מחקרים

ניהול טיפול עם אדוקסבן ותוצאות קליניות בחולים שעברו ניתוחים

החוקרים הסיקו כי הפרעה במהלך הטיפול עם אדוקסבן הייתה ארוכה משמעותית בחולים שעברו ניתוח גדול לעומת ניתוח לא גדול

22.01.2024, 17:32
גזות לספיגת דם בחדר ניתוח. אילוסטרציה

ייעול הניהול הפרוצדורלי של נוגד קרישה ישיר בחולים עם פרפור פרוזדורים הנמצאים בטיפול כרוני שעוברים ניתוחים גדולים הוא היבט חשוב באיזון הסיכון לדימום הקשור לניתוח עם סיכון לאירועים תרומבואמבוליים, אשר עשויים להשתנות לפי סוג הניתוח.

לאחרונה, פורסמו בכתב העת Thrombosis Journal, ממצאיו של מחקר שעסק בתת-אנליזה פרוספקטיבית של מחקר ה-EMIT-AF/VTE. החוקרים העריכו את הטיפול הפרוצדורלי עם אדוקסבן, שיעורי דימומים ואירועים תרומבואמבוליים בחולים שעברו ניתוחים גדולים לעומת ניתוחים לא גדולים. הפסקת אדוקסבן ותוצאות קליניות הושוו בין ניתוחים גדולים לעומת ניתוחים לא גדולים ובין תת-קבוצות של תפקודי כליות (פינוי קריאטינין [CrCL] ≤ 50 מ"ל/דקה לעומת > 50 מ"ל/דקה).

במחקר הוכללו 276 ניתוחים גדולים ו-512 ניתוחים לא גדולים. משך ההפסקה החציוני לפני ואחרי הפרוצדורה עם אדוקסאבן בניתוחים גדולים לעומת ניתוחים לא גדולים היה 4 ימים לעומת 1 ימים, ואילו משך ההפסקה החציוני עבור אלה עם הפרעה לפני ההליך בלבד ואחרי ההליך בלבד היה 2 לעומת 1 ימים ו-2 לעומת 0 ימים, בהתאמה (P < 0.0001). שיעורי כל הדימומים והדימומים הלא גדולים הרלוונטיים מבחינה קלינית היו גבוהים יותר מבחינה מספרית בניתוחים גדולים לעומת לא גדולים. שיעור האירועים (מספר אירועים ל-100 ניתוחים) היה נמוך בסך הכל (< 6 אירועים ל-100 ניתוחים), ללא תלות בתת-קבוצות של תפקודי כליות.

החוקרים הסיקו כי הפרעה במהלך הטיפול עם אדוקסבן הייתה ארוכה משמעותית בחולים שעברו ניתוח גדול לעומת ניתוח לא גדול. גישה זו נקשרה לשיעורים נמוכים של דימומים ואירועים תרומבואמבוליים לאחר ניתוחים גדולים ולא גדולים כאחד.

מקור:

von Heymann, C., Unverdorben, M., Colonna, P. et al. Management of edoxaban therapy and clinical outcomes in patients undergoing major or nonmajor surgery: a subanalysis of the EMIT-AF/VTE study. Thrombosis J 21, 124 (2023). https://doi.org/10.1186/s12959-023-00568-2

נושאים קשורים:  מחקרים,  ניתוחים,  תרומבואמבוליזם,  דימומים,  אדוקסבן
תגובות