חדשות

זינוק במקרי השעלת בישראל: פי 12 יותר מהתקופה המקבילה אשתקד

ההדבקה בשעלת גבוהה באזורי אוכלוסיה צפופה עם שיעורים נמוכים של קבלת חיסוני השגרה | התחלואה המשמעותית ומרבית האשפוזים בקרב תינוקות לא מחוסנים בני פחות מחצי שנה

שיעור התחלואה בקרב תינוקות שלא חוסנו נגד שעלת או שחוסנו חלקית גבוה פי 8 מאשר בקרב תינוקות מחוסנים. אילוסטרציה

בחודשים האחרונים חלה עלייה בתחלואה בשעלת בישראל ובמקרי האשפוז על רקע שעלת. בחודש אוגוסט האחרון דווחו 166 מקרים, ביולי 190 מקרים חדשים, ביוני 122 מקרים, במאי 99 מקרים ובאפריל 94 מקרים, בהם תינוק בן עשרה שבועות שנפטר כתוצאה משעלת. מרבית המקרים המדווחים הם ממחוז ירושלים, אולם מקרים רבים דווחו בכל הארץ. כך מסר אתמול (ב') משרד הבריאות.

ההדבקה בשעלת גבוהה בעיקר באזורים של אוכלוסיה צפופה עם שיעורים נמוכים של קבלת חיסוני השגרה, כאשר התחלואה המשמעותית ביותר ומרבית האשפוזים הם בקרב תינוקות לא מחוסנים בני פחות מחצי שנה. מרבית המקרים באזור ירושלים אך ישנם גם מקרים ברחבי הארץ.

במכתב שנשלח מהאגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות לרופאי המחוזות נכתב כי "בישראל ישנה מחזוריות במגמת התפרצויות השעלת. בכל ארבע עד חמש שנים אנו עדים לעלייה בתחלואה". בשנת 2015 עמד מספר מקרי השעלת בישראל על 3,905. ההתפרצות האחרונה של השעלת בישראל היתה בשנת 2019, אז היו 1,314 מקרים.

בחמשת החודשים הראשונים של השנה דווחו 215 מקרים, פי 12 יותר לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שבה דווחו 17 מקרים בלבד. מתוך 215 החולים, 183 הם מאזור ירושלים. בחודשים מאי-יולי, 57% מהחולים שדווחו הם מאזור ירושלים.

שיעור התחלואה בקרב תינוקות שלא חוסנו נגד המחלה או שחוסנו חלקית גבוה פי שמונה מאשר בקרב תינוקות מחוסנים, אך מאז 2018 חלה ירידה בשיעור ההתחסנות נגד שעלת, מכ-97% לכ-93.5% בשנת 2021.

משרד הבריאות מזכיר כי שעלת היא מחלה מסוכנת במיוחד לתינוקות עד גיל חצי שנה ועלולה לגרום לסיבוכים ולמוות. 1%-2% מהתינוקת שנדבקים במחלה בגילים אלה - מתים. בשנים 2015-2005 נפטרו מהמחלה 14 תינוקות לא מחוסנים. החיסון שניתן לתינוקות החל מגיל שישה שבועות נותן הגנה נגד מספר מחלות, כולל שעלת ופוליו. המשרד ממליץ על מתן חיסון לנשים בשליש השלישי להריון, שמאפשר לאשה ההרה לפתח נוגדנים לשעלת ברמה גבוהה ולהעבירם דרך השליה לעובר ברחמה, וכך להעניק לתינוק הנולד הגנה עד שהוא יוכל לקבל את החיסון בעצמו.

עוד מדגיש משרד הבריאות בהודעתו את החשיבות שבמתן חיסוני השגרה כנגד מחלות זיהומיות שחלקן עלולות לגרום לסיבוכים קשים ולמוות. הקפדה על חיסוני השגרה חשובה לטובת מניעת התפרצויות של תחלואה בקרב ילדים וסביבתם.

נושאים קשורים:  שעלת,  חיסונים,  חדשות,  חיסוני שגרה,  חיסון לשעלת,  משרד הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
21.09.2023, 21:26

יש גם צד שני!!
'חיסונים - עובדות בלבד!'
אפשר לקרוא על כך כאן:
http://www.vaccines-facts.info

אנונימי/ת
21.09.2023, 22:08

יש גם צד שני לפאניקה של מגפות, בעיקר מומצאות כמו הקורונה!!
'חיסונים - עובדות בלבד!'
אפשר לקרוא על כך כאן:
http://www.vaccines-facts.info