חדשות

ד"ר ניקולה מאג'ו נבחר להוביל יוזמה חדשה של הליגה הבינלאומית נגד אפילפסיה (ILAE)

ד"ר ניקולה מאג'ו הוא נוירולוג בכיר במרכז הרפואי "שיבא"; ה-ILAE בשיתוף "ויקיפדיה" ינהל פרויקט שמטרתו לשפר את יכולות האבחון והטיפול במחלה

ד"ר ניקולה מאג'ו (צילום: "שיבא")

ד"ר ניקולה מאג'ו, נוירולוג בכיר במרכז הרפואי "שיבא" בתל השומר, נבחר על ידי הליגה הבינלאומית נגד אפילפסיה (ILAE) להוביל יוזמה חדשה בתחום האפילפסיה, הצפויה לשנות את אופן ניהול המחלה וכן את התפישה והחינוך הנוגעים לה.

במסגרת היוזמה החדשה, ה-ILAE בשיתוף "ויקיפדיה" ינהל פרויקט שמטרתו לשפר את יכולות האבחון והטיפול במחלה, כמו גם להעצים את מקורות הידע של ספקי השירותים הרפואיים, החולים והציבור.

ד"ר מאג'ו (MD, PhD) בן 38, הוא מומחה לנוירולוגיה, נוירופיזיולוגיה ואפילפסיה במחלקה לנוירולוגיה ב"שיבא". הוא מנהל גם את המעבדה היישומית לנוירופיזיולוגיה בבית החולים, שמטרתה למצוא שיטות חדשות לטיפול במחלות מערכת העצבים המרכזית, שביניהן אפילפסיה. בנוסף, הוא מרצה בכיר לנוירולוגיה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב.

ד"ר מאג'ו נולד בנאפולי, איטליה, וסיים את לימודי הרפואה והכירורגיה בהצטיינות יתרה בפקולטה לרפואה וכירורגיה באוניברסיטה בנאפולי. כשעלה לישראל הצטרף למכון ויצמן למדע, שם סיים לימודי PhD והשתלמות לפוסט-דוקטורט במחלקה לנוירו-ביולוגיה. הוא זכה בכמה פרסים בינלאומיים על הישגיו המדעיים בחקר הנוירופיזיולוגיה של מערכת העצבים בהתייחס למצבי סטרס ולמערכת הדם. עם סיום עבודתו במכון ויצמן הצטרף ל"שיבא".

ד"ר מאג'ו נבחר להשתתף בתוכנית "תלפיות שיבא למנהיגות רפואית". הוא השלים את הכשרתו בנוירופיזיולוגיה קלינית ואפילפסיה בהשתלמויות שארגנה האגודה הבינלאומית נגד אפילפסיה (ILAE) וכן בתוכנית ה-EEG של אוניברסיטת דרום-פלורידה בארה"ב.

עד היום חיבר ד"ר מאג'ו יותר מ-50 מאמרים אקדמיים ופרקי לימוד בספרות המקצועית. הוא חבר מערכת בכתבי עת מדעיים ורפואיים, מרבה להופיע בכנסים בינלאומיים, חבר פעיל באקדמיה האמריקאית לנוירולוגיה, באקדמיה האירופית לנוירולוגיה, באגף הישראלי של האגודה הבינלאומית נגד אפילפסיה (ILAE) ובאגודה הישראלית למדעי המוח. כמו כן, משמש חבר בגוף המייעץ לאקדמיה האירופית לנוירולוגיה בתחומי הנוירופיזיולוגיה הקלינית, האפילפסיה והנוירולוגיה היישומית ומעורב באופן ישיר בקביעת ההנחיות הרפואיות בתחומים אלו.

"אפילפסיה", הסביר ד"ר מאג'ו, "היא בין המחלות השכיחות ביותר התוקפות את המוח, והיא פוגעת ב-1% מאוכלוסיית העולם. זו מחלה כרונית הגורמת להופעת פרכוסים. כ-30% מהחולים עמידים לטיפול התרופתי המוצע להם כיום, ולכן הם ימשיכו לסבול מפרכוסים למרות הטיפול שהם מקבלים. מסיבה זאת, ניהול המחלה בחולים אלו הוא מאתגר במיוחד בעבור הרופאים. הטיפול דורש מהם ידע מעמיק בטיפולים הפרמקולוגיים החדשניים, להכיר את האופציות הכירורגיות והחידושים הטכנולוגיים".

לדבריו, "מעבר למיומנויות הקליניות, הנוירולוגים, ובמיוחד אלו מהם שמתמחים ספציפית במחלה זאת, האפילפטולוגים, נדרשים להכשרה נוספת ברמה גבוהה ולראייה מחקרית מקיפה כדי להתמודד עם אתגרי המחלה. תפישות מוטעות לגבי ניהול מחלת האפילפסיה והטיפול בה יכולות לפגוע באופן חמור בטיפול בחולים ולהוביל לתוצאות בלתי מספקות".

ד"ר מאג'ו הוסיף: "הליגה הבינלאומית נגד אפילפסיה (ILAE) היא המוסד העולמי המוביל שבו חברים רופאים ובעלי מקצועות רפואיים אחרים כדי לקדם ולהטמיע את הידע על המחלה. הליגה תומכת בקידום המחקר, חינוך הרופאים וההכשרה שלהם במטרה לשפר את האבחון והטיפול שייתנו לחולים וגם למניעה. בין חברי הועדה של הליגה הבינלאומית מומחים מהמובילים בעולם מתחום הזה".

נושאים קשורים:  חדשות,  אפילפסיה,  יוזמה,  חדשנות,  ויקיפדיה,  ד"ר ניקולה מאג'ו,  הליגה הבינלאומית נגד אפילפסיה
תגובות

מטובי תלמידי, יהיה בעזהש מספר 1 בעולם בתחום