חדשות

תורם מציע מיליון דולר תמורת המשך העבודה במחלקת המטו אונקולוגיה ילדים ב"הדסה"

לפי דיווח ב"ידיעות אחרונות", תורם מציע להעביר כמיליון דולר ל"הדסה", בתנאי שהצוות הבכיר שהודיע על עזיבת בית החולים יישאר וימשיך את העבודה בו

המרכז הרפואי "הדסה" בעין כרם (צילום: אילוסטרציה)

איש עסקים מוכר, שביקש להישאר בעילום שם, מציע תרומה של מיליון דולר למחלקה להמטואונקולוגיה ילדים ב"הדסה" עין כרם, במטרה להוסיף לה 12-8 מיטות ולאפשר את המשך הפעלתה. התנאי שלו: צוות הרופאים שהגיש בשבוע שעבר את התפטרותו יישאר במחלקה ולא יעזוב; כך מדווח הבוקר (א') "ידיעות אחרונות"

בדיווח נמסר, כי תחילה הציע התורם 1 מיליון שקל אבל אז נאמר לו שהסכום אינו מספיק – ובעקבות כך העלה את הסכום שהביע נכונות לגייס ולתרום למחלקה.

כיום במחלקה יש רק 4 מיטות. המשבר בין הרופאים להנהלת בית החולים פרץ כאשר המנכ"ל פרופסור זאב רוטשטיין החליט שההשתלות בילדים ייעשו גם במחלקת ההשתלות למבוגרים. הרופאים התנגדו לכך נחרצות מטעמים רפואיים-מקצועיים. בין הצדדים התפתח עימות שהלך והחריף עם הזמן. בשבוע שעבר הודיע מנהל המחלקה, פרופסור מיקי וינטראוב, ובעקבותיו עוד חמישה מהרופאים בצוות שלו, כי הם יעזבו את "הדסה" ביוני.

העיתון מסר, כי פניית התורם הועברה להנהלת "הדסה" ולרופאים המתפטרים בתיווכה של ח"כ איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני) והרופאים אמורים להשיב היום או מחר אם לאחר הצעת התורם, יהיו מוכנים לגשת להליך גישור כדי לסיים את המשבר.

"אני מקווה שההצעה הנוכחית תבשיל על מנת למצוא פתרון לילדים חולי הסרטן", אמרה ח"כ נחמיאס-ורבין. "ההצעה נועדה לתת מענה למצוקת המיטות. כולי תקווה שהרופאים יסכימו להישאר לטובת הילדים".

פרופ' אליעזר רחמילביץ', שהיה מחלוצי השתלות מח העצם ב"הדסה" והשתתף בשבוע שעבר בדיון בכנסת שעסק במשבר בבית החולים, אישר ל"ידיעות אחרונות" את דבר הצעת התרומה. העיתון ציטט אותו: "אדם מוכר וידוע התקשר אליי ואמר שהוא מזועזע מהסיפור. לדבריו, אם יש בעיה של תקציב הוא מוכן לפתוח את הכיס ולתרום".

שינוי כיוון של החשב הכללי בנוגע ל"הדסה"

בתוך כך מדווח היום העיתון "כלכליסט", כי משרד האוצר העביר ל"הדסה" עוד 20 מיליון שקל במסגרת הליך ההבראה, באיחור של שלושה חודשים מהמועד שנקבע בהסכם בין בית החולים למדינה. העברת הכסף עוכבה על ידי החשבת הכללית הקודמת באוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, בשל סכסוך מתמשך שהיה לה עם הנהלת "הדסה". החשבת טענה כי "הדסה" לא ממלאת אחר חלקה בהליך ההבראה.

החשב הכללי שהחליף אותה בתפקיד, רוני חזקיהו, הודיע שישתף פעולה עם מנכ"ל "הדסה" פרופסור רוטשטיין "כדי לפתור את משבר הדסה". העיתון מסר כי חזקיהו ומנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד החליטו למעשה על שינוי כיוון ביחס המשרד להליך ההבראה של בית החולים, וככל הנראה זירזו את העברת הכספים.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה",  תרומה,  פרופ' זאב רוטשטיין,  פרופ' מיקי וינטראוב,  משבר ב"הדסה"
תגובות
אנונימי/ת
13.03.2017, 07:45

מה שלא הושג בניהול הדסה במשך שנה מאז 01-02-17 לא יושג בניהול זה עתה:
חסר התקשורת המשווע בין מנהל ביה"ח לרופאיו לא מאפשר התנהלות שפוייה
ועניינית של ביה"ח.
עיקור-הקפאת פעולת הועד הרפואי היא חלק מהנ"ל.
עצירת מסלולי הקידום האקדמי לרופאי המוסד מזה שנה יוצרת בקרבם תסכול והעדר מוטיבציה .
קיום מוסד אקדמי ללא קידום אקדמי איננו מתקבל על הדעת.
הקלות הבלתי נסבלת של עידוד בפועל של רופאים בכירים מצטיינים לעזוב את המוסד
עקב הרעת תנאי עבודתם ו-או אי קידומם מחבלת בבסיס האיכות הייחודית של
רופאי הדסה.