חדשות

מכון ויצמן למדע במקום הראשון בארץ בקבלת מענקי מחקר מבוססי מצוינות מאירופה

המכון ממוקם בין חמשת המוסדות המובילים באירופה, ביחד עם אוקספורד וקיימברידג' מאנגליה ו-EPFL ו-ETH משוויץ

23.01.2011, 18:17

מכון ויצמן למדע הוא אחד מחמשת מוסדות ההשכלה שזוכים למענקי המחקר הגבוהים ביותר באירופה, מידי גוף שפועל מטעם האיחוד האירופי.

תוכנית המו"פ (מחקר ופיתוח) האירופית השביעית שיצאה לדרך בשנת 2007 שמה דגש על מימון מצוינות במחקר מדעי. למטרה זו יסד האיחוד האירופי, במסגרת התוכנית, ארגון מיוחד,European Research
Council - ERC, המעניק מענקי מחקר גדולים מאוד: 3.5– 4.5 מיליון אירו, המוענקים על בסיס מצוינות מדעית בולטת.

European Research Council - ERC

European Research Council - ERC

בשנים האחרונות הפכה תוכנית זו לאחד הגורמים המרכזיים במימון המחקר בישראל, וחוקרים מכל מוסדות ההשכלה הגבוהה פונים אליה בהצעות מחקר. שיעור הזכייה במענקי ה-ERC מהווה, לפיכך, מדד למצוינות של המוסדות המדעיים בארץ.

בסיכום שלושת המחזורים הראשונים של תוכנית המו"פ האירופית השביעית, ניצב מכון וייצמן בראש רשימת מוסדות המחקר הישראליים. מדעני המכון זכו בתקופה זו במענקי מחקר בסך של 79 מיליון יורו. במקום השני ניצבת האוניברסיטה העברית עם 70 מיליון יורו, והטכניון עם 47 מיליון יורו.

המכון זכה ב-33 מענקי ERC, המסתכמים בכ-53 מיליון יורו, והוא ממוקם בין חמשת המוסדות המובילים באירופה, ביחד עם אוקספורד וקיימברידג' מאנגליה ו-EPFL ו-ETH משווייץ.

העובדה שבמכון ויצמן למדע פועלות הרבה פחות קבוצות מחקר בהשוואה למוסדות המחקר האחרים המופיעים ברשימה, מבליטה עוד יותר את איכות מחקריהם של מדעני המכון. למעשה, מחקריהם של 13% ממדעני מכון ויצמן למדע – 33 קבוצות מחקר – ממומנים כיום באמצעות מענקים מצוינות מה-ERC. זהו שיעור חסר תקדים בהשוואה לכל המוסדות האירופים.

גורם נוסף המלמד על מצוינות, הוא שיעור ההצלחה של המדענים המבקשים את המענקים. גם במדד זה מכון ויצמן למדע הוא הראשון בישראל עם 31% הצלחה, שיעור הגבוה פי ארבעה מהממוצע האירופי ופי שניים מהממוצע למדענים ישראלים.

נושאים קשורים:  חדשות,  מכון ויצמן
תגובות