חדשות

עשרות רופאים המוכנים לעבור לצפון מחכים לתוספת תקנים של משרד הבריאות

ארגון רופאי המדינה העביר רשימה ובה שמות 75 רופאים שהתקבלו לעבודה למשרד הבריאות, על רקע הדו"חות המצביעים על השיעור הנמוך של רופאים לתושבים בפריפריה; "הרופאים לא נקלטו בשל היעדר תקנים"

המרכז הרפואי זיו בצפת. (צילום: "זיו")

ארגון רופאי המדינה העביר למשרד הבריאות רשימה של 75 רופאים שעברו את שלבי המיון לקבלתם לעבודה במרכז הרפואי לגליל בנהרייה וב"זיו" בצפת, ולא נקלטו בשל היעדר תקנים; כך מדווח הבוקר "כלכליסט".

יו"ר ארגון רופאי המדינה, ד"ר נמרוד רחמימוב, דיווח "כלכליסט", העביר באחרונה לראשת חטיבת המרכזים הרפואיים במשרד הבריאות, ד"ר אורלי ויינשטיין, את הרשימה, ובה פרטיהם של 75 הרופאים הממתינים לשיבוץ בשני בתי החולים הצפוניים.

"עשרות רופאים", הסביר ד"ר רחמימוב, "פנו לעבוד בבתי החולים בצפת ובנהריה, רואיינו על ידי מנהלי המחלקות ונמצאו מתאימים, אולם בהיעדר אישור ממשרד הבריאות לא נקלטו לעבודה. אין צורך להכביר במלים על מצוקות הפריפריה ועל המחסור במיטות אשפוז והמחסור ברופאים".

הרקע למכתב הוא הדיווחים על מצב הרפואה בפריפריה, ועל השיעור הנמוך יותר של רופאים לתושבים באזורים אלה, בהשוואה למרכז. בדיווח נמסר, כי כלפי בעיית התקינה בבתי החולים הממשלתיים נשמעת לא אחת הטענה שאיננה מותאמת לימינו ויש לעדכן אותה לאור משתנים דמוגרפיים, ביניהם הגידול באוכלוסייה והזדקנותה.

בדיווח צוין, כי התקינה הנוכחית מתבססת על הסכמים מלפני עשרות שנים שקבעו את מספר הרופאים הנדרש לפי מדדי תפוקה, מספר המיטות במחלקה ומספר הביקורים במרפאות חוץ. בתי החולים בצפת ובנהרייה, כמו כל מחוז הצפון, דווח, משוועים ליותר רופאים.

באזור הצפון הממוצע ל-1,000 נפש עומד על 2.3 רופאים, והוא השיעור הנמוך ביותר בישראל. בתל-אביב השיעור הוא 5.1 ל-1000 נפש, בירושלים 3.8, באזור המרכז 3.4, בחיפה 3.4 בדרום 3.1. הממוצע הארצי 3.5.

משרד הבריאות מסר בתגובה, כי הוא "אינו מעכב קליטת רופאים בפריפריה. איוש רופאים בתקני מדינה מתבצע על ידי בתי החולים בהתאם לכללים המקובלים בשירות המדינה. יצוין כי בהתאם להסכמה בין משרדי הבריאות והאוצר הוגדלו מכסות ההעסקה לרופאים במאות תקנים בשנים האחרונות".

נושאים קשורים:  חדשות,  פריפריה,  צפון,  ארגון רופאי המדינה,  המרכז הרפואי "זיו",  משרד הבריאות,  המרכז הרפואי לגליל בנהריה
תגובות
16.02.2017, 19:03

הצפון זקוק הרבה יותר לחיזוק רפואת הקהילה - רופאות משפחה, עובדים סוציאליים, אחיות, מרפאים בעיסוק, שינניות, רופאי שיניים - הם, יותר מכולם, אלו שיכולים למנוע הידרדרות בריאותית והצפה של בתי החולים. לזה צריך לתת תקציב ותקנים.