חדשות

ד"ר אסנת לבציון-קורח נבחרה לתפקיד מנהלת המרכז הרפואי "אסף הרופא"

ד"ר לבציון-קורח (49), המכהנת כיום כמנהלת בית החולים "הדסה" הר הצופים, תהיה האשה הראשונה בתפקיד מנהלת בית חולים ממשלתי כללי בישראל; לדבריה, "החזון שמוביל את דרכי הניהולית הוא בראש ובראשונה אהבת האדם, יצירת תרבות שירות ושותפות רבה"

ד"ר אסנת לבציון קורח, מנהלת "שמיר אסף הרופא" (צילום: יח"צ)

מנהלת בית החולים "הדסה" הר הצופים, ד"ר אסנת לבציון-קורח, נבחרה לתפקיד מנהלת המרכז הרפואי "אסף הרופא" (ששמו שונה באחרונה למרכז הרפואי על שם יצחק שמיר). ד"ר לבציון-קורח תחליף בתפקיד את המנהל הנוכחי, ד"ר בני דוידזון, הפורש לגמלאות, ותהיה האשה הראשונה בישראל שתנהל בית חולים ממשלתי כללי.

ד"ר לבציון-קורח (49) היא מומחית ברפואת ילדים ובמינהל רפואי. בעבר כיהנה כעוזרת מנכ"ל המרכז הרפואי "הדסה" פרופ' שלמה מור יוסף. לאחר מכן שימשה כסגנית מנהל "אסף הרופא", מ-2008 עד 2012. את "הדסה" הר הצופים היא מנהלת מאז יוני 2012. ד"ר לבציון-קורח היא ילידת ירושלים ותושבת העיר, נשואה לד"ר עמית קורח, מנתח-לב ב"הדסה" עין כרם, ואם ל-4 בנים.

גם את בית החולים "העמק" בעפולה של שירותי בריאות כללית והמרכז לבריאות הנפש מזור (מזרע) מנהלות כיום נשים, אולם ד"ר לבציון-קורח תהיה האשה הראשונה בתפקיד מנהלת בית חולים ממשלתי כללי.

שר הבריאות יעקב ליצמן, שהודיע אתמול (ג') רשמית על המינוי החדש, בירך את ד"ר לבציון-קורח ואיחל לה הצלחה ב"תפקידה החשוב". "מדובר בבחירה מצוינת לאור הניסיון הרב שצברה במהלך השנים, במקצועיות ובמסירות", אמר ליצמן.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר: "בפני בית החולים ניצבים בשנים הקרובות אתגרים עצומים, הנובעים בין היתר מהשינויים הדמוגרפיים החלים באזור שאותו ישרת. במסגרת זו נוצרות הזדמנויות לצמיחה והתפתחות מקצועית של בית החולים. ד"ר לבציון-קורח מביאה עמה לתפקיד ניסיון ניהולי עשיר והיכרות מעמיקה עם בית החולים 'אסף הרופא', מאחר שכיהנה בו בעבר הלא רחוק כסגנית המנהל. זו הפעם הראשונה שאישה תנהל בית חולים כללי בישראל - עוד עדות להשתלבותן של נשים בדרגות הניהול הבכירות ביותר במערכת הבריאות הישראלית".

ד"ר לבציון-קורח השיבה למברכיה: "אני נרגשת ובטוחה שעם הצוות הנפלא והמסור של בית החולים נוכל להגיע להישגים נפלאים ולהמשיך את עבודתו המצוינת של המנהל היוצא, ד"ר בני דוידזון. אני מודה לצוות 'הדסה' הר הצופים על תקופה נפלאה שעשיתי שם ולמנהל 'הדסה', פרופ' זאב רוטשטיין, על האמון והשותפות. אני מודה לשר הבריאות ולמנכ"ל המשרד על האמון שנתנו בי. החזון שמוביל את דרכי הניהולית הוא בראש ובראשונה אהבת האדם, יצירת תרבות שירות ושותפות רבה, תוך יצירת ערך מרבי למטופל ולמטפל הנמצאים במרכז הרפואי שנמסר לניהולי".

נושאים קשורים:  חדשות,  מינויים,  ד"ר אסנת לבציון-קורח,  משרד הבריאות,  המרכז הרפואי "אסף הרופא"
תגובות
19.04.2017, 06:50

הפסד ענק להדסה, רווח מדהים לאסף הרופא!!!! המון הצלחה

19.04.2017, 21:29

אסנת היקרה,
ברוכה הבאה לאסף הרופא!
ב ה צ ל ח ה!

בחירה נאותה ומבורכת!
ברכות ואיחולי הצלחה.
פרופ' נטליו-נח וולך

19.04.2017, 22:45

קרן האור של הדסה הר הצופים עוזבת אותו - מכה נוספת להדסה.
ברכות מקרב לב לדר' אסנת לבציון-קורח,בהצלחה!!!

אנונימי/ת
20.04.2017, 01:05

היא תעבור, כנראה ל"מרכז רפואי שמיר".....