חדשות

ד"ר נטע אדלר תעמוד בראש שירות חדש לשחזור השד ב"הדסה" עין כרם

ד"ר אדלר אמרה, כי "יש באחרונה לא מעט כריתות שד דו-צדדיות לשם מניעה"; "הדסה" הודיע כי ייתן קדימות לטיפולים במסגרת השירות, משום שלרוב הם מערבים מקרי סרטן

ד"ר נטע אדלר (צילום: "הדסה")

המרכז הרפואי "הדסה" עין כרם הודיע אתמול (א') על פתיחת שירות חדש לשחזור שד בבית החולים. את השירות תנהל ד"ר נטע אדלר.

ד"ר אדלר, בת 40, למדה רפואה בפקולטה לרפואה של "הדסה" והאוניברסיטה העברית בירושלים. היא עברה התמחות-על בתחום שחזור השד ומיקרוכירורגיה באוניברסיטת שיקאגו בארה"ב. בשנת 2010 חזרה ל"הדסה" ועסקה בשחזור השד במסגרת המחלקה לכירורגיה פלסטית בעין כרם.

בנוסף לעבודתה כרופאה-מומחית משמשת ד"ר אלדר כמרצה בבית הספר לרפואה בנושאי כירורגיה פלסטית וחוקרת נושאים הקשורים בשחזורי השד, כמו רמות הסיבוכים בניתוחי שחזור תוך השוואת שיטות שונות לניתוחים אלו – וכן בבעיית דימוי הגוף אצל האישה שעברה ניתוח מסוג זה.

"אני רואה בתחום שחזור השד נושא רב-מערכתי", הסבירה ד"ר אדלר. "מעבר להיבטים הרפואיים של שתל, רקמה ועור, יש להתייחס גם לכלי הדם, למערכת העצבים ולהיבטים הנפשיים של המטופלת ואלו אינם דברים של מה בכך. התחום הזה תפס עניין מקצועי נרחב והעמקה רבה בשנים האחרונות וזו הסיבה שהוחלט למנות בהדסה מנהלת לשירות שחזורי השד".

השירות פועל במסגרת המחלקה לכירורגיה פלסטית. מוצע בו פגישת יעוץ טרם הניתוח, החלטה משותפת עם האישה לגבי סוג השחזור כשהיא מקובלת על כל הגורמים השותפים לטיפול – הכירורג, האונקולוג והפלסטיקאי והאישה עצמה. לאחר הניתוח מבוצע בשירות מעקב מסודר.

ד"ר אדלר מסרה, שההפניה לשירות מתבצעת דרך הכירורג או האונקולוג. "הדסה" הודיעה, כי מאחר שמדובר במקרים של סרטן חשוב שכל הפעילות שקודמת להליך הרפואי תעשה במהירות האפשרית, בזמינות מעבר לתורים הרגילים.

לדברי ד"ר אדלר, "יש באחרונה לא מעט כריתות שד דו-צדדיות לשם מניעה. מספרן עלה מאז נודע על ההליך הזה שעברה שחקנית הקולנוע אנג'לינה ג'ולי". הכריתה, ציינה עוד ד"ר אדלר, העלתה את הצורך בשחזורים על רקע אונקולוגי מניעתי. ההליך המניעתי הוא אלקטיבי לחלוטין. "אני מקווה ליישם במסגרת השירות את טכניקות השחזור הטובות ביותר שבנמצא כדי לסייע למטופלות ולהקל עליהן בכל היבטי הקבלה של מציאות חדשה בחייהן".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה",  שחזור שד,  סרטן שד,  אנג'לינה ג'ולי,  כריתה,  ד"ר נטע אדלר
תגובות