חדשות

המשבר ב"הדסה": "איני יכול להיות אחראי יותר שניתן הטיפול הטוב ביותר"

כך כתב פרופ' מיקי וינטראוב במכתב ההתפטרות שלו, בו הודיע כי יעזוב את בית החולים ביוני; חמישה רופאים נוספים מהמחלקה הצטרפו לצעד: פרופ' שושנה וילק, ד"ר מירה חריט, ד"ר טל בן-עצמי, ד"ר איריס פריד וד"ר יאיר פלד; מחר: דיון בוועדת הבריאות של הכנסת

שביתה בבתי החולים. צילום אילוסטרציה: פלאש 90

(עודכן 11:41) ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת תקיים מחר (ג') דיון דחוף במשבר ב"הדסה", עקב הודעת מנהל המחלקה ההמטו-אונקולוגית וחמישה רופאים בכירים במחלקה על עזיבת בית החולים, בעקבות סכסוך עם ההנהלה בשל שינויים ארגוניים ופרסונליים. יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אללוף, הודיע שהוועדה חייבת להתערב במהירות. "חיי ילדים מוטלים כאן על הכף וחייבים למצוא לכך פתרון ובמהירות", אמר.

אתמול הודיע מנהל המחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים במרכז הרפואי "הדסה" בירושלים, פרופסור מיקי וינטראוב, ביחד עם חמישה רופאים בכירים במחלקה, כי הם מתפטרים, וכי יעזבו את בית החולים ביוני. חמישה הרופאים שהצטרפו להתפטרותו של פרופ' וינטראוב הם: פרופ' שושנה וילק, ד"ר מירה חריט, ד"ר טל בן-עצמי, ד"ר איריס פריד וד"ר יאיר פלד.

במכתב ההתפטרות כתב פרופ' וינטראוב: "זה רגע קשה ועצוב בשבילי, רגע של שבר אמיתי. אך לאור התנהלותה של ההנהלה איני יכול להמשיך להיות אחראי כלפי הילדים וכלפי ההורים על מתן הטיפול הטוב ביותר לילדיהם. בחודשים הקרובים אשקיע מאמץ מרבי לדאוג להעברה מסודרת של המטופלים לידי הצוותים שייקחו על אחריותם את הטיפול בילדים, בין אם ב'הדסה' או במרכזים אחרים".

פרופ' וינטראוב: "לאור התנהלותה של ההנהלה איני יכול להמשיך להיות אחראי כלפי הילדים וכלפי ההורים על מתן הטיפול הטוב ביותר לילדיהם"

היום (ב') דווח, כי הורי הילדים המטופלים, לצד הורים של ילדים שטופלו במחלקה בעבר, הקימו ועד פעולה. "אנחנו חוששים לעתיד ילדינו ומרגישים ששר הבריאות הפקיר את הילדים לטובת שיקולים אחרים", אמר אחד ההורים ל"ישראל היום", "אנו מבקשים ודורשים משר הבריאות: אשר את מעבר המחלקה ל'שערי צדק', כדי שקריסת המחלקה לא תהיה רשומה על שמך".

בחודש שעבר דחה משרד הבריאות את בקשת בית החולים "שערי צדק" לפתוח מחלקה המטו-אונקולוגית ילדים חדשה, ולקלוט בה את ששת הרופאים מ"הדסה".

אחד מההורים האחרים אמר לעיתון: "זה יום שחור לבית החולים 'הדסה'. שליח משמיים שעשרות שנים הציל חיים של מאות ילדים עוזב את המקום שהיה בשביל בנינו יותר מבית – והכול בגלל פוליטיקה זולה של שר הבריאות יחד עם מנכ"ל 'הדסה'".

הרקע להתפטרות פרופסור וינטראוב וצוותו, כפי שמסרו, הוא שנפגעו תנאי המשך עבודתם ב"הדסה". לדבריהם, פרופ' רוטשטיין החליט לאחד את שתי המחלקות להשתלת מח עצם – זו של הילדים עם זו של המבוגרים. הצוות הרפואי בהמטואונקולוגית ילדים טוען שאיננו יכול לקחת אחריות מקצועית במהלך כזה, וכי השתלות צריכות להתבצע במחלקה ייעודית לילדים. בנוסף, טוען הצוות כי הצעד גורר שינויים פרסונליים, הכוללים העברת רופאים מהמחלקה.

מנכ"ל הדסה, פרופסור זאב רוטשטיין, מתח ביקורת על הצעד בו נקטו הרופאים ואמר לאתר Ynet כי מדובר בפוליטיקה פנימית וסכסוך על בכירות, ולא על מהות הטיפול. "יש רופאה מאוד מוכשרת. הייתי אומר שהיא על גבול הגאונות, אולי יותר מזה. היא זאת שמבצעת את השתלות מח העצם בילדים בשנים האחרונות בהצלחות גדולות מאוד. היא זוהתה על ידינו ככוכבת וקידמנו אותה לתפקיד מנהלת המחלקה להשתלת מח עצם, אחד מהחשובים ביותר ב'הדסה'. יכול להיות ש(הרופאים) חשבו שאולי זה מגיע להם ולא לה". לדבריו, "ברור שזו פוליטיקה פנימית. מבחינת הנושאים המקצועיים לבי שקט לגבי הטיפולים שהילדים מקבלים, הן במחלקה לילדים והן במחלקה להשתלת מח עצם".

פרופ' רוטשטיין הוסיף בדבריו לאתר: "לא ציפיתי להתנהגות כזאת של רופאים מתוך הבית. חשבתי שהוא מאוד חשוב להם - למרות הפגיעה האישית כתוצאה מצעדי ההבראה". לדבריו, "בשלושה החודשים הבאים, עד יוני, המחלקה ממשיכה לתפקד. הרופאים לשמחתי הרבה הודיעו שהם עוזבים רק ביוני ולא היום. תפקידי בחיים לדאוג לכך שכל אמא תצא עם חיוך על הפנים, אין לי תפקיד אחר בחיים".

עו"ד ארנה לין, המייצגת את הרופאים המתפטרים, מסרה בשמם ל"מעריב": "זה חודשים שהרופאים מנסים לשכנע את פרופסור רוטשטיין כי ההחלטה שקיבל לבצע את השתלת מח עצם בילדים במחלקה למבוגרים היא לא נכונה. פרופסור רוטשטיין ציפה שהרופאים ופרופסור וינטראוב יהיו אחראים על המטופלים הללו – והם לא היו יכולים לעשות זאת. לא רק הם חושבים כך - כל הממסד האונקולוגי חושב כך. הרופאים ראו שאינם מסוגלים לשכנע אותו ולא נותרה להם ברירה אלא להתפטר. הם איפשרו לבית החולים להתארגן ולמצוא חלופות במשך 3 חודשים ובינתיים הם ממשיכים לעבוד כרגיל".

משרד הבריאות מסר אתמול בתגובה, כי הוא "פועל מזה תקופה ארוכה למצוא פתרון בין הנהלת הדסה לבין מנהל המחלקה. אנו מצרים על הגעת הצדדים למבוי סתום ואנו בטוחים כי רק טובת הילדים לנגד עיני כל הצדדים.

"שר הבריאות קורא לצדדים להגיע לעמק השווה לטובת הילדים. במקביל שוחח שר הבריאות עם מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין, והבהיר כי יש להבטיח שהמחלקה תישאר ערוכה למענה מתאים בכל סיטואציה אפשרית.

"משרד הבריאות ימשיך לפעול בכל דרך, גם במהלך החודשים הקרובים עד מועד הכניסה האפשרית של ההתפטרות לתוקף, לסייע להדסה ולרופאי המחלקה, לוודא את השמירה על הרצף הטיפולי לטובת הילדים".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה",  משבר ב"הדסה",  פרופ' מיקי וינטראוב,  פרופ' זאב רוטשטיין,  התפטרות
תגובות
אנונימי/ת
06.03.2017, 18:53

ייקוב הדין את ההר?
כך להתייחס לצוות רופאים מסור ונאמן?
למדנו שקידום והקפצה של "טאלנטים" היה גם ה-MO של המנהל הקודם של שיבא... ומה יצא מזה? התמרמרות, כעסים, הסרת אחריות וחוסר שיתוף פעולה.
זמן לרדת מהעץ ולהכניס את כל עובדי הדסה לתכנית מרשל של הבראה- בהסכמה, ברצון טוב ובשיתוף פעולה

אנונימי/ת
06.03.2017, 19:36

ילדים הם עולם מיוחד לא לתת לאחד את המחלקות בשום אופן .רק מומחים בטיפול בילדים צריכים לתת את כל הטיפולים לילד עד גיל ההתבגרות

אנונימי/ת
06.03.2017, 21:07

זאב רוטשטיין מביא את תרבות הניהול הגרועה של שיבא להדסה.
אדם חסר כל מיומנויות בינאישיות שמערכת ראויה היתה צריכה להוקיע מזמן. אין ניגודים כל כך קיצוניים כמו האיש הזה שלא ראוי לתואר רופא והאדם , הרופא שהוא דוגמא ומופת לרופא - מיקי ויינטראוב.

אנונימי/ת
07.03.2017, 01:12

אולי מישהו יכול להסביר למה כל התחברות ל DOCTORS ONLY מחייבת לרשום את האימייל שלי ואת הסיסמה ? הרי האתר מזהה אותי מיד. זה טרטור לשמו .. לא מצאתי מקום שבו אוכל להביע את תגובתי זו. .הנוכל לצפות מהנהלת האתר הבנה ?

אנונימי/ת
07.03.2017, 12:24

שלום,
הבעיה שאתה מתאר נשמעת כבעיה בהגדרות הדפדפן שלך, נשמח שתפנה אלינו ל[email protected] כדי שנוכל לסייע.
בברכה,
מערכת דוקטורס אונלי

אנונימי/ת
07.03.2017, 17:49

מהכרות רבת שנים מעבודתי תחת פרופ' רוטשטיין, אני מסכים עם כל הנאמר על אישיותו ויושרתו. אני מחזק את צוות הרופאים בראשות פרופ' וינטראוב ומקווה שימצא פתרון למשבר.