חדשות

הונחה אבן-פינה למרכז מחקר רפואי חדש בחיפה בהובלת "רמב"ם" ואוני' חיפה

המרכז החדש, שימוקם במבנה בן 20 קומות שייקרא "מגדל התגליות", יוקם בהשקעה של כ-400 מיליון שקל שיגיעו מתרומות; "כלכליסט" דיווח כי בתחילה היתה כוונה שחברה פרטית תפעילו, אך משרדי הממשלה התנגדו כי תתבצע פעילות רפואית פרטית בשטח בית חולים ממשלתי

הדמיית "מגדל התגליות" של המרכז הרפואי "רמב"ם" ואוניברסיטת חיפה (מקור: "רמב"ם")

טקס הנחת אבן הפינה למרכז מחקר חדש בתחום הרפואה נערך אתמול (ד') במרכז הרפואי "רמב"ם" בחיפה. המרכז החדש יפעל במגדל בן 20 קומות במתחם בית החולים, וההשקעה בפרויקט הוערכה ב-400 מיליון שקל, שיגיעו מתרומות. מדובר בפרויקט ראשון מסוגו של בית החולים הממשלתי, שיבוצע ביחד עם אוניברסיטת חיפה.

בטקס אתמול השתתפו שר האוצר משה כחלון ושר הבריאות יעקב ליצמן. שר הבריאות ניצל את המעמד כדי למתוח ביקורת על הקיפאון מצד האוצר בקידום הרפורמה הממלכתית בסיעוד.

מימין: מנכ"ל "רמב"ם" פרופ רפי ביאר, שר האוצר משה כחלון, שר הבריאות יעקב ליצמן ונשיא אוניבריסטת חיפה פרופ' רון רובין (צילום: פיוטר פליטר / "רמב"ם")

מימין: מנכ"ל "רמב"ם" פרופ רפי ביאר, שר האוצר משה כחלון, שר הבריאות יעקב ליצמן ונשיא אוניבריסטת חיפה פרופ' רון רובין (צילום: פיוטר פליטר / "רמב"ם")

ב"מגדל התגליות", כפי שיכונה המבנה החדש, יפעלו מעבדות מחקר ופיתוח רפואי ומעבדות של הפקולטות למדעי הרווחה והבריאות, מדעי הטבע ותחומים נוספים המשיקים לרפואה באוניברסיטת חיפה. כן יפעלו בו מעבדות של הפקולטות לרפואה והנדסה רפואית בטכניון וחממת טכנולוגיות. בסך הכול מדובר בשטח בנוי של 1,370 מ"ר והוא מתוכנן לעמוד ב"תקן ירוק".

בתחילה הייתה כוונה שהמגדל ייבנה ויופעל בידי גורם פרטי אלא שתכנית זאת נתקלה בהתנגדות משרדי הממשלה. "כלכליסט" דיווח, כי הסיבה לדחייה היא חשש שהמהלך היה יכול להוביל לפעילות רפואית פרטית במבנה הממוקם בשטח של בית חולים ממשלתי. זו הסיבה שבסופו של דבר נקבע, כי המבנה המתוכנן יופעל באופן מלא בידי בית החולים "רמב"ם" ואוניברסיטת חיפה.

מנהל המרכז הרפואי "רמב"ם", פרופ' רפי ביאר, אמר בטקס: "מגדל התגליות יציע מקום אחד למוחות המדעים היצירתיים ביותר, לאנשי הטכנולוגיה וההנדסה - וכל זה קרוב אל מיטת החולה, למקום שבו הצורך מוכתב על ידי הרופא והמנתח בשטח. כל הפעילות תביא להתפתחות תעשיית מדעי החיים סביב מגדל התגליות הרפואיות".

נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ' רון רובין, הוסיף: "הפעילות המשותפת של חוקרים וחוקרות מתחומים שונים, יחד עם רופאים ורופאות, אנשי צוות רפואי, מהנדסים בחממות הטכנולוגיות והביו-רפואיות היא כר פורה ביותר לפריצות דרך מדעיות משמעותיות". הוא מסר, כי "חתימת ההסכם עם 'רמב"ם' היא צעד נוסף בהתרחבות אוניברסיטת חיפה בתחומי המחקר לקראת הפיכתה לאוניברסיטה רב-קמפוסית".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "רמב"ם",  "מגדל התגליות",  אוניברסיטת חיפה,  שר הבריאות יעקב ליצמן,  שר האוצר משה כחלון,  פרופסור רפי ביאר,  פרופ' רון רובין
תגובות
אנונימי/ת
21.04.2017, 16:39

המתינו כנראה שהחשכ"ל הקודמת תסיים את תפקידה
http://www.calcalist.co.il/articles/0,7340,L-3624614,00.html