חדשות

ארגון הבריאות העולמי: עלייה ב-18% בשיעור הסובלים מדיכאון בעולם בעשור האחרון

כך מעריכים חוקרים מהארגון בדו"ח על מימדי התופעה שפורסם בסוף השבוע; לפי הדו"ח, כ-788 אלף בני אדם התאבדו כתוצאה מדיכאון בשנת 2015, ואובדנות אחראית ל-1.5% מכלל מקרי המוות ברחבי העולם; ברוב מדינות העולם קיימת בעיה בנגישות לעזרה רפואית

דיכאון (צילום: אילוסטרציה)

דו"ח חדש ועדכני שפורסם בסוף השבוע על ידי ארגון הבריאות העולמי (WHO) מעריך, כי 3.6% מאוכלוסיית העולם סובלת מהפרעת דיכאון, וכי שיעור הנשים באוכלוסייה זו גדול פי 1.5 בהשוואה לגברים.

לפי הערכת המחבר, ד"ר דן צ'יזהולם (Dan Chisholm) מהמחלקה לבריאות הנפש בארגון, בעשור האחרון חלה עלייה של 18.4% במספר הסובלים מדיכאון – 322 מיליון בני אדם ברחבי העולם - לעומת נתוני העשור הקודם.

ארגון הבריאות העולמי פירסם את הדו"ח לקראת יום בריאות הנפש בעולם שיחול ב-7 באפריל. לפי הערכת הארגון, הפרעות הדיכאון השונות גורמות להפסדים כלכליים המוערכים ב-1 טריליון דולר בשנה.

הדו"ח מציין, שברוב מדינות העולם קיימת בעיית נגישות לאבחון מוקדם ולטיפול בהפרעות דיכאון וחרדה, והתוצאה היא פגיעה באיכות החיים וסכנת התאבדויות. ההערכה היא ש-788 אלף איש שלקו בדיכאון התאבדו כתוצאה מכך ב-2015, אם כי נראה שהנתון האמתי גבוה יותר, כותב מחבר הדו"ח. אובדנות מהווה כ-1.5% מכלל מקרי המוות בעולם, והיא אחת מ-20 סיבות המוות השכיחות ביותר. בקרב בני 29-15 היא מסווגת כסיבה מספר שתיים.

רוב הסובלים מדיכאון, על פי הדו"ח, הם תושבי דרום מזרח אסיה ומדינות מערב אוקיאנוס השקט. שיעורים גבוהים של דיכאון נרשמים בקרב נשים בעשור השביעי והשמיני לחייהן. למשל, ההערכה היא כי 7.5% מהנשים בגיל 74-55 סובלות מדיכאון, ו-5.5% מהגברים בגיל זה. דיכאון פוגע גם בילדים ומתבגרים מתחת לגיל 15, אולם בשכיחות נמוכה מזו של המבוגרים.

78% מכלל מקרי האובדנות התרחשו ב-2015 במדינות שאוכלוסיותיהן מוגדרות כבעלות הכנסה נמוכה עד בינונית.

ד"ר צ'יזהולם מסר בתדריך לתקשורת בארה"ב, כי על פי ההערכות הצוות שלו, עוד כ-250 מיליון בני אדם בעולם סובלים מחרדות, מסוגים שונים של פוביות, מהתקפי פאניקה, מהתנהגויות טורדניות-אובססיביות ומהפרעות פוסט-טראומה.

נושאים קשורים:  חדשות,  ארגון הבריאות העולמי,  WHO,  דיכאון,  אובדנות,  התאבדות,  נגישות לטיפול,  בריאות הנפש
תגובות
26.02.2017, 10:32

עצוב!!!