קבוצה ללא שינוי במשחקי הוידאו (קבוצת ביקורת, n=162).

משחק וידאו  (אילוסטרציה)

משחק וידאו (אילוסטרציה)

הנתון העיקרי שנבחן היה שינוי מקו הבסיס של מדד מסת גוף (BMI, בק"ג\מ²). נתונים משניים שנבחנו היו שינויים באחוז שומני הגוף, בפעילות הגופנית, בכושר לב-ריאה, באופי המשחק במשחק הוידאו ובנשנוש מזון.
לאחר 24 שבועות, הייתה יתרון להשפעת הטיפול על ה-BMIי(-0.24; 95% CI: -0.44, -0.05; P = 0.02) בקבוצת ההתערבות ("משחקי וידיאו פעילים").

השינוי ב- BMIי(±SE) מקו הבסיס גדל בקבוצת הביקורת (0.34±0.08), אך נשאר קבוע בקבוצת ההתערבות (0.09 ± 0.08). הייתה גם עדות להפחתה בשומן הגוף בקבוצת ההתערבות (-0.83%; 95% CI: -1.54%, -0.12%; P =0.02).

השינוי במשך הזמן היום-יומי שבילו בלשחק במשחקי וידאו פעילים, בנקודת זמן של 24 שבועות, עלה בקבוצת ההתערבות (10.03 min; 95% CI: 6.26, 13.81 min; P < 0.0001) ובו זמנית לווה בירידה בשינוי במשך הזמן היום-יומי שבו שיחקו במשחקי וידאו לא-פעילים (-9.39 min; 95% CI: -19.38, 0.59 min; P = 0.06).

מסקנת החוקרים הייתה שלמשחק במשחקי וידאו פעילים יש השפעה קטנה אך ברורה על ה- BMI ועל הרכב הגוף אצל ילדים הסובלים מעודף משקל והשמנה.

מקור:

Effects of active video games on body composition: a randomized controlled trial: Maddison R, et al., American Journal of Clinical Nutrition, 2011 May 18. Advance Online Publication

נושאים קשורים:  השמנה ילדים,  עודף משקל,  השמנת יתר,  מחקרים
תגובות