חדשות

צוות רופאים בהובלת ד"ר דן טרנר פירסם המלצות לטיפול בקרוהן וקוליטיס בילדים

פרופ' טרנר מכהן כמנהל גסטרו-ילדים ותזונה ב"שערי צדק" וכראש הוועדה הפדיאטרית של האיגוד האירופי לקרוהן וקוליטיס (PECCO)

פרופ' דן טרנר, מנהל המרכז לקרוהן וקוליטיס ב"שערי צדק". (צילום: פרטי)

מעל 100 רופאים מומחים בגסטרואנטרולוגיה מכל העולם ניסחו ופירסמו לראשונה המלצות לטיפול מיטבי בילדים ובנוער החולה במחלות מעי דלקתיות במרכזים רפואיים. את עבודת הצוות בהכנת המסמך יזם והוביל פרופ' דן טרנר, מנהל גסטרו-ילדים ותזונה במרכז הרפואי "שערי צדק" בירושלים.

פרופ' טרנר, המכהן גם כראש הוועדה הפדיאטרית של האיגוד האירופי לקרוהן וקוליטיס (PECCO), הסביר כי מטרת המסמך היא לצמצם את הפערים הקיימים בין מרכזים רפואיים מובילים למרכזים מטפלים קטנים יותר, כגון קופות החולים ומרפאות פרטיות, ובכך לשפר את איכות חייהם של ילדים ובני נוער הסובלים ממחלות מעי דלקתיות (IBD). מסמך ההמלצות פורסם בכתב העת האירופי לקרוהן וקוליטיס Journal of Crohn's and Colitis.

חברי הוועדה ערכו דיונים שיטתיים במהלכם הם דירגו מאפיינים הקשורים למרכזי טיפול בילדים עם מחלות מעי דלקתיות במספר ממדים, ביניהם: משאבים, כוח אדם, ניהול, שירותים תומכים, תמיכה במטופל ונגישות, אקדמיה ותקשורת. בסיום התהליך, ובהתאם לתוצאות שהושגו, נקבעו 60 מאפיינים הדרושים לכל מרכזי ה-IBD בעולם.

בשלב הבא בעבודתה סקרה הוועדה את המרכזים המטפלים במחלות מעי דלקתיות ברחבי העולם ועמדה על הפערים שבין המצוי לרצוי – למשל בין ישראל, אירופה לצפון אמריקה.

"תוצאות העבודה הראו כי במקרים מסוימים המומחים לא מעלים על סדר היום דווקא את הנושאים שדורגו על ידם כבעלי חשיבות גבוהה יותר. הדבר עלול להעיד על מודעות חלקית לכלל הפעולות הנדרשות לשם השגת טיפול מיטבי", אמר פרופ' טרנר. "כמו כן הדבר מעיד על היעדרה של ספרות תומכת בנושאים הקשורים בטיפול לאורך זמן במחלות אלו". לדבריו, "קביעת סטנדריטזציה לטיפול נכון בילדים הסובלים ממחלות מעי דלקתיות יכולה למזער את הפערים ולשפר את איכות הטיפול בילדים אלו".

במסגרת פעילותו באיגודים האירופיים ECCO וכן ESPGHAN, יזם באחרונה פרופ' טרנר שלוש סדנאות לימוד אינטנסיביות המתקיימות מדי שנה ברחבי העולם, במטרה לצמצם את הפער שבין הקווים המנחים מטעם האיגודים השונים לבין הידע בפועל. בסדנאות השתתפו עד כה כ-300 רופאים ממדינות שונות.

מסמך ההנחיות המלא

נושאים קשורים:  חדשות,  הנחיות,  פרסום,  מסמך,  פרופ' דן טרנר,  המרכז הרפואי "שערי צדק",  קוליטיס,  מחלת קרוהן
תגובות
אנונימי/ת
28.04.2017, 09:35

משכמו ומעלה

01.05.2017, 08:54

כל הכבוד!