דעות

תשובה לגדעון לוי המאשים את צוות "בילינסון" באובדן צלם אנוש

תגובה למאמר של גדעון לוי ב"הארץ": "רופאי בילינסון, איך אתם ישנים בלילה"?

אז זהו, רופאי ואחיות בילינסון "מאבדים צלם אנוש, מצטרפים אל החיילים שהרגו את ג׳לאד...״? האם מדובר באותם רופאים ואחיות שטיפלו במסירות במוחמד-עאמר ג'לאד, אשר הובא אל בית החולים עצור כחשוד שהוא מחבל שניסה לדקור חיילים?

מה מצפה מר לוי מצוות בית החולים - שנפתח חקירה משל עצמנו לבדיקת נסיבות האירוע? שנוציא צוות לתחקיר בשטח?

"הפצוע עבר 7 ניתוחים, הצוות הרפואי לא ויתר עליו באף רגע, לא חסך באמצעי טיפול ונלחם על חייו בכל התקופה הארוכה בה אושפז"

צוות בית החולים הכולל רופאים, אחיות, עובדים מכל מגזרי האוכלוסייה בארץ, ובכללם מאות ערבים, אמון על טיפול בכל חולה המגיע לשעריו. הפליט חסר הביטוח שנפצע בתאונת עבודה או בקטטה העבריין שנפצע בקרב יריות, הפליטה או התיירת חסרת הביטוח עם חשד לגידול או להבדיל הריון. וכן, כמובן, בשנה האחרונה עשרות אירועי דקירה בהם טיפלנו בקורבנות ובמפגעים ללא הבדל בהתייחסותנו הרפואית.

מר לוי ציין בשתי הכתבות לזכרו של הסטודנט מוחמד-עאמר ג'אלד, כי הוא אושפז שבועות ארוכים ביחידה לטיפול נמרץ בבית חולים "בילינסון". מוחמד אושפז באחת מתוך 14 מיטות טיפול נמרץ, כאשר בכל רגע נתון המתינו וממתינים שלושה עד ארבעה חולים קשים לאשפוז ביחידה מצילת חיים זו. הפצוע עבר 7 ניתוחים, הצוות הרפואי לא ויתר עליו באף רגע, לא חסך באמצעי טיפול ונלחם על חייו בכל התקופה הארוכה בה אושפז.

הצוות נתן מאה אחוז מאמץ בטיפול הרפואי ללא סייג, נתון שמר לוי שכח לציין.

הלזה ייקרא חוסר מצפון?

אולי הגזמת קמעה?

"בשיחה עם הצוות הם עומדים על כך כי בכל ביקוריה של האם הם היו עמה בקשר, השתדלו לאפשר לה ביקור אצל בנה ועידכנו אותה במצבו"

כלל בתי החולים בישראל, ובוודאי "בילינסון", פועלים בהצלחה בלב המציאות הפוליטית והצבאית המורכבת בארצנו. רופא ערבי ואחיות ערביות המצילים חיי חייל המועבר מפעילות קרבית וצוות יהודי המציל חיי מחבל או כזה החשוד כמחבל הינם מחזה ומציאות יום יומית. חבל שעיניו החדות של מר לוי טחו מלראות זאת.

ולגופן של הטענות: הפצוע היה במשמורת הצבא, בדומה לאסירים יהודים המגיעים בעת מחלה לבית חולים. הגישה לביקורי משפחות לחולים אלו נתונה בידי המשטרה או המשטרה הצבאית. בשיחה עם הצוות הם עומדים על כך כי בכל ביקוריה של האם הם היו עמה בקשר, השתדלו לאפשר לה ביקור אצל בנה ועידכנו אותה במצבו.

מכאן ועד הפיכת צוות מסור ומקצועי לשותפים לירי בו? הגזמת!

נושאים קשורים:  דעות,  אתיקה,  טרור,  המרכז הרפואי "רבין",  גדעון לוי,  הארץ
תגובות
אנונימי/ת
22.02.2017, 11:29

אני משוכנע שגדעון לוי ידע את העובדה שהגישה לביקורי משפחה נתונה בידי המשטרה / צה"ל.
מדובר פשוט בפרובוקטור.
אני רוצה לקוות שצוות בית החולים בלינסון יגיש תביעת דיבה נגד גדעון לוי על פיצוי של 50,000 שקלים ללא הוכחת נזק. אולי זה ילמד אותו להבא להיצמד לעובדות.
אולי כדאי שההנהלה תתבע אותו תוך הבטחת השקעת סכום הפיצוי בבית החולים (מי יודע, אולי זה יגדיל את הסיכוי שבית המשפט יפסוק סכום גבוה).

אנונימי/ת
22.02.2017, 16:46

גדעון לוי עוכר ישראל ידוע ומוכר. שילך לטיפול בשיפא בעזה לו ולקרוביו ואז נראה אותו.
דביל!

אנונימי/ת
23.02.2017, 00:37

מה יש לצפות מעיתונאי שמאל קיצוני כגדעון לוי, המאשים גם את טייסי צה״ל כי הם ה״רעים לטייס״? הוא אינו ראוי לשום התייחסות. תמוה שכבודו מר לוי מסכים לחיות בארץ של פושעי מלחמה, כובשים אכזריים וחסרי מצפון. כל עוד הוא חי פה, הוא ״שותף לפשעי המדינה״. מן הראוי שימצא לו מדינה אחרת, ליברלית, שוחרת שלום להתגורר בה. ניתן להציע את סוריה, איראן, אפגניסטן. אך כל מדינה שיבחר לגור בה, מחוץ לישראל, מקובלת עלי.

23.02.2017, 08:12

גדעון לוי הוא אדם אומלל שאיבד את שפיות דעתו בנסיון למשוך אליו תשומת לב.
בימי צוק איתן הוא האשים את טייסי חיל האויר וכינה אותם "רוצחים"!! כל מה שנותר הוא לרחם על האיש ולקוות שהחברה תקיא אותו מקירבה (אם הדבר לא נעשה כבר ע"י הרוב השפוי). חיזקו ואימצו על יכולתכם לטפל בכלל במחבל-רוצח. רוב האנשים, בושאי בארצות ערב, היו דנים אותו למוות בייסורים.

אנונימי/ת
23.02.2017, 09:16

אבל אנחנו לא בארצות ערב. לכן במקום לדון אותו למוות, אולי יש מקום לתבוע אותו על לשון הרע. שלא ימות, שיחיה וישלם על מעשיו.

אנונימי/ת
23.02.2017, 09:57

בקר טוב
מר לוי עשה קריירה לא רעה בעיתון הארץ תוך פרסום קבוע של חומר חד צדדי המלטף פורעים ופושעים שונאי ישראל ומתאר את המדינה ושליחיה כמפלצות. כעת סיים עם החיילים והמחסומים ופושט על בתי חולים. נגמר לו החומר?

אנונימי/ת
23.02.2017, 18:57

מה אתה מתרגש?
הוא לוזר סחי מתנשא שצריך משהו
שלא סתם אף אחד לא רצה לתת לו.
(סליחה על הפשטות אני לא צריך להתנסח בדיפלומטיות או להיות פוליטיקלי קורקט באנונימיות, פשוט אומר עת האמת בפשטות)

23.02.2017, 22:59

חבל על הזמן שהקדשת לעיתונאי חסר היושרה הזה.
הוא אינו ראוי לכל תגובה, פשוט להתעלם.
אנו מדינה דמוקרטית, ומותר לכל אחד לשקר ולהשמיץ כאוות נפשו תחת הכותרת של "הבעת דעה". אבל אותה דמוקרטיה מאפשרת לנו להתעלם מהשקרים שלו, אין דרך טובה יותר מאשר לא להתייחס אליו.

אנונימי/ת
28.02.2017, 11:36

הגיע הזמן גם במדינה שלנו, לא להרשות לעיתונים לכתוב כל מה שעולה על רוחם!

אנונימי/ת
19.03.2017, 23:44

מסכימה מאד עם הכתוב,
אבל האנלוגיה בסוף היתה קצת מוזרה .
(צוות רפואי ערבי שמטפל בחייל כאנלוגיה לצוות רפואי יהודי שמטפל במחבל? האם לרופאה או אח ערבי יש זיקה מיוחדת למחבלים או שחייל צה"ל עשוי לעורר בהם אנטגוניזם?... לא לזה התכוונת אבל יצא קצת צורם...).

אנונימי/ת
20.03.2017, 07:57

התשובה היא כנראה כן (לפחות אצל חלקם). זה באמת צורם אבל זוהי המציאות.