חדשות

בעקבות הרפורמה בקנאביס רפואי: החל קורס ההכשרה הראשון לרופאים

בקורס הראשון שמוביל משרד הבריאות לאחר אימוץ הרפורמה בתחום הקנאביס הרפואי משתתפים 25 רופאים, שיוכשרו לספק את החומר למטופלים הזקוקים לו; המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' ארנון אפק: "כתבנו תורה רפואית בעניין הייחודית למדינת ישראל"

משתתפי קורס ההכשרה לרישום קנאביס רפואי (צילום: משרד הבריאות)

הקורס הראשון להכשרת רופאים למתן מרשמים לקנאביס רפואי החל בסוף השבוע האחרון. בקורס, שיימשך כחודש, משתתפים 25 רופאים מבתי החולים ומקופות החולים בארץ. משרד הבריאות, שאירגן את הקורס כחלק מהרפורמה בקנאביס הרפואי שאומצה בשנה שעבר, מסר כי כי הוא צפוי להקל על המטופלים הזקוקים לחומר זה.

שר הבריאות, יעקב ליצמן, אמר": "זהו שלב נוסף וחשוב בתהליך להקלה על משתמשי הקנאביס הרפואי, כדי שלא יצטרכו להתבזות ולסבול מביורוקרטיה מיותרת. אנו נקל על אלה שנדרשים לזה רפואית, אך נחמיר בפיקוח כדי שהקנאביס לא יזלוג חלילה לאלו שלא צריכים לקבל אותו".

משלחת בראשות ראש ממשלת של ג'מייקה מבקרת בקורס ההכשרה לרישום קנאביס רפואי (צילום: משרד הבריאות)

משלחת בראשות ראש ממשלת של ג'מייקה מבקרת בקורס ההכשרה לרישום קנאביס רפואי (צילום: משרד הבריאות)

יובל לנדשפט, מנהל היחידה לקנאביס רפואי: ״מדינות רבות בעולם פנו אלינו בבקשה ללמוד מהשיטה הישראלית"

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף: ״אנחנו מחויבים מצד אחד לסייע לאנשים בהקלת כאב וסבל ומצד שני לשמור על בטיחות המטופלים בשימוש בצמח, שהמחקר לגביו עדיין לא נותן לנו תמונה מלאה״.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור ארנון אפק, ציין כי "מטרת הקורס היא לייצר את ההבנה והידע בקרב הרופאים כיצד יש לטפל בקנאביס לשימוש רפואי – וכל זאת על פי התורה הרפואית שאותה כתבנו והיא ייחודית לישראל".

יובל לנדשפט, מנהל היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות, הוסיף: ״מדינות רבות בעולם פנו אלינו בבקשה ללמוד מהשיטה הישראלית ואני גאה על התהליך האחראי שאנחנו מובילים במשרד״.

ביום פתיחת הקורס הגיע להתרשם ממנו ראש ממשלת ג׳מייקה אנדריו הולנס המבקר בישראל. הוא אמר כי יש בדעתו לשמור על קשר עם משרד הבריאות הישראלי בנושא זה.

נושאים קשורים:  חדשות,  קנאביס רפואי,  הכשרת רופאים,  רפורמה בקנאביס,  משרד הבריאות,  שר הבריאות יעקב ליצמן,  פרופ' ארנון אפק
תגובות
16.01.2017, 18:50

אני מאוד מקווה שיוכשרו לא לתת קנביס לכל הרמאים שמקבלים אותו כרגע....

אנונימי/ת
16.01.2017, 20:53

קשה לי להבין איך מתפעלים משיטה שעוד לא החלה לעבוד...