COVID-19 בישראל

משרד הבריאות לציבור: "לכו להתחסן - גל השפעת והאומיקרון לפנינו"

צפי לגל תחלואה כפולה של שפעת וקורונה, קשה מחורפים קודמים | עד כה התחסנו 160 אלף איש בשני החיסונים | פרופ' זרקא: "וריאנטים חדשים של הנגיף הגיעו לישראל"

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, מקבל במקביל את החיסונים לשפעת ולקורונה. צילום: משרד הבריאות

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, ופרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, התחסנו לקורונה ושפעת וקראו לבני 65+ וקבוצות הסיכון להתחסן כעת ולהקדים את גל התחלואה הצפוי בחורף הקרוב. נמסר כי עד כה יש היענות גבוהה לחיסונים וכ-160,000 איש מתוך קהלי היעד - בני 65 ומעלה והמוגדרים כבעלי גורמי סיכון - כבר התחסנו.

פרופ' אש ופרופ' זרקא ציינו כי לאחרונה עלה במדיות השונות קמפיין תקשורתי רחב היקף, הקורא לציבור להתחסן בשני החיסונים: נגד זן האומיקרון ונגד שפעת. "היענות גבוהה לשני החיסונים הללו תמנע תחלואה קשה ואשפוזים בבתי החולים, הצפויים להיות עמוסים בחורף הקרוב, ותציל חיי אדם", אמרו. לדבריהם, מדי יום מתאשפזים בבתי החולים בממוצע כעשרה חולי קורונה במצב קשה.

בתדרוך לעיתונאים שנערך אתמול (ד') מסר פרופ' זרקא כי "לאור הנתונים שאנו רואים מהעולם, אנחנו נערכים בחורף הקרוב לגל תחלואה כפול של קורונה ושל שפעת, שעלול להיות קשה מחורפים קודמים". לדברי זרקא, באירופה הופיעו גלי תחלואה חדשים של קורונה שייתכן שעדיין לא הגיעו לישראל בשל החגים, ופוטנציאל הופעתו של גל תחלואה נוסף - גם של קורונה וגם של שפעת - הולך וגדל. זרקא הוסיף כי וריאנטים חדשים של הנגיף, שנוצרו בחו"ל ומקורם באומיקרון, הגיעו לישראל.

פרופ' אש ופרופ' זרקא קוראים לציבור שלא לחכות שהגל יעלה, אלא ללכת ולהתחסן כבר עכשיו, כדי לשפר את המוגנות בפני המחלות. "משרד הבריאות", נמסר, "דאג לזמינות של חיסוני קורונה המותאמים לזן האומיקרון, וניתן להתחסן בהם אם חלפו שלושה חודשים ממועד החיסון האחרון או ההחלמה מקורונה".

נושאים קשורים:  אומיקרון,  חיסונים,  שפעת,  קורונה,  פרופ' סלמן זרקא,  פרופ' נחמן אש,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
11.11.2022, 09:12

מתי יבינו שאנשים איבדו אמון ולכן לא באים להתחסן? כמה כסף נשפך פרסום… אמון לא קונים בכסף.

אנונימי/ת
11.11.2022, 10:15

מדוע מאפשר המדור תגובות נבערות וחסרות טעם כמו זו מ-09:12 ?