חדשות

הרופא ש"סירב" לטפל בנתניהו מגיב בסרטון: "אני נאמן לציווי המוסרי, לטפל בכל אדם באשר הוא אדם"

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הורה לאנשי משרדו לבחון צעדים משמעתיים נגד ד"ר ירון ריבר | צעירי הליכוד קוראים בעצומה לפטרו | הנהלת "הלל יפה": "ד"ר ריבר הוא רופא משכמו ומעלה ואינו איש פוליטי"

ד"ר ירון ריבר, מנהל המחלקה הנוירולוגית ב"הלל יפה"

ד"ר ירון ריבר, מנהל המחלקה הנוירולוגית בבית החולים הלל יפה בחדרה, פרסם הערב (ג') סרטון שבו הוא מתייחס לאמירה שיוחסה לו בכתבה שפורסמה הבוקר  ב"ישראל היום", לפיה אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יפונה לבית החולים, הוא יסרב לטפל בו.

ב"ישראל היום" ציינו כי את הדברים אמר ד"ר ריבר לפני מספר ימים לרופאים ולאחיות במחלקה שאותה הוא מנהל. על פי "ישראל היום" אמר ד"ר ריבר: "צריך להעיף אותו - צריך להוריד אותו", בהתכוונו לנתניהו, והוסיף כי יסרב לטפל בו אם יובא לבית החולים הלל יפה הסמוך למקום מגוריו של נתניהו בקיסריה.

בסרטון התגובה לפרסום אומר ד"ר ריבר, בין השאר: "אני רופא מזה 34 שנים. שירתי בצבא ההגנה לישראל במשך 34 שנים כקצין וכרופא. טיפלתי בפצועים תחת אש ובעבודתי הייתי תמיד נאמן לציווי המוסרי לא להפלות אף אדם ולטפל בכל אדם באשר הוא אדם. כך עשיתי וכך אעשה".

ד"ר ירון ריבר, מנהל המחלקה הנוירולוגית ב"הלל יפה", מתייחס לפרסום שיוחס לו:

בעקבות הפרסום ב"ישראל היום", יצאה ד"ר תמי קרני, יו"ר הלשכה לאתיקה של ההסתדרות הרפואית, בהודעה כי "על פי כללי האתיקה הרפואית, טיפול רפואי יינתן ללא משוא פנים ועל פי אמות מידה מקצועיות, כמעוגן בהצהרת הרופא של ההסתדרות הרפואית העולמית: 'לא אתן לשיקולים של גיל, מחלה או מוגבלות, אמונה, מוצא אתני, מין, לאום, השתייכות פוליטית, גזע, נטייה מינית, מעמד חברתי או כל גורם אחר - להשפיע על מחויבותי למטופל".

יחד עם זאת ציינה ד"ר קרני כי "בנייר עמדה של הלשכה לאתיקה (2014) הובהר כי לכל רופא עומדת זכותו לחופש ביטוי וכי על כל רופא להתבטא באיפוק בכל מסגרת הקשורה למקצועו או למקום עבודתו".

התבטאותו כביכול של ד"ר ריבר גררה גם תגובה מסגן שר הבריאות יעקב ליצמן שהורה לאנשי משרדו לבחון צעדים משמעתיים נגד ד"ר ריבר. ליצמן גינה את ההתבטאות וציין כי רופא במדינת ישראל אינו יכול לקחת את החוק לידיים ולהודיע על טיפול סלקטיבי, לא נגד ראש ממשלה ולא נגד אף אדם. "אם זה נכון", אמר ליצמן, "הוא לא יכול להיות ולו עוד יום אחד רופא".

בתוך כך צעירי הליכוד הפיצו עצומה בפייסבוק שבה הם קוראים לפטר את ד"ר ריבר. "ד"ר ירון ריבר מבית חולים הלל יפה, באמירותיו שבר את אמנת הרופאים בה הם מתחייבים לטפל בכל אדם באשר הוא, ואף הסית נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. אנו קוראים להנהלת בית החולים לפטר אותו לאלתר", הם כותבים בעצומה.

מהמרכז הרפואי הלל יפה נמסר כי "בשיחה שקיים מנהל בית החולים עם ד"ר ריבר, הבהיר ד"ר ריבר כי לא התקיימה שיחה או אמירה מסוג זה בבית החולים. ד"ר ריבר הוא רופא משכמו ומעלה ואינו איש פוליטי. דעותיו האישיות לכאן ולכאן – אין בהן עניין או דבר למול העובדה שהוא מסור למטופליו ולעולם ייתן טיפול רפואי לכל אדם באשר הוא. כל אמירה אחרת מגוחכת והוצאה מהקשרה".

עוד ציינו ב"הלל יפה": "ד"ר ריבר טיפל עד היום בעשרות אלפי מטופלים ובכל אדם באשר הוא אדם במקצועיות ובמסירות, כך עשה וכך ימשיך לעשות. המרכז הרפואי הלל יפה דוגל מאז ומתמיד ולאורך זמן, במתן טיפול שוויוני, איכותי, נגיש וזמין לכלל האוכלוסיה. 'הלל יפה' הינו בית חולים ציבורי ממשלתי המחויב למתן שירות רפואי איכותי ומיטבי וככזה אינו מזוהה פוליטית, כך היה וכך יהיה".

נושאים קשורים:  ד"ר ירון ריבר,  בנימין נתניהו,  "ישראל היום",  המרכז הרפואי "הלל יפה",  ד"ר תמי קרני,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
15.01.2019, 21:19

... ידעתי שזה לא נכון . איך ? כי אני מכיר אותו

אנונימי/ת
15.01.2019, 22:38

גם אני לא הייתי מטפל בו...

אנונימי/ת
16.01.2019, 01:22

תתבייש לך

17.01.2019, 17:38

All he had to say in the video was to deny or confirm what he did or did not say Nekouda.
He said something inappropriate in the presence of co-workers "BeidnaIf Deritcha", he could apologize and move on

16.01.2019, 19:14

נראה לי שמנסים ללכלך רופא נאמן כדי ליצור בזז. אני איתך ד״ר ריבר ואתה לא לבד

16.01.2019, 19:30

מאוד נראה לי שסתם מנפחים את השמועה כי משהו רוצה לסגור את החשבון עם רופא.גם אני לא מאמין שזה נכון .

אנונימי/ת
16.01.2019, 19:33

עצוב שמכפישים רופא טוב ומוסרי, כדי לממש תאוות נקם של שקרנים. כבר מזמן לא מאמינה לעיתונאים.

אנונימי/ת
16.01.2019, 19:36

כל מי שמכיר את ד"ר ריבר יודע שזו האשמה שטפלו עליו .
מדובר באדם ורופא בחסד עליון.

17.01.2019, 15:10

מסכימה, שולחת את תמיכתי לד"ר ריבר, שמטפל וימשיך לטפל ב כ ו ל ם.

אנונימי/ת
16.01.2019, 19:39

מניעת טיפול רפואי מתושבי עזה - זה ממש אתיקה רפואית המקובלת על הליכוד .

אנונימי/ת
16.01.2019, 20:51

תושבי עזה אינם אזרחי מדינת ישראל ולכן מדינת ישראל אינה אחראית למצבם הבריאותי. אף לא אחד מונע מהם לקבל טיפול תרופתי בארץ מולדתם, מצרים או בכל אחת ממדינות ערב.

אנונימי/ת
16.01.2019, 19:42

ליצמן , אבי האפליה , האחראי על השרות הרפואי הדפוק שמופיע כאן בכל מיני צורות , הראשון לזהות אפשרות אתית. שלא לדבר על הרופאים הדתיים שבשבת בודקים אם מדובר בבגוי או ביהודי . צביעות במיטבה .

אנונימי/ת
16.01.2019, 19:49

אין פה הכחשה גורפת. נראה בסרטון יותר כמו שפחד אחז בו ומנסה ללכת סחור סחור. אם הדבר שקרי תכחיש מפורשות ותגיד שתטפל בנתניהו. כל דבר אחר רק מחמיר את המצב.

אנונימי/ת
16.01.2019, 20:11

לשם כך יש ועדת אתיקה של הר"י. טיפלה בנושא הגישה לשובתי רעב ערבים. טיפלה ביחסים בין רופאים. הגיע הזמן שתשמיע הועדה את קולה אחרי בדיקת הנושא. הרי הרופא אמר את שאמר אין חולקים על כך. "הוא לא התכוון" לא בא בחשבון. גם בעדנא דריתחה רופא חייב להיות אתי ונאמן לשבועת הרופא.

אנונימי/ת
16.01.2019, 20:29

סתם ניטפלו למישהו והרסו לו את החיים. כי לא משנה עכשיו מה יגיד תמיד השמועה תהיה בעוכריו. רק מראה כמה רחוק ומלוכלך אנשים יכולים לרדת

16.01.2019, 20:36

נראה כמו פרק המשך ל'סרטון המרצה הנוזפת (כביכול)'
- ספינולוגים בשירות נתניהו מייצרים אג'נדה שקרית של "השמאל רודף אותנו".
אני מכיר את ד"ר ירון ריבר - רופא אנושי ורגיש, מאמין לו בלי פיקפוק.

16.01.2019, 21:09

נו באמת, הרי רופאים עם דעות מכל הצדדים מטפלים בכל אדם בלי קשר לדעותיו הפוליטיות. זה נכון בישראל וזה נכון בכל העולם וטוב שכך. נשמע כמו עוד ספין אבל אחד כזה עקום לגמרי

אנונימי/ת
16.01.2019, 21:21

מעניין שמלשכת האתיקה נטען שיש שוויון בעוד שבפועל יש חדר מיון אח״מים ובשביל ליצמן סוגרים קומה.
גם בתיאוריה חוסר שוויון יכול להיות רק לכיוון אחד. מעניין מה היה קורה אם ראש הממשלה היה ממתין כאחד האדם בתור במיון

הוא לא הכחיש. הוא רק מגביר את התחושה שהשנאה לנתניהו היא מחלה קשה , שגם רופא ותיק ומסור יכול ללקות בה. גם אם לא יתנהג כך, המילים שנאמרו מראות על מחשבותיו ודיעותיו.

16.01.2019, 21:57

כרגיל, התלהמות, טמטום ומניפולציה - " צעירי הליכוד תובעים לפטר....". נו באמת.
ד"ר ריבר הוא רופא מעולה ואגם משכמו ומעלה. תנו לו לעבוד בשקט.

אנונימי/ת
19.01.2019, 01:42

אתה צודק. הגענו למצב של סתימת פיות ואולי בקרוב גם למשטרת מחשבות. גם אם אמר את מה שנטען שאמר, אני משוכנע שהוא לא יהסס לטפל בעת הצורך בכל מי שהוא מתנגד לדיעותיו, גם אם יהיה זה נתניהו

אנונימי/ת
16.01.2019, 22:35

אם יש מישהו שצריך להתפטר אתמול הרי זהו בנימין נתניהו.
ליצמן יכול להתבייש וללכת ביחד עם ביבי יד ביד הביתה ומהר.

אנונימי/ת
16.01.2019, 22:51

ממש נורא, שכתב יכול לכתוב מה שהוא רוצה בלי לבדוק לברר ולהוכיח כלום, ואדם ישר טוב, מקצועי צריך לשלם על כך. ואני מוסיפה שאני לא רואה פסול בלשרת את כל נבחרי הציבור באוטו יחס ואותו קצב שכל הציבור מקבל. שיבינו אחת ולתמיד מה מצבה האמיתי של מערכת הברירות בארץ.

אנונימי/ת
17.01.2019, 06:24

מהכרותי רבת השנים עם דר. ריבר אני סמוכה ובטוחה שימשיך כמו בעבר לטפל בכל נזקק במסירות ומקצועיות ללא משוא פנים.

עוד לא פגשתי בארץ את הרופא שיסרב לטפל בחולה יהודי. אם כבר אז להיפך
לשם שנוי צעירי הליכוד ומערכת התעמולה המתלהמת של הליכוד וצעיריו , בשתוף מבזה של השר האחראי על הרפואה בארץ (כדאי שיעסק בשפור תנאי הרפואה במקום להתבטא בתגובה לפרסומים מגוחכים) יוצרים שוב מהומה על מנת ליצור פחד ושנאה בציבור. והציבור מאמין.

אנונימי/ת
18.01.2019, 20:01

מה עם הרופא מברזילי שהתגייס לדאעש ונלחם בשורותיו? את חושבת שהיה נותן טיפול טוב ליהודים, נוצרים, שיעים ויזידים?

בושה וחרפה זה לא איש פוליטי? אז בשם איזה ערך הוא יסרב, לטפל ברוהמ ספציפי בשם נתניהו. זו פגיעה קשה בשבועת הרופא. האם גם מחבלים או אויבים לא יטפל. צריך לחדד את את הסוגיה ולהימנע מכניסה של דעות פוליטיות לשיקול דעת רפואי

אנונימי/ת
17.01.2019, 09:32

לא יאומן למה הגענו. הוא לא הכחיש בהודעתו שאכן אמר את הדברים האלו. הוא בוודאי
היה נכון לטפל במסירות במחבל פצוע שהרג ישראלים אך לא בראש הממשלה של מדינת ישראל. שטיפת המוח גורמת לכל מיני תופעות ביזריות ומעוותות.

אנונימי/ת
17.01.2019, 09:32

לא יאומן למה הגענו. הוא לא הכחיש בהודעתו שאכן אמר את הדברים האלו. הוא בוודאי
היה נכון לטפל במסירות במחבל פצוע שהרג ישראלים אך לא בראש הממשלה של מדינת ישראל. שטיפת המוח גורמת לכל מיני תופעות ביזריות ומעוותות.

17.01.2019, 12:46

עוד דוגמה למסע ההפחדות המנוהל והמתוזמן של פייק ניוז, המיועד להפחיד ולדכא כל מי שמהרהר ״הרהורי כפירה״ ולחדד את הדבקת התוויות על ״בוגדים״ למיניהם. ר׳ סיפור המרצה מבאוניברסיטה העברית. יש להדגיש: אין שום בסיס לאיזו שהיא פעולה נגד אמירות פרטיות. אמירה איננה מעשה ורק אם בפועל יגיע מטופל כלשהו לד״ר ריבר והוא יימנע מלטפל בו, בפעולה ולא בדיבור, יהיה מקום להתערבות.

אנונימי/ת
18.01.2019, 19:59

זו אמירה שנאמרה ע"י מנהל רפואי לכפופים לו, מה שהופך אותה לבעייתית יותר מסתם אמירה פרטית שהיה אומר לבני משפחה שלו, נניח.

מעבר לכך, זו אמירה שלפיה יש בכוונתו לבצע עבירה פלילית. והאמירה לא הוכחשה.

17.01.2019, 15:10

למה הוא לא מכחיש שאמר את הדברים? אין עשן בלי אש...

17.01.2019, 17:44

Am hoping that at Hillel Yaffe after the political discussion sessions they have time left to attend to the needs of
ALL PATIENTS .

נסו לתאר לעצמכם את האמירה הזו נאמרת לגבי פרס ז"ל רבין ז"ל ציפי לבני ? היו סמוכים ובטוחים ,אותו רופא היה מושעה מעבודתו ,ועדת חקירה מטעם משרד הבריאות היתה הופכת את קרביו ,ועדת האתיקה של ההסתדרות הרפואית היתה מפליאה בו מכותיה ועוד..הוא רופא טוב ואדם טוב על זאת כנראה לא חולקים ,אך אם אכן הדברים נאמרו על ידו בפורום כזה או אחר זו שאלה אחרת (אני מניח שאכן נאמרו )

אנונימי/ת
18.01.2019, 18:26

בושה, חרפה וכלימה לך. הנך נטע זר אכזר ורעיל, ואינך נכלל בצבור הרופאים בישראל.

אנונימי/ת
18.01.2019, 19:47

בסרטון הוא לא מכחיש את הדברים. בתגובת הלל יפה נטען שהדברים לא נאמרו בתום בית החולים, אבל בידיעה בישראל היום לא נטען שהם נאמרו בתוך בית החולים, ייתכן שהם נאמרו באיזשהו אירוע חיצוני שבו נכחו כמה מאנשי המחלקה, למשל ארוח במסעדה לכבוד קידום או פרישה.

נראה אם כן שהדברים נאמרו, ד"ר ריבר לא מכחיש זאת וגם לא חוזר ומתנצל עליהם, אלא מנסח איזושהי אמירה עקיפה שאפשר ממנה שהוא לא התכוון או שהוא לא מתכוון לממש אותם.

מה עושים הלאה? ברור שמבחינה מעשית ביבי לעולם לא יתקרב לריבר ואין פה בעיה. אבל כמובן שנשאלת אם הוא לא מוכן לטפל בביבי מסיבות פוליטיות, אז זה אומר מן הסתם שיש עוד הרבה אנשים שהוא לא מוכן לטפל בהם מסיבות פוליטיות. ותחום הנוירולוגיה רגיש במיוחד להטיה כי הוא כולל הרבה אבחנות שמבוססות על סימפטומים סובייקטיביים.

מצד שני, אני גם מאוד לא אוהב משטרת מחשבות ורדיפה אחרי רופאים על רקע דעותיהם, לרבות למשל הרופאים מתנגדי החיסונים כמו אריה אבני וגיל יוסף שחר. אני גם לא אוהב את הסעיף בחוק שקובע שרופא צריך להיות "אדם הגון", אני ל יודע מה זה "אדם הגון", האם בעל שבוגד באשתו הוא "אדם הגון?" אדם שיורק ברחוב הוא "אדם הגון"? מצד שני, זה החוק שנבחרי הציבור בכנסת חוקקו.

אנונימי/ת
21.01.2019, 19:49

חופש ביטוי כן, הצהרה לא לטפל ברוה"מ, זה לא אתי כי במחבל אתה מחויב אז ברוה"מ לא בגלל שוני בתפיסות פוליטיות וזה לא רופא פוליטי נאמר

22.01.2019, 20:49

מהכרותי עימו, ד״ר ירון ריבר יכול להוות דוגמא לכולנו במסירותו, חמלתו את המטופל, אמות מידותיו האנושיות ובחוסנו המוסרי.
בעידן הנוכחי של ״איתנו או נגדנו״ כל כך קל להשחיר איש רב פעלים כד״ר ריבר. אני משוכנע שמדובר בספין חסר שחר.

24.01.2019, 09:45

ד"ר ריבר היקר,
אני לא מכיר אותך ולא יודע מה אמרת או לא אמרת ואם בכלל אמרת... מה שאני כן יודע הוא שחובת ההוכחה היא על המתלונן ולא על מי שהתלוננו עליו..... מי שמאשים, יתכבד ויוכיח שאמרת (אם בכלל אמרת.....) ואז תתנצל, לא לפני....

וליצמן שמגן על פדופילים ושייך לכת שמדכאת את היצר המיני של צעירים חרדים ע״י תרופות פסיכיאטריות ממש מתאים להיות שר בריאות או שר בכלל
ד״ר בר מעיין דליה