פרופ׳ ענת לבנשטיין


פרופ׳ ענת לבנשטיין, מומחית למחלות עיניים, מומחית-על למחלות וניתוחי רשתית וזגוגית, סגנית דקאן בפקולטה לרפואה ע״ש סאקלר בתל אביב, מנהלת מערך העיניים במרכז הרפואי תל אביב.
בת 58, נשואה, אם לשלושה ילדים, חמות לחתן וכלה, סבתא לשתי נכדות.

לבנשטיין משרטטת את מסלול הלימודים שלה: "למדתי בבית הספר לרפואה של הדסה, לאחר מכן שירתי בחיל הים בצה"ל, התמחיתי בבית החולים איכילוב ולאחר מכן השתלמתי במחלות רשתית וזגוגית בבית החולים ג׳ונס הופקינס בבולטימור, ארה"ב. משנת 2000 אני מנהלת את מערך העיניים במרכז הרפואי תל אביב וזה חמש שנים משמשת כסגנית דקאן בפקולטה לרפואה". בנוסף, פרופ' לבנשטיין משרתת במגוון תפקידים ציבוריים לאומיים ובינלאומיים.

בין הישגיה הרבים של פרופ' לבנשטיין: הקמת מערך העיניים במרכז הרפואי תל אביב, כולל המערך האמבולטורי הגדול ביותר בבית החולים, מחלקת עיניים בין שלוש המובילות בארץ; פריצת תקרת הזכוכית בתפקידים בינלאומיים כמו מנוי למזכיר הכללי של האיגוד האירופאי ה-Euretina שקודם לא החשיב את ישראל כאירופה. קבלת הפרסים היוקרתיים ביותר ברפואת עיניים כמו זה שקיבלה לאחרונה - הפרס הבינלאומי היוקרתי, Michelson Award ופרסים נוספים; כתיבת יותר מ-300 מאמרים בספרות האופטלמולוגיה; חינוך של רופאים מהארץ ומחו"ל, כולל רופאים שהפכו למנהלי יחידות במרכזים רפואיים אחרים בישראל וקבוצות שבאות מכל העולם לקורסי הדרכה, פיתוח של טכנולוגיות פורצות דרך ברפואת עיניים, ביניהן טכנולוגיה לגילוי מוקדם של ניוון הרשתית, שחרור מושהה של תרופות בעין ומערכת הדמיה פורצת דרך לניתוחי רשתית.

מנטור או מודל לחיקוי?
"אמא שלי, ד"ר אסתר שפירא ז״ל, שהיתה רופאה בכל רמ"ח איבריה עד יום מותה".

מדוע בחרת בתחום הרפואי הזה?
"זהו התחום הטוב ביותר ברפואה עם יכולת לשלב קליניקה, טיפול ועזרה מיידית לחולים, כירורגיה עדינה, מחקר, אקדמיה, תעשיה ועבודת צוות".

רגע בלתי נשכח בחיים המקצועיים?
"קבלת הפרס על שם Michelson, קבלת המינוי של מזכיר כללי של איגוד ה-Euretina, הפעם הראשונה שנכנסתי עם מכשיר לתוך העין בניתוחי עיניים, הפעם הראשונה שעשיתי ניתוח רשתית".

תכניות לעתיד?
"המשך פיתוח אנשי המערך - המשך יצירה של רופאים שיקדמו את רפואת העיניים בארץ ויתפתחו להיות מנהלי מחלקות ויחידות בארץ; המשך קידום המחלקה בתחומים פורצי דרך נוספים, המשך יצירה בינלאומית ופיתוח טכנולוגיות. כעת מעורבת במחקר בינלאומי החוקר את השפעת הגנטיקה על ניוון הרשתית הקשור לגיל ביחד עם אוניברסיטת יוטה, ובפיתוח מכשירים למעקב ביתי אחרי המחלה ובמחקרים רבים נוספים".