COVID-19 עולמי

פאוצ'י אופטימי: צופה ירידה באיום הקורונה בחורף הקרוב

"לא נראה חזרה על מה שהיה אשתקד בגל האומיקרון - השילוב של הידבקויות וחיסונים יצר מספיק הגנה קהילתית", אומר יועץ הבית הלבן ומפציר בציבור להמשיך להתחסן | ה-CDC: פקסלוביד הפחיתה אשפוזים

אומיקרון, וריאנטים של נגיף הקורונה. אילוסטרציה

בכירים במערכת הבריאות האמריקאית הביעו אתמול (ג') אופטימיות בנושא מגיפת הקורונה. להערכתם, צפויה ירידה באיום הקורונה בחורף הקרוב, בהשוואה לגל האומיקרון ששטף את העולם בחורף שעבר. כך דיווח היום (ד') ה"ניו יורק טיימס". הדוברים העריכו שארה"ב מוכנה יותר לצלוח גל נוסף של Covid-19 בחורף הזה, בהשוואה לשנה קודם לכן, וחידשו את הפצרותיהם לאמריקאים לקבל חיסון בוסטר מעודכן בהקדם.

ד"ר אנתוני פאוצ'י, היועץ הרפואי הראשי של הנשיא ביידן, אמר שהממשל מקווה שהשילוב של הידבקויות וחיסונים יצר "מספיק הגנה קהילתית כדי שלא נראה חזרה של מה שראינו בשנה שעברה בזמן הזה", כאשר גירסה חדשה לגמרי של נגיף הקורונה, האומיקרון, הופיעה לכאורה משום מקום. כזכור, בשל הופעת האומיקרון אסר ממשל ביידן על כניסת אזרחים משמונה מדינות אפריקאיות לארה"ב.

פרופ' אנתוני פאוצ'י, ראש צוות המומחים של הבית הלבן למאבק בקורונה. צילום: דוברות הבית הלבן

כעת, ד"ר אשיש ק. ג'ה, מתאם התגובה לקורונה בבית הלבן, אמר שהוא חש ביטחון לקראת החורף, כל עוד האמריקאים ממשיכים להתחסן. "שום דבר שראיתי בתת הווריאציות לא גורם לי להאמין שאנחנו לא יכולים לנהל את דרכנו ביעילות, במיוחד אם אזרחי ארה"ב יקבלו את החיסונים והבוסטרים שלהם", אמר ד"ר ג'ה בתדרוך בבית הלבן.

עד כה, רק 35 מיליון איש קיבלו את אחת מזריקות הדחף המעודכנות של "פייזר" או "מודרנה". הממשל רכש מספיק מנות עבור כמעט פי חמישה יותר מתחסנים. ממוצע של כ-300 אמריקאים ביום עדיין מתים מקוביד-19, למרות שגורמי הבריאות הפדרליים אומרים שכמעט כל מוות מקוביד ניתן למניעה באמצעות חיסון וטיפול. מחלות אחרות של דרכי הנשימה, כולל שפעת וירוס סינציטיאלי נשימתי, או R.S.V, מתעוררות גם הן לאחר שנתיים של רמות נמוכות של זיהום.

באשר לזן החדש של האומיקרון, ה-XBB, ד"ר פאוצ'י אמר שהוא ומומחים אחרים התעודדו לנוכח נתונים שמראים כי מדינות כמו סינגפור, שבהן XBB הוביל לזינוק בהידבקויות, לא דיווחו על עלייה מקבילה באשפוזים.

"המסר שלי, וככל הנראה המסר האחרון שאני מוסר מהדוכן הזה", אמר ד"ר פאוצ'י, שאמור לפרוש בסוף השנה מתפקידו בבית הלבן, "בבקשה, למען בטחונך האישי, למען המשפחה שלך, קבל את חיסון קוביד-19 המעודכן שלך ברגע שאתה זכאי לו".

במקביל, ה-CDC, המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן, סיפק חדשות מעודדות לגבי יעילותן של הזריקות החדשות. מחקר גדול חדש שפרסם ובחן 360,000 מבוגרים שדיווחו על תסמיני Covid-19 בין אמצע ספטמבר לאמצע נובמבר, הראה שהחיסונים המעודכנים חיזקו את ההגנה מפני מחלות סימפטומטיות בקרב מבוגרים ב-28% עד 56%, תלוי בגילו של האדם וכמה זמן חלף מאז החיסון הקודם. החוקרים בדקו אנשים שקיבלו מינון של הבוסטרים המחודשים בין חודשיים ליותר משמונה חודשים לאחר מנת החיסון האחרונה שלהם ומצאו יתרונות גדולים יותר בקרב אלה שהמתינו זמן רב יותר.

מחקר נוסף שפורסם על ידי ה-CDC אתמול (ג') הדגיש את היעילות של Paxlovid, תרופה אנטי-ויראלית המומלצת למבוגרים עם תסמינים קלים עד בינוניים של Covid-19 שיש להם סיכון גבוה יותר למחלות קשות.

המחקר מצא כי מבוגרים שאובחנו עם קוביד וקיבלו מרשם ל-Paxlovid היו בעלי שיעור אשפוזים נמוך ב-51% בתוך 30 יום ממועד האבחון, בהשוואה לאלה שלא קיבלו מרשם לתרופה. החוקרים השוו כמעט 200,000 מבוגרים שקיבלו Paxlovid בתוך חמישה ימים ממועד האבחון שלהם עם יותר מ-500,000 אנשים שלא קיבל את התרופה במהלך תקופה של חמישה חודשים שהסתיימה באוגוסט.

נושאים קשורים:  ד"ר אנתוני פאוצ'י,  קורונה,  פקסלוביד,  חדשות,  אומיקרון,  חיסונים,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
23.11.2022, 19:28

נוכל שרחץ ידיו מהאחריות המשותפת לפנדמיה ולתגובה השערורייתית אליה

אנונימי/ת
23.11.2022, 23:45

בעולם מתוקן יותר היו תובעים את אנונימית 19:28 על הוצאת דיבה. הטימטום והבערות היו נחשבים אולי סיבה להקלה בעונש.

24.11.2022, 09:58

"דווקאות". טרולים נגטיביסטים שנהנים לעצבן אחרים על ידי שקרים וסילופים. לא ראוי להתייחסות, בפרט שמדובר באנונימי.ת שלא מעוניין בקיום דיון אמיתי.

24.11.2022, 22:10

תוהה במה שיקר הרופא הסנטור ראנד פול (אם בכלל): https://www.youtube.com/watch?v=BiN_nRFM-Sw

26.11.2022, 22:14

עימות בין סנטור רפובליקני ופוליסט, שקרן ומסית לבין רופא וחוקר ממעלה ראשונה, בעל ניסיון ויושרה. ואתה דר ניר צבר, כאיש שבא מעולם הרפואה והמדע- למי אתה מאמין?