חדשות

האוצר: קיצור התורנויות בפריפריה יחל ב-1.9 גם ללא הסכמת הר"י

בעוד בהר"י הכריזו על סכסוך עבודה על רקע אי ההסכמה על שכר המתמחים במתווה התורנויות החדש, מנהלי בתי חולים בפריפריה הונחו ע"י האוצר לא להמתין לפתרון המשבר: "מי שלא יאפשר את קיצור התורנויות יעבור על החוק"

מפגינים במחאה לקיצור התורנויות. צילום ארכיון: תומר נויברג/ פלאש 90

משרד האוצר דוחק במנהלי בתי החולים בפריפריה להתחיל ב-1 בספטמבר את המתווה לקיצור התורנויות למתמחים, גם אם לא יגיע להסכם עם ההסתדרות הרפואית על שכרם של המתמחים עד אז. כפי שמדווחת מירב כהן בוואלה, האוצר שלח אתמול (ב') מכתב בנדון, המנחה את מנהלי שבעת בתי החולים בפריפריה שבהם אמור המתווה.

המחלוקת היא על השכר שיגרע ממתמחים שהתורנויות שלהם יקוצרו מ-26 ל-21 שעות. הערכה היא שמדובר בסכום של כ-1,000 שקל לחודש. בהסתדרות הרפואית מבקשים לאפשר לרופאים להשלים את השעות כך ששכרם לא יגרע ואם לא כן, מאיימים כי לא יחלו ביישום המתווה. מבחינת האוצר, מי שלא יאפשר את קיצור התורנויות ייחשב לעובר על החוק.

על פי הדיווח, מתמחים שירצו להשלים את משכורתם לזו שקדמה למתווה, יצטרכו להוסיף תשע שעות חודשיות אחרי הצהריים (במקום 18, כך שלמעשה חצי שעת עבודה תתומחר כשעה). בנוסף, המתמחים שירדו ל-21 שעות עבודה יקבלו יום מנוחה לאחר התורנות, כמו המתמחים שעובדים 26 שעות.

כזכור, בהסתדרות הרפואית הכריזו ביום ה' על סכסוך עבודה בשל אי ההסכמה בנושא עם האוצר.

נושאים קשורים:  משרד האוצר,  חדשות,  ההסדרות הרפואית,  קיצור תורנויות,  שכר רופאים,  פריפריה
תגובות
אנונימי/ת
23.08.2023, 20:29

הוכחה נוספת לכך, שהר"י אינו מייצג את טובת הרופא בישראל.
חגי ציון ותומכיו, עסוקים בפוליטיקה ובהפיכה שילטונית.

אנונימי/ת
23.08.2023, 23:12

צודק