חדשות

חודשים לאחר מינויו למנהל מחלקה, פרופ' סוסטיאל עוזב את "שיבא" וחוזר לנהרייה

המרכז הרפואי "שיבא" הודיע בשבוע שעבר כי ד"ר נחשון קנולר ישמש כממלא מקום מנהל המחלקה הנוירו-כירורגית, לאחר שפרופ' סוסטיאל החליט לשוב למחלקה הנוירו-כירורגית שהקים במרכז הרפואי לגליל בנהרייה

פרופ' ז'אן סוסטיאל (צילום: "שיבא")

המרכז הרפואי "שיבא" הודיע בסוף השבוע שעבר על מינויו של ד"ר נחשון קנולר (63) לממלא מקום מנהל המחלקה הנוירוכירורגית. מדוברות "שיבא" נמסר, כי הוא יחליף את מנהל המחלקה עד כה, פרופ' ז'אן סוסטיאל.

בית החולים מסר, כי פרופ' סוסטיאל נכנס לתפקידו כמנהל המחלקה הנוירוכירורגית ב"שיבא" בתחילת דצמבר 2016. עם זאת, באחרונה קיבל הצעה לחזור למחלקה הנוירו-כירורגית שהקים במרכז הרפואי לגליל בנהרייה. כלי התקשורת דיווחו בעבר, כי פרופ' סוסטיאל עשוי לכהן בשני בתי החולים במקביל, אולם "שיבא" הודיע כי הרופא יעזוב את בית החולים בימים הקרובים.

ד"ר נחשון קנולר (צילום: פרטי)

ד"ר נחשון קנולר (צילום: פרטי)

ד"ר נחשון קנולר שימש עד כה כמנהל היחידה לניתוחי עמוד שדרה ב"שיבא". הוא בוגר בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים ושירת לאחר השלמת לימודיו במסגרת העתודה האקדמית כרופא בחטיבת הצנחנים ובשייטת 13. בשנת 1983 החל בהתמחותו במחלקה הנוירוכירורגית ב"שיבא". בשנת 1987 חזר לצה"ל ופיקד על יחידת החילוץ והפינוי בהיטס (669) בחיל האוויר. כשסיים את התפקיד חזר למחלקה הנוירוכירורגית וסיים בה את התמחותו.

בשנת 1991 החל השתלמות בחבלות ראש ועמוד שדרה וניתוחי עמוד שדרה במרכז "שוק" לטראומה, בבולטימור שבמדינת מרילנד בארה"ב, בו מילא כמה תפקידים. ביניהם, במשך שנה ומחצה, כיהן כמנהל המחלקה לחבלות ראש ועמוד שדרה. בשנת 1994 חזר למרכז הרפואי "שיבא" והקים את יחידת הטראומה בבית החולים. במקביל החל בקידום הטיפול בחבלות ראש וחוט שדרה ומשנת 2001 כאמור משמש כמנהל היחידה לניתוחי עמוד שדרה.

ד"ר קנולר הוא ממייסדי החברה הישראלית לטראומה, מחלוצי הדרכת ATLS בישראל, חבר המועצה הלאומית לטראומה, ממייסדי האיגוד הישראלי לעמוד שדרה ומשמש כיו"ר האיגוד משנת 2014.

חלק ניכר מזמנו משקיע ד"ר קנולר בחינוך ובהוראה בארץ ובעולם. הוא רואה בכך ייעוד אישי. הגשמת הייעוד הזה מתבטאת בהכשרת דור חדש של מנתחי עמוד שדרה (אורתופדים ונוירוכירורגים), שחלקם כבר ממלא תפקידי ניהול של יחידות ומחלקות בבתי חולים שונים בארץ.

בנוסף, הוא מרצה אורח מבוקש בכנסים רבים, הדריך וניתח בסין, מונגוליה, אזרבייג'אן ופולין. הוא השתתף כחוקר ראשי במחקרים קליניים בארה"ב בנושא חבלות ראש וחוט שדרה ובמחקרים בינלאומיים נוספים הנעשים במרכזי הנוירוכירורגיה בישראל. ד"ר קנולר היה חוקר ראשי וחבר בוועדות ניהול מחקר בינלאומי בכמה מהמחקרים בתחומים אלו.

בשנת 2000 היה ד"ר קנולר הראשון בעולם שהשתיל מקרופאגים מאוקטבים בפצוע חוט שדרה. בנוסף, משתף פעולה עם פרופ' שולמית לוינברג מהפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון בתחום השתלת רקמות מתאי גזע בפגיעות חוט שדרה.

נושאים קשורים:  חדשות,  פרופ' ז'אן סוסטיאל,  ד"ר נחשון קנולר,  מינויים,  המרכז הרפואי "שיבא",  המרכז הרפואי "העמק"
תגובות
18.04.2017, 12:51

בהצלחה לנחשון-
איש (מענטש) ומקצוען