חדשות

משרד הבריאות מתכנן לגייס 70 רופאים למעמד "פולטיימר" בשנת 2017

כך נקבע בספר יעדי הממשלה לשנת 2017, לפי דיווח הבוקר (א') ב"דה מרקר"; המשרד מאשים ביורוקרטיה ממשלתית בכך שתכנית ה"פולטיימרים", שנועדה לקיצור תורים ולחיזוק המערכת הציבורית, טרם יצאה לדרך, ומקווה לגייס אליה 400 רופאים בשנים הקרובות

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן

משרד הבריאות הציב לעצמו יעד להוסיף ב-2017 כ-70 רופאים לתכנית ה"פולטיימרים", שנועדה לקצר את זמני ההמתנה לניתוחים ולחזק את הרפואה הציבורית; על היעד דיווח הבוקר (א') העיתון "דה מרקר", על פי "ספר יעדי הממשלה לשנת 2017".

"כלכליסט" מדווח בהקשר זה, כי משרד הבריאות צפוי להזרים כ-780 מיליון שקל לתכנית לקיצור תורים השנה, שכוללת העסקת "פולטיימרים", אלא ש"לדברי גורמים רבים במערכת הבריאות הסכום לא מספיק". במשרד מקווים לגייס בשנים הקרובות 400 רופאים למודל ה"פולטיימרים".

בדיווח נמסר עוד, כי האתגר המרכזי של משרד הבריאות לשנים הבאות הוא "ההיערכות להזדקנות ההמונית של האוכלוסייה, כאשר המדינה עדיין לא ערוכה לכך". עוד נמסר, כי מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הדגיש כי הגידול באוכלוסיית הקשישים מחייב מהלכים משמעותיים. הוא מסר כי חובת המדינה היא לבצע את רפורמת הסיעוד שבמסגרתה יעלה מס הבריאות לצד הגדלת שעות הסיעוד בבית, טיפולי הבית ושיפור הרצף הטיפולי.

בשנה הקרובה, דווח, מתכוון המשרד "לעסוק... בפישוט וביצירת אחידות בתהליך הזכאות בין הלשכות השונות, להפוך את הטפסים והבדיקות לידידותיים הרבה יותר ולוותר על החובה להחתים ערבים".

"דה מרקר" מדווח כי יעדי 2016, שהוצגו בפרסום המקביל שפורסם בשנה שעברה, הושגו רק בחלקם. בתחום חיזוק מערכת הבריאות הציבורית וקיצור התורים ההישגים חלקיים ביותר, דווח. במיוחד צעד שילוב ה"פולטיימרים" - הרופאים שיעבדו רק בבתי החולים הציבוריים שעות ארוכות תמורת שכר גלובלי גבוה יותר, עדיין לא יצא לפועל. כך גם חוק הצינון, הקובע כי רופאים לא יוכלו לנתח באופן פרטי מטופלים שראו במערכת הציבורית למשך כמה חודשים מהמפגש הציבורי.

משרד הבריאות טוען, שהביורוקרטיה הממשלתית עיכבה את המהלכים הללו וכי הם יקרו בחודשים הקרובים.

יעד שהושג, דיווח העיתון, הוא העובדה שהביטוחים המשלימים עברו ממתכונת החזר להסדר, ובחירת הרופאים נעשית מרשימות סגורות. תשלום ההשתתפות העצמית בלבד כולל גם את עלות האביזרים והאשפוז. מתכונת זו החליפה את השיטה הקודמת, שבה נעשה תשלום למנתח, לבית החולים הפרטי ולאביזר, וקבלת החזר חלקי מהביטוח המשלים.

בתכנית העבודה של משרד הבריאות ל-2017 גם נקבע היעד להתקדם בתכנית להעלות את שיעור החולים במחלות הסופניות המקבלים בקהילה טיפול פליאטיבי מ-15% בהדרגה ל-40% עד סוף 2021. כן נקבע יעד נוסף: הורדה ב-70% במספר הקשירות בבתי החולים הפסיכיאטריים עד סוף 2019. המשרד גם מעוניין להגדיל את מספר האחיות המתחילות בשנים הקרובות בלימודיהן בבתי הספר לסיעוד ליותר מ-500.

כמו כן קבע משרד הבריאות יעד, לפיו עד סוף 2019 כל בתי החולים וכל הקופות יעמדו בתכנית העבודה המתוקצבת (כיום עומדים בה רק עשרה גופי בריאות). בנוסף, יפעל המשרד להקמת בית החולים השיקומי החדש ב"פורייה" עד סוף 2021 להקמת בית חולים כללי חדש בנגב, ויתכן שגם בקריות, עד סוף 2025.

נושאים קשורים:  חדשות,  קיצור תורים,  מודל פולטיימר,  ספר יעדי הממשלה,  ביטוח סיעודי,  רפואה פרטית,  רפואה ציבורית
תגובות
אנונימי/ת
06.03.2017, 19:39

חוק ההסדרים החמיר את התורים בבתי החולים הציבוריים. פגע בפרנסתם של הרופאים. גרם נזק לחולים. כסף לא עבר לרפואה הציבורית. החידוש הגדול : חברות ביטוח שמטרתם עשיית רווחים מנהלים את הרפואה הציבופרטית. קובעים מי יטפל בחולים ברשימות תמוהות. מנהלים את הרופאים והחולים.

אנונימי/ת
06.03.2017, 21:01

אנרכיה

עוד סדרת הבטחות ללא כיסוי!..
עוד יעדי פעילות ללא מצאי כח-אדם למימושם...
בקיצור, העדר מוחלט ומוסכם עם האוצר של תכנון רכ שנתי ארוך טווח לתפעול המערכת הזאת,הסבוכה והמורכבת ביותר, מערכת הבריאות הציבורית!
פרופ' תיאו דב גולן.