חדשות

הורי הילדים המטופלים במחלקה המטו-אונקולוגית ב"הדסה" הציעו לסייע בגישור

לפי דיווח ב"ידיעות אחרונות", מדובר בצעד מתואם עם הרופאים שהודיעו על התפטרותם, וחלקם עשויים למשוך את מכתבי ההתפטרות שלהם

נציגי משפחות ילדים החולים בסרטן ומטופלים ב"הדסה" (צילום: ועדת הבריאות של הכנסת)

נציגות הורי הילדים המטופלים במחלקה ההמטו-אוקולוגית ב"הדסה" הציעו לשר הבריאות לשמש כמגשרים בין רופאי המחלקה לבין הנהלת בית החולים, בניסיון לפתרון המשבר. מכתב בנושא הזה בחתימת בא כוחם, עו"ד אליעד שרגא, הועבר לשר יעקב ליצמן.

על פי דיווח ב"ידיעות אחרונות" היום (ג'), "ההערכה היא שזה צעד מתואם בין ההורים לרופאים שטיפלו לאורך שנים בילדים באותה מחלקה וההערכה שגם הרופאים יסכימו להליך הגישור". עוד נמסר, כי "גורמים הבקיאים בפרטי הסכסוך מעריכים שהרופאים יסכימו להגיע לפשרה כלשהי ולפחות חלקם ימשכו חזרה את מכתבי ההתפטרות ויישארו לעבוד בהדסה".

בשבוע שעבר נפגשה נציגות ההורים עם השר ליצמן. הוא קרא למצות את הליך הגישור בין הרופאים לבין הנהלת בית החולים והבטיח שידאג לרצף הטיפולי בילדים "בין אם יבוצע בהדסה ובין אם ייעשה בבית חולים אחר שבו יבחרו ההורים". ליצמן גם דחה נחרצות את הבקשה לפתוח מחלקה חדשה עם הצוות הפורש ב"שערי צדק".

"במערכת הבריאות מעריכים שאם ההורים ועו"ד שרגא ישמשו מגשרים בין הצדדים יאותו כנראה הרופאים המתפטרים או לפחות חלק מהם לשבת למו"מ עם הנהלת 'הדסה'"

במכתב הנוכחי לשר נכתב: "חשיבות הקשר האישי והתומך בין הילדים לרופאיהם האישיים, יחסי האמון שנרקמו ורציפות הטיפול הם קריטיים להצלחת הטיפול ואף יש בידם כדי להגדיל באופן משמעותי את סיכוי ההחלמה. מנגד, החלפת הרופאים האישיים של ילדינו פוגעת במצבם הבריאותי, בחוסנם הנפשי ובסיכויי החלמתם".

הורי הילדים ציינו, כי השר עצמו אמר להם שהפתרון הנכון לסיום המשבר הוא גישור בין הצדדים לישוב המחלוקת בהסכמה ושהוא אף ביקש את עזרתם כדי להביא את הרופאים לשולחן המשא ומתן.

לפי הדיווח, הורי הילדים ביקשו שבמשא ומתן ייטלו חלק כל המעורבים במחלוקת: משרד הבריאות, הנהלת "הדסה" עין כרם, צוות רופאי המחלקה ההמטו-אונקולוגית וגם הנהלת בית החולים "שערי צדק". במשרד הבריאות הביעו התנגדות להשתתפות "שערי צדק" בהליך הגישור.

בדיווח נמסר, כי "במערכת הבריאות מעריכים שאם ההורים ועו"ד שרגא ישמשו מגשרים בין הצדדים יאותו כנראה הרופאים המתפטרים או לפחות חלק מהם לשבת למו"מ עם הנהלת 'הדסה'... ברור לחלוטין שההורים פועלים תחת חסות הרופאים".

בשלב זה אמורים ששה רופאי המחלקה ההמטו-אונקולוגית, ובראשם מנהל המחלקה פרופסור מיקי וינטראוב, לסיים את עבודתם בהדסה בתחילת יוני. הודעת ההתפטרות הוגשה לפני כששה שבועות. הסיבה למהלך היתה מחלוקת קשה עם מנהל "הדסה" פרופסור זאב רוטשטיין סביב החלטה לבצע השתלת מח עצם לילדים חולי סרטן במחלקה של חולים מבוגרים. זמן קצר לאחר הגשת מכתב ההתפטרות הודיע רוטשטיין כי מצא מנהל חדש למחלקה - ד"ר גל גולדשטיין, שיגיע ל"הדסה" מ"שיבא".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה",  משבר ב"הדסה",  פרופ' מיקי וינטראוב,  פרופ' זאב רוטשטיין,  התפטרות,  גישור,  משרד הבריאות
תגובות