חדשות

למרות פסק הדין, דרעי מקיים פגישות עם גורמים במשרדי הפנים והבריאות

התנועה לאיכות השלטון: "פגישות העבודה של בכירי משרדי הפנים והבריאות עם דרעי שפוטר מתפקידי השר – ביזיון בית המשפט" | ש"ס בתגובה: "הפגישות לצורך מימוש ההסכמים הקואליציוניים"

אריה דרעי, יו"ר ש"ס. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

התנועה למען איכות השלטון בישראל שגרה אתמול (ד') מכתב למנכ"לי משרדי הפנים והבריאות, רונן פרץ ומשה בר סימן טוב, ובו התריעה כי הפגישות של בכירי משרדיהם עם השר המפוטר, אריה דרעי, מהוות "הפרה של סעיף 6 לפקודת ביזיון בית המשפט, גם על ידי עובדי הציבור ממשרדי הבריאות והפנים אשר מביאים להפרה בפועל של פסק הדין ולהשתתפותם בביזיון פסק הדין בפרשת דרעי".

התנועה הוסיפה כי מדובר ב"הפרה הטומנת בחובה אפשרות להטלת קנסות כבדים ואף קביעת מאסר". במכתב התנועה לאיכות השלטון צוין: "לאחרונה פורסם בתקשורת כי למרות פסק הדין הברור בפרשת דרעי, הוא ממשיך לקיים פגישות עבודה שוטפות עם בכירים בממשלה ואף עם עובדי המדינה מהדרג המקצועי במשרדי הפנים והבריאות.

"אם כן, עולה תמונת מצב עגומה של הפרה מכוונת, הלכה למעשה, של פסק הדין הברור שניתן בהרכב של 11 שופטי בית המשפט העליון בפרשת דרעי, ועובדי הציבור מתנהלים במשרדי הפנים והבריאות בניגוד גמור לצו הברור שניתן בפרשת דרעי".

רוני לינדר ב"דה מרקר" דיווחה כי בשבוע שעבר התקיימו בביתו של דרעי בירושלים פגישות עבודה בהשתתפות בכירי משרד הבריאות, משרד הפנים וכן בכירי אגף התקציבים והחשב הכללי באוצר, שעסקו בין היתר בהכנה לקראת תקציב המדינה וחוק ההסדרים הקרוב. זאת, כאמור, למרות פסיקת בג"ץ שקבעה שהוא אינו יכול לכהן כשר ולמרות שפוטר, לפחות רשמית, על ידי ראש הממשלה.

שני חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי ויואב בן צור שמונו כממלאי מקום שר הפנים והבריאות, לא נכחו בפגישות העבודה בביתו של דרעי ונראה כי אינם מעורבים כלל בענייני משרדי הבריאות והפנים, לפחות לעת עתה.

בתגובה מסרה מפלגת ש"ס: "כיו"ר תנועת ש"ס, ח"כ אריה דרעי חתום על הסכמים קואליציוניים הנוגעים למשרדי ממשלה שבראשם עומדים חברי המפלגה. כראש המפלגה ואחד מראשי הקואליציה, הוא נפגש עם גורמי מקצוע ואנשי אוצר על מנת להביא למימושם של ההסכמים הקואליציוניים על הצד הטוב ביותר לרווחת כלל הציבור".

התנועה לאיכות השלטון מסכמת את מכתבה: "הנה כי כן, האפשרות שאתם או עובדי הדרג המקצועי במשרדכם מביאים לאי קיום צו בית המשפט שקבע כי חה"כ דרעי לא יכול לכהן כשר – פוגעת פגיעה קשה בציבור כולו ובתשתית החברתית המביאה לכיבוד החוק".

נושאים קשורים:  אריה דרעי,  ש"ס,  משרד הבריאות,  משרד הפנים,  בג"צ,  חדשות,  התנועה לאיכות השלטון
תגובות
אנונימי/ת
10.02.2023, 09:05

בושה וחרפה שאנשי המשרד משתפים פעולה עם פושע המפר החלטת בית המשפט! בר סימנטוב, זה יחזור אליך מהר מכפי שאתה חושב, ואתה תמצא עצמך יושב בתא השכן.

אנונימי/ת
10.02.2023, 10:40

בושה וחרפה שהבמה הזאת מתעסקת בענייני פוליטיקה במקום רפואה!!!

אנונימי/ת
10.02.2023, 15:30

שיתוף פעולה ודיון מקצועי כלשהו עם עבריין סידרתי שבית המשפט הרחיק אותו מהמשרד זה לא יאומן שזה קורה בישראל. שר עבריין קודם עזב את במשרד וכעת אחר בוחש בו. עוד מדינה מושחתת חברה למדינות הלא דמוקרטיות במזרח התיכון.

12.02.2023, 10:46

איך כתבה כזו קשורה למגזין רפואי מקצועי?
מבחינתם צהובים ולא מקצועיים