ד"ר שני פאלוך-שמעון

ד"ר שני פאלוך-שמעון היא מנהלת היחידה לאונקולוגיה של השד במרכז הרפואי שערי צדק. היא בת 41, אם לשלושה ילדים ומתגוררת בירושלים.

ד"ר פאלוך-שמעון סיימה את לימודי הרפואה ב-Monash University, מלבורן, אוסטרליה. היא עלתה לישראל בשנת 2002, התמחתה באונקולוגיה במרכז הרפואי שיבא, תל השומר, וסיימה תואר שני באפידמיולוגיה ב–London School of Hygiene & Tropical Medicine.

בין הישגיה הרבים היא מציינת את הקמת השירות הראשון והיחידי בישראל לסרטן שד בצעירות. ד"ר פאלוך-שמעון היא בוגרת תכנית תלפיות שיבא למצוינות ולהנהגה רפואית; חברת סגל ראשי ב-European School of Oncology וסופרת ראשונה לקווים המנחים הבינלאומיים של האיגודים האירופאיים:
ESO-ESMO 3rd international consensus guidelines for breast cancer in young women; Prevention and screening in BRCA mutation carriers and other breast/ovarian hereditary cancer syndromes: ESMO Clinical Practice Guidelines for cancer prevention and screening.

כמו כן, חברת קונצנזוס בינלאומי של האיגודים האירופאיים לטיפול בסרטן שד גרורתי: ESO/ESMO ABC4 (Advanced Breast Cancer) international consensus guidelines.

מדוע בחרת בתחום הרפואי הזה?
"תחום האונקולוגיה הוא תחום מרתק ומאתגר, וספציפית הטיפול בסרטן שד מהווה הזדמנות לקידום בריאות נשים, וברמה האישית למערכת יחסים ארוכת טווח עם המטופלות. התחום של סרטן שד בצעירות מאתגר במיוחד בגלל הצרכים הייחודים של נשים צעירות. מדובר גם בתחום מרתק בהיבט המחקרי – בין אם ברמה של translational research, מחקר גנטי וגנומי ועד למחקר אפידמיולוגי ופסיכו סוציאלי".

מנטור או מודל לחיקוי?
"פרופ' בלה קאופמן, מנהלת היחידה לסרטן השד בשיבא ופרופ' רפאל קטן, לשעבר מנהל המכון האונקולוגי בשיבא".

רגע בלתי נשכח בחיים המקצועיים?
"הליווי של מטופלים ומשפחותיהם במסע עם הסרטן מהווה הרבה מאד רגעים בלתי נשכחים, מלמדים ומחשלים".

תכניות לעתיד?
"לבנות יחידת שד שמובילה בהיבט הטיפולי והמחקרי. לתת מענה קליני עם דגש על מצוינות קלינית לצד טיפול אנושי עם חמלה, טיפול כוללני מההיבט הרפואי ועד הצד הרגשי ורוחני. להיות שותפה וגם להוביל פרויקטים ומחקרים בתחום של סרטן שד, שיהיה להם Impact משמעותי על ההבנה וידע שלנו בסרטן שד, הטיפול בו, מניעה, ורווחת המטופלות עם סרטן שד ונשים בסיכון גבוה לחלות בסרטן שד".