חדשות

הושגו הסכמות לגבי מידת מעורבות האוצר במשרד הבריאות

לאחר מו"מ בין אגף התקציבים לבר סימן טוב, המנכ"ל המיועד למשרד הבריאות, סוכם: עצמאות למשרד הבריאות בחלוקת הכספים בתוך המסגרות, אך נושאי ליבה תקציביים כהסכמי שכר יישארו באחריות האוצר

משרד הבריאות במגדלי הבירה בירושלים

משרד הבריאות יהיה עצמאי יותר אבל האוצר ימשיך להיות שחקן דומיננטי במערכת הבריאות. זו רוח הסיכום שאליו הגיעו אנשי אגף התקציבים והמנכ"ל המיועד של משרד הבריאות, משה בר סימן טוב. כך דיווחה היום (ג') רוני לינדר ב"דה מרקר".

ההסכמות התקבלו לאחר מו"מ ארוך בין הצדדים. הוסכם כי מרגע שייקבעו מסגרות התקציב, האחריות על חלוקת הכספים בתוך המסגרות תהיה של משרד הבריאות. כך לדוגמה, אגף התקציבים יהיה מעורב בהחלטה כמה מיטות ומכשירים מיוחדים להוסיף למערכת, אך לא כיצד לחלק אותם בין בתי החולים. נושאי ליבה תקציביים כמו הסכמי שכר יישארו באחריות משרד האוצר.

שר הבריאות המיועד, אריה דרעי, דרש במסגרת המו"מ הקואליציוני להגדיל את עצמאות משרד הבריאות, באמצעות גריעת סמכויות נרחבת מאגף התקציבים. במצב הנוכחי, האוצר מתקצב את מערכת הבריאות ולוקח חלק כמעט בכל ההחלטות שנוגעות למערכת, כמו בנוגע לתמחור שירותים, תקנים, מיטות אשפוז, רשיונות למכשירים כמו MRI ו-CT, פתיחת בתי חולים חדשים והכשרת כוח אדם רפואי.

תקציב משרד הבריאות הוא השלישי בגודלו בממשלה אחרי הביטחון והחינוך - יותר מ-40 מיליארד שקל. הדרישות של דרעי וסימן טוב נתקלו בהתנגדות גדולה מצד אגף התקציבים באוצר, קופות החולים שחששו כי הפרת האיזון תפגע בעיקר בהן, ושר האוצר המיועד בצלאל סמוטריץ'. עקב ההתנגדות הגדולה למהלך ניהלו בשבוע שעבר אנשי אגף התקציבים שיחות ממושכות עם בר סימן טוב. בתום השיחות הגיעו הצדדים להסכמה בנושא.

דרעי ובר סימן טוב נפגשו אתמול עם אנשי הכספים והכלכלה במשרד הבריאות ועם המנכ"ל הנוכחי, פרופ' נחמן אש, למשך כמה שעות. מלבד זאת, דרעי כבר קיים פגישות עם גורמים בכירים במערכת הבריאות. השאלה שמעסיקה את המערכת היא מה תהיה מידת המעורבות שלו במשרד והתכניות שלו עבורו.

נושאים קשורים:  אריה דרעי,  משרד הבריאות,  משרד האוצר,  תקציב,  חדשות,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב
תגובות
27.01.2023, 13:18

מדובר במחזור כספים ולא בשכר. תבדקו כמה עולה לרופא אאג להחזיק מרפאה עם ציוד ראוי של סיבים אופטיים, אשר כידוע מתכלים כעבור זמן. כשהצעתי לסניף מכבי לפתוח מרפאה של הקופה, הסבירו לי שזה יקר מדי.
בנוסף לכך אין כרגע מספיק מומחים בכל המקצועות ויש זליגה גדולה של רופאים לשוק הפרטי. האם האוצר רוצה לפגוע בשירות הרפואי הציבורי?