חדשות

משרד הבריאות הורה לבצע איסוף מהשוק של מזרקי אפיפן משתי סדרות

ההודעה פורסמה לאחר שהיצרנית האמריקנית של המזרק, המשמש לטיפול חירום בתגובות אלרגיות, הודיעה על כשל מכני שעשוי להפוך את המזרק ללא יעיל

מזרק "אפיפן" לטיפול חירום בתגובה אלרגית (צילום: אילוסטרציה)

משרד הבריאות הודיע הבוקר (א) על מבצע איסוף מהשוק (Recall) של מזרקי אפיפן המשמשים לטיפול חירום בתגובות אלרגיות. אתמול הכריזו על צעד זה היצרנית האמריקנית של המזרק, חברת מיילן, ויבואנית המוצר בארץ, חברת תרופארם.

הסיבה למבצע ההחזרה היא אזהרה אפשרית מפני תקלה במזרקים. בישראל תבוצע החזרה מהשוק של מזרקים משתי סדרות ייצור. החשד הוא שיש בהם תקלה ברכיב במזרק, שעלול לגרום לכשל בהפעלתו. מדובר במזרקי אפיפן ילדים מסדרה 6GN215, אריזה כפולה, ואפיפן סדרה 6GM072, אריזה כפולה.

התוקף של שני התכשירים יפוג בספטמבר 2017. האריזות נמכרו בבתי מרקחת פרטיים ודרך קופות החולים. בהנחיית משרד הבריאות הודיעה תרופארם על איסוף התכשירים הללו מהשוק.

הודעת משרד הבריאות מציינת, כי המטופלים שברשותם מזרקים מהסדרות הנ"ל יכולים להמשיך ולהחזיק בהם ובמידת הצורך להשתמש, עד להחזרתם לבית המרקחת, אך כי רצוי לבצע את ההחלפה בהקדם.

"סיבת האיסוף מהשוק היא תקלה אפשרית באחד מרכיבי המזרק - אך לא בחומר התרופתי עצמו", מדגישה ההודעה המשותפת של משרד וחברת תרופארם. על פי פרסומי ה־FDA וחברת מיילן מספר הדיווחים שהתקבלו עד כה על התקלה - מועט. בישראל לא דווחה עד כה שום תקלה דומה. ההחזרה מהשוק מתבצעת כמהלך של זהירות המונעת.

נושאים קשורים:  חדשות,  איסוף מהשוק,  recall,  אפיפן,  אלרגיה,  משרד הבריאות
תגובות
02.04.2017, 10:30

הפשלות של מיילן נמשכות
http://doctorsonly.co.il/blogs/15962-%d7%90%d7%91%d7%a0%d7%a8-%d7%a8%d7%a9%d7%a3/1627/
כעת יש חשש שהחולים יאבדו אמון במזרקים... הרגולטורים חייבים להתערב ולכפות על מיילן בקרת איכות קפדנית