חדשות

ליצמן ל"כללית": העבירו מיד תקציב ל"סורוקה" או שאעביר אותו למקום אחר

על רקע אי-ביצוע החלטת הממשלה לתוספת מיטות ל"סורוקה", מאשים שר הבריאות את קופת חולים "כללית", הבעלים של ביה"ח, בהסטת הכסף לייעוד אחר, ומאיים: "אם בתוך שבועיים לא ייפתחו 89 מיטות האשפוז בסורוקה ו-20 מיטות השיקום – אעביר את הכסף לצרכים אחרים"

סגן שר הבריאות ליצמן. צילום: פלאש 90

שר הבריאות יעקב ליצמן הצהיר אתמול אתמול (ג') בדיון סוער שנערך בוועדת הכנסת לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי, כי הכסף שהובטח לבית החולים "סורוקה" לתוספת מיטות הועבר, אלא ש"שירותי בריאות כללית" - הבעלים של בית החולים בבאר-שבע - מעכבת את העברתו. הדיון נערך לרגל יום המודעות לבריאות בכנסת, שלווה בדיונים בבוועדות שונות.

"משרד הבריאות אישר לסורוקה 98 מיטות ו-20 מיטות שיקום", אמר ליצמן, "אך זה לא קרה ונפתחו רק 9 מיטות. בין 2014 ל-2016 השקענו ב'סורוקה' את הסכום הגבוה ביותר שהקצבנו לאיזשהו בית חולים בארץ עבור בינוי ותשתיות. אם לא ייפתחו מיטות אני אקח אותן ואעביר לבית חולים אחר"

ליצמן: "בין 2014 ל-2016 השקענו ב'סורוקה' את הסכום הגבוה ביותר שהקצבנו לאיזשהו בית חולים בארץ עבור בינוי ותשתיות"

ליצמן הוסיף, כי כבר סוכם עם ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' כי יוקם בעירו בית חולים חדש, ובתוך שלושה חודשים תונח אבן הפינה. "אם בתוך שבועיים לא ייפתחו 89 מיטות האשפוז בסורוקה ו-20 מיטות השיקום – אעביר את הכסף לצרכים אחרים", אמר שר הבריאות.

בתגובה לדברים הללו אמר אלי דפס, מנכ"ל "כללית", ל-Ynet : "פתיחת מיטות זו משימה לאומית ומשרדי הבריאות והאוצר חייבים להעביר לשם כך תקציב ייעודי. הכסף המדובר לא הועבר אלינו וקיים עיוות נוראי בתקצוב בתי החולים הנמצאים באופן קבוע בגרעון. לאור השיחה שלי עם שר הבריאות, נאות ליצמן לזמן דיון נוסף שיעסוק בנושא בקרוב".

דנילוביץ' הביע את מורת רוחו מהמצב: "הדיונים הללו הפכו לריטואל. באנו היום לזעוק מדם ליבנו. אנחנו לא מחפשים אשמים אלא פתרונות. אנחנו מרגישים שמשחקים בנו כמו ביו-יו. 'סורוקה' הוא נס. הם פועלים במציאות בלתי אפשרית של כוח אדם חסר. זה מאבק כדי שתושבי הדרום יקבלו את אותו טיפול רפואי כמו בשאר הארץ.

"חייבת להתקיים תחרות בין בתי חולים גם בנגב. רק כך קופות החולים ישקלו שיקולים נכונים בבואם לתקצב בתי חולים. לא ייצא כלום מהחלטות הממשלה שהתקבלו אחרי כל המבצעים בעזה. אם לא יחול שינוי, תושבי הדרום יאבדו את האמון במדינת ישראל ואני מזהיר שנגיע למקומות לא טובים".

אתמול דווח ב"דוקטורס אונלי", כי לקראת הדיון דרש מנהל "סורוקה" ד"ר אהוד דודסון הקצאה מידית של 120 מיליון שקל בשלב ראשון רק כדי לסייע לבית החולים לצמצם פערים לעומת בתי החולים במרכז הארץ.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "סורוקה",  שר הבריאות יעקב ליצמן,  תקציב,  שירותי בריאות כללית,  באר שבע,  יום המודעות לבריאות
תגובות