חדשות

"איכילוב": הפחתנו בחצי מספר המאושפזים במסדרון בהשוואה לשנה שעברה

בית החולים מסר, כי בעזרת תכנית לייעול תהליכי העבודה, הכוללת מתן עדיפות בבדיקות למאושפזים במחלקות פנימיות והשהיה בחדר המיון, ירד משמעותית מספר המאושפזים במסדרונות בשל מצוקת מקום; מנהל "איכילוב": "הקטנת שיעור האשפוז לא לוותה בחזרת מטופלים למיון"

עמדת מיון ראשוני במיון "איכילוב" (צילום: "איכילוב")

המרכז הרפואי "תל-אביב-איכילוב" הפחית בקרוב ל-50% את מספר המאושפזים הנמצאים במסדרונות, ללא תוספת של מיטות ובעזרת תכנית לשיפור תהליכי עבודה; כך דיווח "ישראל היום" בסוף השבוע.בדיווח נמסר, כי בחודש דצמבר השנה, כאשר בתי חולים אחרים דיווחו למשרד הבריאות על עומסים גדולים, ב"איכילוב" נרשמה ירידה במספר המטופלים במחלקות הפנימיות שלא נמצא להם מקום בחדרים והם אושפזו במסדרון, בהשוואה למצב בדצמבר 2015.

פרופ' רוני גמזו: "יותר חולים הושהו במיון, והשהיה כזאת עדיפה על אשפוז כשאפשר להסתדר בלעדיו. ראינו שהקטנת שיעור האשפוז לא לוותה בחזרת מטופלים למיון"

בדיווח נמסר, כי השיפור נובע מכך שהמחלקות התבקשו להקפיד על שחרור מטופלים עד השעה 11:00 בבוקר על מנת למנוע "פקק תנועה" בהמשך היום. כמו כן ניתנה עדיפות לבדיקות נוספות בעבור מטופלים במחלקות הפנימיות, משום שפעמים רבות המטופלים נשארים באשפוז רק כדי לעבור ביום שלמחרת בדיקת הדמיה או בדיקה אחרת.

לפי הדיווח, מנהל "איכילוב", פרופסור רוני גמזו, הנחה את כל מחלקות בית החולים לתת קדימות במתן שירות למחלקות הפנימיות, וכשחולה בפנימית זקוק לתוצאות מהירות לבדיקה או לייעוץ - ניתנת לו עדיפות על פני חולה במחלקה אחרת. יו"ר האיגוד לרפואת ילדים, פרופסור שי אשכנזי, אמר בעניין זה ל"ישראל היום: ״שיעורי התחלואה הגבוהים ביותר בשפעת הם בקרב הפעוטות. אלה באים לידי ביטוי בעומסים הכבדים. יש חוסר בתקינה ובמיטות אשפוז לילדים". פרופסור אשכנזי קרא להורי הילדים לחסן את הפעוטות ולהתחסן בעצמם נגד שפעת. "זה צעד מתחייב כדי לעצור את התפשטות המחלה. אסור לשכוח כי לעתים היא כרוכה בסיבוכים עד כדי סכנת חיים. גם אם החיסון איננו מונע לחלוטין את התחלואה בשפעת - הוא מקטין את חומרתה".מזכ"ל האיגוד לרפואת ילדים, ד"ר צחי גרוסמן, הוסיף: "התפשטות המחלה מחייבת את הציבור לקחת אחריות ולחסן את הילדים מפני שפעת". ד"ר גרוסמן הדגיש כי שיא התחלואה "כנראה עוד לפנינו".

נושאים קשורים:  חדשות,  אשפוז,  מסדרונות,  עומסים,  תחלואת חורף,  פרופ' רוני גמזו,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב
תגובות
אנונימי/ת
02.01.2017, 23:17

מה בקשר לכמות המיקרובים לכל סנטימטר רבוע? לני 3 שבועות ידיד קשיש בא והתאשפז כקב זיהום ברגל ומת עקב ספסיס מחיידק של בית חולים.הוא אדם פשוט ואיש לא עשה עניין ממותו.ניהול הסעכונים טיפל בטישטוש העניין.