אוטם שריר הלב

סמגלוטיד מפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם אצל חולי סוכרת מסוג 2

ניתוח תוצאות שני מחקרים שבדקו את השפעת הטיפול בסמגלוטיד בחולי סוכרת עם סיכון גבוה למחלות לב ודם (CVD) הראה שהסיכוי לחלות ב-CVD במהלך 10 שנים ירד בממוצע בכ-20% ומספר שנות החיים הממוצע שנוספו ללא אירוע CVD היה 1.72

אוטם לבבי
אוטם לבבי

מחלות לב וכלי דם (CVD) הן הגורם המוביל לנכות ולמוות בקרב אנשים הסובלים מסוכרת מסוג 2. החוקרים ניתחו את הנתונים של שני מחקרי שלב 3 שבדקו את השפעת הוספת סמגלוטיד (אנלוג ל-GLP-1) לטיפול הסטנדרטי בחולי סוכרת סוג 2 עם סיכון גבוה למחלות לב וכלי דם.

התוצאות הראו שהטיפול בסמגלוטיד הקטין את הסיכון לאירועי מחלת לב וכלי דם חמורים (מוות מהמחלה, שבץ לא קטלני, ואוטם שריר הלב) במהלך חייו של החולה.

המדגם כלל 6,480 חולים. מספר שנות החיים ללא אירוע CVD והסיכון לחלות ב-CVD בעשר השנים הקרובות חושבו על פי סיכונים תלויי-גיל לחלות ב-CVD והסיכון לתמותה שאינה קשורה למחלות כלי דם, תוך שימוש בשיטות אקטואריות סטנדרטיות. נלקחו בחשבון הן אירועי הישנות של CVD והן אירועים חדשים. בוצעה השוואה בין מספר אירועי ה-CVD החזויים ובין מספר האירועים שנצפו באמצעות מודל שפותח על סמך נתונים ממרשם הסוכרת הלאומי של שבדיה, והוא תוקף באזורים גיאוגרפיים אחרים.

תוצאות המחקר: מתן סמגלוטיד כתוספת לטיפול הרגיל גרם לירידה ממוצעת של 20% בסיכון לאירוע CVD במהלך 10 שנים, ולתוספת ממוצעת של 1.72 שנות חיים ללא אירוע CVD, כאשר טווח השנים ללא אירוע CVD היה 0.62-2.91 כתלות בקבוצת הגיל. אצל גברים בני 60 שקיבלו את הטיפול, הסיכון לאירוע CVD תוך 10 שנים ירד ב-20.8% ומספר שנות חיים ללא אירוע CVD עלה ב-2.53. ההשפעה המיטיבה של סמגליטוד ירדה עם עליית גיל החולים.

מקור:

Jan Westerink; Kasper Sommer Matthiessen; Solomon Nuhoho;
Udi Fainberg; Michael Lyng Wolden; Frank Visseren; Naveed Sattar Westerink J et al. Life-years gained without major cardiovascular events with the addition of semaglutide in people with type 2 diabetes and high cardiovascular risk
Poster 88647 presented at the European Society of Cardiology Congress 2020 – The Digital Experience, 29 August–1 September 2020.

נושאים קשורים:  אוטם שריר הלב,  שבץ,  סוכרת סוג 2,  סמגלוטייד,  מחקרים