חדשות

רופאים ישראלים בתחום כירורגיית ילדים התארחו בבירת קטאר

"זו היתה חוויה מדהימה", סיפר יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיית ילדים על הביקור בכנס הבינלאומי של הפדרציה העולמית לכירורגיית ילדים שנערך במפרץ הפרסי

לובי בית החולים סידרא בדוחא, קטאר. "בית חולים ציבורי שנבנה בהשקעה בלתי נתפשת של 16 מיליארד דולר"

תשעה רופאים ישראלים מבתי חולים שונים שבו לפני ימים אחדים מדוחא, קטאר, במפרץ הפרסי, שם לקחו חלק בכנס הבינלאומי של הפדרציה העולמית לכירורגיית ילדים (WOFAPS). הכנס, המתקיים אחת לשנתיים, נחשב אחד החשובים בתחום זה. השתתפו בו מאות רופאים מכל העולם.

בראש המשלחת הישראלית עמדו ד"ר רן שטיינברג, מנהל כירורגיית ילדים ברמב"ם ויו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיית ילדים וסגנו, ד"ר דרגן קרברושיץ, מנהל המחלקה לכירורגיית ילדים ב"סורוקה". המשלחת היוותה ייצוג לרפואה הישראלית.

ד"ר רן שטיינברג (משמאל) ועמיתו הקטארי ד"ר עלי מנצור. "פגשנו רופאים עמיתים מירדן, ממצרים ופלסטינים"

ד"ר שטיינברג:  "זה היה אירוע משמעותי והיה לנו חשוב להגיע אליו ולייצג בו את ישראל ואת העשייה שלנו. למרות שהיעד עדיין איננו המקום הכי טבעי עבורנו כישראלים, התעקשנו להפגין נוכחות".

השתתפות הישראלים בכנס התאפשרה לאחר פניית האיגוד הישראלי לכירורגיית ילדים לנשיא הפדרציה, פרופ'  דיוויד סיגלט מקנדה, המשמש זה מספר שנים ככירורג בכיר בקטאר. מאמציו מול משרד הפנים הקטארי אפשרו לקבל את האשרות הנדרשות.

"זו היתה חוויה מדהימה", שחזר ד"ר שטיינברג. "דוחא מרשימה מאוד, עשירה בגורדי שחקים עוצרי נשימה ממש, הכל מאוד מתקדם וגדול ועם זאת אי אפשר היה להתעלם משיא המודרניזציה לצד החיים במדינה המתנהלת על פי חוקי השריעה. הקטארים עושים דברים בצורה יוצאת דופן ומעוררת התפעלות. למשל, בית החולים סידרא לנשים ולילדים בדוחא, שבו סיירנו במהלך הביקור. זה בית חולים ציבורי שנבנה בהשקעה בלתי נתפשת של 16 מיליארד דולר. הוא מיועד גם לתיירי מרפא, אבל המקומיים נהנים משירותיו ראשונים. כרופא וכישראלי היה גם מרגש לראות פתיחות ומוכנות וליהנות מכל מה שיש להזדמנות כזאת להציע".

במהלך הכנס נוצרו קשרי עבודה בין הישראלים למשתתפים אחרים באירוע: "במקום אחד אפשר היה לקבל מעין מבט על הרפואה הגלובלית ואיך היא פועלת", הוסיף ד"ר שטיינברג.

"ראינו כיצד מתנהלת הרפואה במדינות העולם שלישי ולמדנו על סדר העדיפויות שלהן בנושאי הבריאות והרפואה ומנגד כיצד רופאים ממדינות העולם המערבי יכולים לקדם דברים או ללמוד גם מהן. פגשנו רופאים עמיתים מירדן, ממצרים ופלסטינים. כל המפגשים עימם התנהלו באווירה לבבית. עם חלקם אני מתכוון לשמור על קשר ואולי לייצר פרויקטים אזוריים משותפים בעתיד.

"זה מה שיפה ברפואה", סיכם ד"ר שטיינברג, "היא מגשרת בין שפות, תרבויות, אמונות ופוליטיקה ומעל לכל היא עוסקת באנשים באשר הם".

נושאים קשורים:  כירורגיית ילדים,  ד"ר רן שטיינברג,  ד"ר דרגן קרברושיץ,  קטאר,  חדשות
תגובות