חדשות

מנתחים פלסטיים ברמב"ם החיו מטופל בן 60 שהתמוטט ומת מוות קליני

במבצע השתתפו רופאים בכירים ומתמחים, שעבדו 45 דקות ברוטציה יחד עם צוות ההחייאה

פרופסור יהודה אולמן (צילום: פיוטר פליטר)

פרופסור יהודה אולמן (צילום: פיוטר פליטר)

רופאי המחלקה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה ובראשם מנהל המחלקה פרופסור יהודה אולמן וד"ר לירון אלדור יחד עם מתמחים וצוות ההחייאה של בית החולים, הצילו לפני כמה ימים את חייו של מטופל בן 60, אריה לייבה מחיפה, אב ל-3 ילדים וסב ל-10 נכדים, שהגיע למחלקה כדי לעבור ביקורת שגרתית שלאחר-ניתוח להרמת גבות. לייבה התמוטט ומת מוות קליני במשך 45 דקות. הכירורגים הפלסטיים במחלקה הצליחו להחזיר את המטופל לחיים ללא שנגרם לו נזק מוחי.

"הוא פשוט התמוטט ממש בכניסה למחלקה", שחזר פרופסור אולמן את האירוע: "היה כאן בפירוש נס. למזלו הרב היו כמה רופאים במקום, בדיוק כאשר זה קרה. ניסינו, במשך פרק זמן די ארוך להחזירו לחיים. תחילה הוא לא הראה כל סימן. רק אחרי שלושת רבעי שעה הופיע סימן חשמלי בלב. בעקבות ההתפתחות הזאת, הוא קיבל גם שוק חשמלי ובעקבותיו הופיעו האותות החשמליים. משהחל להראות סימני חיים אלו, הועבר מיד למחלקה לטיפול נמרץ לב".

ד"ר אלדור: "כשהחולה קרס, כולנו הוזעקנו מיד והתחלנו בהחייאה. זו הייתה החייאה ארוכה. נאלצנו לעשות רוטציה. לקחו בה חלק כל הרופאים הבכירים שהיו אותו רגע במקום, כמו גם המתמחים. נעשה שימוש בעגלת ההחייאה הנמצאת במחלקה. בשלב מסוים הוא החל לקבל צבע כהה, אבל לא וויתרנו - והמשכנו לעבוד. היה לו הרבה מזל. אילו חלילה זה היה קורה לו ברחוב - לא היה לו סיכוי להגיע לבית החולים בחיים".

אריה לייבה, היום ברמב"ם (צילום: פיוטר פליטר, באדיבות דוברות רמב"ם)

אריה לייבה, היום ברמב"ם (צילום: פיוטר פליטר, באדיבות דוברות רמב"ם)

בטיפול נמרץ שהה לייבה כמה ימים כשהוא מורדם ומונשם. כשהתעורר הופתע לגלות שאיננו בביתו. במהלך האשפוז, אובחנה אצלו מחלה קרדיו-וסקולארית קשה והוא עבר צנתור וחמישה מעקפים במחלקה לניתוחי לב בניהולו של ד"ר גיל בולוטין.

פרופסור אולמן הוסיף: "החולה יצא מהמקרה הזה לא שום נזק מוחי. זו התפתחות נדירה אחרי החייאה כל-כך ממושכת".

.

נושאים קשורים:  חדשות,  החייאה,  כירורגיה פלסטית,  פרופסור יהודה אולמן,  המרכז הרפואי "רמב"ם"
תגובות