ד"ר גיורא וייזר

doctors-project_2
giora-vaizerד"ר גיורא וייזר - התמחות בילדים והתמחות-על ברפואה דחופה ילדים, רופא בכיר במחלקה לרפואה דחופה ילדים
בן 42, נשוי + 5, תושב אפרת
המרכז הרפואי שערי צדק, ירושלים

הסיבה שבזכותה נבחר על ידי המרכז הרפואי: ד"ר גיורא וייזר הוא רופא "ג'ינג'י" צעיר, עם ידע רפואי, יכולות ואנרגיות בלתי נדלות, שבכל זמן ומצב זמין בחיוך ובמאור פנים לטפל ולסייע. דומה שאיננו מכיר את המילים "לא" או "בלתי אפשרי". הילדים החולים ומשפחותיהם מרגישים זאת מיד והם אסירי תודה. הוא מוצא את הדרך לשלב בין משפחה גדולה לרפואה מקצועית ומעולה, לפעילות במילואים ביחידת החילוץ של צה"ל, ולנסיעות לעזרה ברחבי העולם באזורים מוכי אסון.

מסלול הלימודים עד כה: לימודי רפואה באוניברסיטה העברית בירושלים. התמחות בילדים ב"הדסה הר הצופים". התמחות-על בבית החולים רמב"ם בחיפה.

מחקר והישגים: הכנסת תכנים וטיפול למלר"ד ילדים ב"שערי צדק". במסגרת זו פותח והוטמע בצורה נרחבת בכל בית החולים לילדים נושא שימוש בסדציה וטיפול כאב לילדים העוברים פעולות מכאיבות או הגורמות לחרדה ופחד. בנוסף, השתתף במשלחות ישראל לפיליפינים ולנפאל לאחר אסונות הטבע, שם טיפל בילדים הפצועים ובחולים. למרות עומס העבודה, הוא מקפיד לשמור על פעילות אקדמית טובה כדי לקדם את רמת הרפואה הניתנת.

מנטור או מודל לחיקוי? "ד"ר איתי שביט, מנהל מלר"ד ילדים ברמב"ם בחיפה".

מדוע בחרת בתחום הרפואי הזה? "תחום רפואה דחופה ילדים הוא תחום שמכיל את הילדים שנמצאים מצד אחד בסיכון יחסית גבוה מאחר שעדיין לא אובחנו ולא מטופלים ומצד שני כולל מגוון גדול של כל רפואת הילדים מהמצבים הפשוטים ביותר ועד מצבי הקיצון הקשים ביותר. התמודדות עם הטווח הזה, תוך שמירה על איכות הטיפול הגבוהה המגיעה לילדים, היא המטרה העליונה של כל רופא רפואה דחופה ילדים".

רגע בלתי נשכח בחיים המקצועיים? "ברוך השם, יש הרבה רגעים כאלה. הם כוללים בעיקר את החיוך של הילד שאתה יודע שאילולא אתה, כבר לא היה מחייך ואת הרגע המיידי אחרי שסיימת לייצב ילד שהגיע במצב הקשה ביותר. דוגמה קטנה היא זו של ילד בן חמש שנפל עליו בלוק בניין ענקי וסבל מפגיעה רב מערכתית. ההורים הביאו אותו בידיים לתוך חדר המיון כשהוא חיוור, לא יציב ובמצוקה נשימתית. הוא נזקק להנשמה ולטיפול עם נקז חזה בצורה מיידית ומיד אחרי הטיפול הזה במלר"ד ילדים, הוא התייצב ויכול היה להמשיך לשאר הטיפול לו נזקק".

תכניות לעתיד? "מעבר לשיפור הרמה המקצועית במלר"ד של שערי צדק והשתתפות בפעילות של החוג הארצי לרפואה דחופה ילדים, הקמת תכנית התמחות-על במלר"ד ילדים גם ב'שערי צדק' כדי להעביר את הידע והיכולות לדור הבא, תוך שמירה על רמת פעילות קלינית במקביל לפעילות אקדמית ברמה הגבוהה ביותר".